|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Fransızca Yazma II |
|
Dersin Kodu |
: |
YDF106 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör.Dr. MUSTAFA MAVAŞOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Dönem sonunda öğrenciler farklı metin türlerindeki bilgi ve argümanları sentezlemeyi ve değerlendirmeyi öğrenirler,gerçek ya da kurgusal olay ya da deneyimleri yazılı olarak anlatabilirler, değişik konularda deneme türü metinler oluşturabilirler, geniş bir metni başarı ile özetleyebilirler, film ve kitap eleştirisi yazabilirler.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Değişik metin türlerinde İleri düzey Fransızca yazma becerilerini geliştirmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Örneklerden yola çıkılarak, davetiye, dilekçe, mektup, tarif, makale gibi değişik türlerde metin yazma araçları ve özet yapma teknikleri. |
|
Dersin Dili |
: |
Fransızca |
|
Dersin Yeri |
: |
Classrooms |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Olayları ve olguları betimleme |
Ilgili kaynaklardan konu ile ilgili bolumler calisilacak |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev |
|
2 |
Geçmiş olayları anlatma |
Ilgili kaynaklardan konu ile ilgili bolumler calisilacak |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev |
|
3 |
Nesne, kişi ve uzamları konumlandırma |
Ilgili kaynaklardan konu ile ilgili bolumler calisilacak |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev |
|
4 |
Olayları zaman düzlemine yerleştirme |
Ilgili kaynaklardan konu ile ilgili bolumler calisilacak |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev |
|
5 |
Olumlu duygu ve izlenimleri dile getirme |
Ilgili kaynaklardan konu ile ilgili bolumler calisilacak |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev |
|
6 |
Olumsuz duygu ve izlenimleri dile getirme |
Ilgili kaynaklardan konu ile ilgili bolumler calisilacak |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev |
|
7 |
Başkalarının kanılarını aktarma |
Ilgili kaynaklardan konu ile ilgili bolumler calisilacak |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev |
|
8 |
Arasınav |
Sinava hazirlik |
Yazili sinav |
|
9 |
Bakış açılarının doğru ve yanlışlığını ortaya
koyma |
Ilgili kaynaklardan konu ile ilgili bolumler calisilacak |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev |
|
10 |
Karşı sav dile getirme |
Ilgili kaynaklardan konu ile ilgili bolumler calisilacak |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev |
|
11 |
Bilgilerden sentez yapma ve sunma
|
Ilgili kaynaklardan konu ile ilgili bolumler calisilacak |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev |
|
12 |
Kanıtlayıcı ögelerin sentezini yapma ve sunma |
Ilgili kaynaklardan konu ile ilgili bolumler calisilacak |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev |
|
13 |
Kanıtlayıcı metin türleri için kanıt üretme
ve sunma |
Ilgili kaynaklardan konu ile ilgili bolumler calisilacak |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev |
|
14 |
Bilgileri değerlendirme |
Ilgili kaynaklardan konu ile ilgili bolumler calisilacak |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev |
|
15 |
Kanıtlayıcı ögeleri değerlendirme |
Ilgili kaynaklardan konu ile ilgili bolumler calisilacak |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sinava hazirlik |
Yazili sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
. 10 modules pour la production écrite de Corinne Mesana-Alais. Edit Didier, 2001 2. L’Ecrit- Stratégies pratique de A. Gohard-Radenkovic, Clé int. 1997.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama. |
0 |
|
2 |
Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama. |
0 |
|
3 |
Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. |
0 |
|
4 |
Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. |
0 |
|
5 |
Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. |
0 |
|
6 |
Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. |
0 |
|
7 |
Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. |
3 |
|
8 |
Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama. |
0 |
|
9 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
4 |
|
10 |
Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. |
0 |
|
11 |
Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. |
2 |
|
12 |
Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma. |
0 |
|
13 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme. |
0 |
|
14 |
Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. |
3 |
|
15 |
Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. |
0 |
|
16 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme |
0 |
|
17 |
Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma. |
0 |
|
18 |
Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma.
|
3 |
|
19 |
Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. |
0 |
|
20 |
Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
2 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 110 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|