|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
2. Yabancı Dil (almanca) |
|
Dersin Kodu |
: |
YFA302 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Basit Almanca cümle yapısı tanır Öğrenin ve cümle oluşturan basit morfolojik yapıları kullanır Tanır ve sorular farklı desen kullanır Temel kelime bilgisini geliştirme Temel okuma metinlerini anlamak Tanır ve temel telaffuz özelliklerini kullanır Bir öneri yapmak, açıklar ve yön sorar Alman kültürünü tanır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Temel kalıplarla Almanca konuşabilmeyi sağlama |
|
Dersin İçeriği |
: |
Dinleme,günlük konuşma kalıpları,sözcükbilgisi ve dilbilgisi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslikler |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Fiiller |
Evde konular okunur |
Diyalog, drama, yazma, okuma |
|
2 |
Karmaşık makaleler ile soru egzersizleri sorma. |
Evde konular okunur |
Diyalog, drama, yazma, okuma |
|
3 |
Makaleler, bir yer hakkında bilgi alma |
Evde konular okunur |
Diyalog, drama, yazma, okuma |
|
4 |
Soru zamirleri |
Evde konular okunur |
Diyalog, drama, yazma, okuma |
|
5 |
Haftanın günleri, e-posta adresi ve telefon numarası söylemek |
Evde konular okunur |
Diyalog, drama, yazma, okuma |
|
6 |
Numaraları saymak, saat ve tarih söylemek |
Evde konular okunur |
Diyalog, drama, yazma, okuma |
|
7 |
Tarifi ve ulaşım ekipmanları, düzensiz fiil çekimleri |
Evde konular okunur |
Diyalog, drama, yazma, okuma |
|
8 |
Ara Sınav |
|
|
|
9 |
Genel tekrar |
Evde konular okunur |
Diyalog, drama, yazma, okuma |
|
10 |
Ülke adları ve zamirler |
Evde konular okunur |
Diyalog, drama, yazma, okuma |
|
11 |
Bir tavsiye vermek, tavsiye kabul veya reddetme; düzensiz fiil çekimleri faire ve kullanımı |
Evde konular okunur |
Diyalog, drama, yazma, okuma |
|
12 |
Bir adres ve yön zarflarla sormak |
Evde konular okunur |
Diyalog, drama, yazma, okuma |
|
13 |
Düzensiz fiil çekimleri |
Evde konular okunur |
Diyalog, drama, yazma, okuma |
|
14 |
Olumsuzluk formu |
Evde konular okunur |
Diyalog, drama, yazma, okuma |
|
15 |
Genel tekrar |
Evde konular okunur |
Diyalog, drama, yazma, okuma |
|
16/17 |
Sınav |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Poisson-Quinton, S., M. Mahéo-Le Coadic et A. Vergne-Sirieys (2005).
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama. |
1 |
|
2 |
Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama. |
0 |
|
3 |
Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. |
0 |
|
4 |
Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. |
0 |
|
5 |
Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. |
0 |
|
6 |
Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. |
3 |
|
7 |
Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. |
0 |
|
8 |
Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama. |
2 |
|
9 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
0 |
|
10 |
Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. |
2 |
|
11 |
Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. |
0 |
|
12 |
Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma. |
3 |
|
13 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme. |
0 |
|
14 |
Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. |
0 |
|
15 |
Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. |
0 |
|
16 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme |
0 |
|
17 |
Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma. |
0 |
|
18 |
Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma.
|
0 |
|
19 |
Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. |
0 |
|
20 |
Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
4 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 56 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.24 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|