Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Fransızca Dilbilgisi III

Dersin Kodu : YDF207

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. VOLKAN KOÇKAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Karmaşık cümle yapılarını çözümleme
Özel birtakım bağlaç ve articulateur (söylemlendirici) kullanımlarını gerçekleştirme
Okunan bir metinde karmaşık cümleleri temel ögelerine ayırma ve bunları anadiline çevirme

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencinin dilbigisi altyapısını çeşitli metinlerle geliştirme

Dersin İçeriği : Fransızca Dilbilgisi II´nin devamı olarak temel dilbilgisi kuralları

Dersin Dili : Fransızca

Dersin Yeri : Derslikler


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Expression de la condition / Hypothèse Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma Düz anlatım, soru-cevap
2 Expression de la condition / Hypothèse Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma Düz anlatım, soru-cevap
3 Expression de la cause Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma Düz anlatım, soru-cevap
4 Expression de la cause Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma Düz anlatım, soru-cevap
5 Expression de la conséquence Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma Düz anlatım, soru-cevap
6 Expression de la conséquence Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma Düz anlatım, soru-cevap
7 Expression de l´opposition Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma Düz anlatım, soru-cevap
8 ARA SINAV HAFTASI Mid term Exam
9 Expression de l´opposition Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma Düz anlatım, soru-cevap
10 Expression de la concession Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma Düz anlatım, soru-cevap
11 Expression de la concession Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma Düz anlatım, soru-cevap
12 Expression du but Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma Düz anlatım, soru-cevap
13 Expression du but Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma Düz anlatım, soru-cevap
14 Modalisation 1 Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma Düz anlatım, soru-cevap
15 Modalisation 2 Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma Düz anlatım, soru-cevap
16/17 FİNAL SINAVLARI HAFTASI


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  L´exercicier niveau avancé 2) Bon usage
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 4 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama. 0
2 Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama. 4
3 Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. 4
4 Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. 2
5 Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. 4
6 Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. 2
7 Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. 3
8 Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama. 1
9 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. 3
10 Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. 2
11 Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. 3
12 Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma. 3
13 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme. 3
14 Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. 4
15 Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. 4
16 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme 4
17 Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma. 3
18 Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma. 4
19 Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. 4
20 Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 1 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü: 126
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.04
Dersin AKTS Kredisi: 5