|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
2. Yabancı Dil (almanca) |
|
Dersin Kodu |
: |
YFA401 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Cümle oluşturan basit morfolojik yapıları öğrenmek ve kullanmak Temel kelime bilgisini geliştirme Okuma becerilerini geliştirmek Tanır ve doğru temel telaffuz özelliklerini kullanır Sözlü iletişim becerilerini geliştirmek Sorur ve birine bir konu hakkında ayrıntılı bilgi verir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sözlü ve yazılı ile iletişimsel eylem yöntemleri Almanca dil dört temel dil becerilerini edinme |
|
Dersin İçeriği |
: |
Basit Almanca cümle yapısını tanır |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslikler |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Pazar, meyve ve sebze isimleri alışveriş |
Evde konular okunur |
Diyalog, drama, yazma, okuma |
|
2 |
Miktar belirten takılar |
Evde konular okunur |
Diyalog, drama, yazma, okuma |
|
3 |
Fiil çekimleri |
Evde konular okunur |
Diyalog, drama, yazma, okuma |
|
4 |
Miktar ve numaraları sorma |
Evde konular okunur |
Diyalog, drama, yazma, okuma |
|
5 |
Tanır ve bir restoranda yemek ve içecekler söyleyin, mevcut fiillerin gergin yeme ve içme ile ilgili iyi tat ifade yemlik, boire, mükellefi |
Evde konular okunur |
Diyalog, drama, yazma, okuma |
|
6 |
Üzerinde kullanımı ve zamir fonksiyonu açıklamak |
Evde konular okunur |
Diyalog, drama, yazma, okuma |
|
7 |
Nasıl tavsiye öğretmek, sıfatlar iyelik ve kullanımı |
Evde konular okunur |
Diyalog, drama, yazma, okuma |
|
8 |
Ara Sınav |
|
|
|
9 |
Genel tekrar |
Evde konular okunur |
Diyalog, drama, yazma, okuma |
|
10 |
Sorur ve birisi hakkında bir bilgi vermek, soru kalıpları kullanımı |
Evde konular okunur |
Diyalog, drama, yazma, okuma |
|
11 |
Fiil çekimleri |
Evde konular okunur |
Diyalog, drama, yazma, okuma |
|
12 |
Davet etmek için, aile üyeleri mevcut, çoğul iyelik sıfatların kullanımı |
Evde konular okunur |
Diyalog, drama, yazma, okuma |
|
13 |
Evin bölümleri; doğrudan zamirler |
Evde konular okunur |
Diyalog, drama, yazma, okuma |
|
14 |
Düzensiz fiiller ve bunların kullanım Emir çekimleri |
Evde konular okunur |
Diyalog, drama, yazma, okuma |
|
15 |
Genel tekrar |
Evde konular okunur |
Diyalog, drama, yazma, okuma |
|
16/17 |
Sınav |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Poisson-Quinton, S., M. Mahéo-Le Coadic et A. Vergne-Sirieys (2005)
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama. |
2 |
|
2 |
Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama. |
0 |
|
3 |
Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. |
0 |
|
4 |
Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. |
0 |
|
5 |
Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. |
0 |
|
6 |
Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. |
3 |
|
7 |
Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. |
0 |
|
8 |
Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama. |
2 |
|
9 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
3 |
|
10 |
Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. |
0 |
|
11 |
Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. |
2 |
|
12 |
Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma. |
0 |
|
13 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme. |
0 |
|
14 |
Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. |
0 |
|
15 |
Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. |
0 |
|
16 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme |
0 |
|
17 |
Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma. |
0 |
|
18 |
Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma.
|
0 |
|
19 |
Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. |
0 |
|
20 |
Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
4 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 56 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.24 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|