Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : 2. Yabancı Dil (ingilizce)

Dersin Kodu : YFI401

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Basit İngilizce cümle yapısını tanır
Cümle oluşturan basit morfolojik yapıları öğrenmek ve kullanmak
Temel kelime bilginizi geliştirme
Okuma becerilerinin geliştirmek
Tanır ve doğru temel telaffuz özelliklerini kullanır
Sözlü iletişim becerilerini geliştirmek
Sorun ve birine bir konu hakkında ayrıntılı bilgi verir
İngiliz kültürünü tanır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Sözlü ve yazılı ile iletişimsel eylem yöntemleri İngilizce dil dört temel dil becerilerini edinmek

Dersin İçeriği : Basit İngilizce cümle yapısı tanımak

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslikler


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Reading(fable) Evde konular okunur Düz anlatım,tartışma,beyin fırtınası,ödev
2 Translation to English(fable) Evde konular okunur Düz anlatım,tartışma,beyin fırtınası,ödev
3 Translation to Turkish(fable) Evde konular okunur Düz anlatım,tartışma,beyin fırtınası,ödev
4 Writing a moral lesson,Conversation Evde konular okunur Düz anlatım,tartışma,beyin fırtınası,ödev
5 Writing (letter) Evde konular okunur Düz anlatım,tartışma,beyin fırtınası,ödev
6 Translation to Turkish(letter) Evde konular okunur Düz anlatım,tartışma,beyin fırtınası,ödev
7 Conversation Evde konular okunur Düz anlatım,tartışma,beyin fırtınası,ödev
8 Ara sınav Ara sınav
9 Reading(newspaper,magazine) Evde konular okunur Düz anlatım,tartışma,beyin fırtınası,ödev
10 Translation to English(short story) Evde konular okunur Düz anlatım,tartışma,beyin fırtınası,ödev
11 Translation to Turkish(short story) Evde konular okunur Düz anlatım,tartışma,beyin fırtınası,ödev
12 Role-play Evde konular okunur Düz anlatım,tartışma,beyin fırtınası,ödev,role-play
13 Writing essay Evde konular okunur Düz anlatım,tartışma,beyin fırtınası,ödev
14 Presentation(homework) Evde konular okunur Düz anlatım,tartışma,beyin fırtınası,ödev,role-play
15 Conversation Evde konular okunur Düz anlatım,tartışma,beyin fırtınası,ödev,role-play
16/17 Final sınavı Final sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Magazine,Fable,Short story
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama. 5
2 Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama. 4
3 Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. 2
4 Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. 0
5 Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. 0
6 Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. 5
7 Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. 1
8 Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama. 5
9 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. 5
10 Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. 5
11 Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. 5
12 Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma. 5
13 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme. 5
14 Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. 0
15 Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. 5
16 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme 5
17 Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma. 5
18 Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma. 0
19 Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. 0
20 Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 57
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.28
Dersin AKTS Kredisi: 2