Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İleri Yazma Becerileri (Seç. II)

Dersin Kodu : YDF404

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör.Dr. MUSTAFA MAVAŞOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Dönem bitiminde öğrenciler kanıtlayıcı metin türleri ve işlevleri hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olurlar ,herhangi bir konuda kanıtlayıcı metin yazabilecek düzeye ulaşırlar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : İleri düzeyde kanıtlayıcı metin yazma

Dersin İçeriği : Kompozisyon ve metin yazımında gereken teknikleri öğrenme

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslikler


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Kanıtlayıcı metinlerdeki sorunsalları tanıma ve tanımlama; sorunsalı izlek ve konudan ayırt etme Ilgili kaynaklardan konu ile ilgili bolumler calisilacak Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev
2 Anahtar sözcükleri ve sorunsalları bulma Ilgili kaynaklardan konu ile ilgili bolumler calisilacak Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev
3 Fikir üretme Ilgili kaynaklardan konu ile ilgili bolumler calisilacak Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev
4 Üretilen fikirleri sınıflandırma, sıraya koyma Ilgili kaynaklardan konu ile ilgili bolumler calisilacak Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev
5 Plan yapma Ilgili kaynaklardan konu ile ilgili bolumler calisilacak Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev
6 Kanıtlayıcı metin için giriş yazma Ilgili kaynaklardan konu ile ilgili bolumler calisilacak Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev
7 Kanıtlayıcı metin için sonuç yazma Ilgili kaynaklardan konu ile ilgili bolumler calisilacak Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev
8 Arasınav Sinava hazirlik Yazılı arasınav
9 Geçiş paragrafları yazma Ilgili kaynaklardan konu ile ilgili bolumler calisilacak Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev
10 Kanıtlayıcı ögeleri birbirine bağlama; paragraflar arasında ilişkileri kurma Ilgili kaynaklardan konu ile ilgili bolumler calisilacak Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev
11 Kanıları nüanslama Ilgili kaynaklardan konu ile ilgili bolumler calisilacak Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev
12 Fikirleri değişik biçimlerde yeniden ifade etme Ilgili kaynaklardan konu ile ilgili bolumler calisilacak Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev
13 Kendi düşüncelerini aktarma Ilgili kaynaklardan konu ile ilgili bolumler calisilacak Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev
14 Doğrudan ve dolaylı anlatım yollarını kullanma Ilgili kaynaklardan konu ile ilgili bolumler calisilacak Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev
15 Doğrudan ve dolaylı anlatım yollarını kullanma Ilgili kaynaklardan konu ile ilgili bolumler calisilacak Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev
16/17 Final Sinava hazirlik Yazili sinav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Chantelauve, O (1996) Ecrire-niveau moyen, Hachette
 Vigner, G (1996) Ecrire pour convaincre; observer, s´entrainer, écrire. Hachette
 Charnet, C. & Robin-Nipi, J (1998) Compte-rendu, résumé, synthe-niveau avancé
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 5 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama. 0
2 Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama. 0
3 Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. 0
4 Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. 0
5 Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. 0
6 Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. 2
7 Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. 0
8 Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama. 0
9 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. 5
10 Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. 0
11 Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. 0
12 Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma. 0
13 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme. 0
14 Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. 0
15 Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. 2
16 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme 3
17 Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma. 0
18 Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma. 3
19 Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. 3
20 Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 4 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü: 142
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.68
Dersin AKTS Kredisi: 6