|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Fransızca Ses Bilgisi Ve Yazım Kuralları |
|
Dersin Kodu |
: |
YDF109 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör.Dr. HELENE BAYARD ÇAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İnsan sesi formasyon süreci açıklama Uluslararası sesbilgisi abecesinin mantığını açıklama Fransızca´nın seslerinin fonetik özelliklerini açıklama Uluslararası sesbilgisi abecesi ile yazılmış sözleri okuma Uluslararası sesbilgisi abecesi ile Fransızca bir metin yazma Fransızca´nın en önemli yazım kurallarını açıklama Fransızca bir metni doğru bir şekilde yazma
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Fransızca´nın sesbilgisinden yola çıkarak uluslararası sesbilgisi abecesi ile Fransızca yazma için gerekli yazım ve dilbilgisi bilgileri edinmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Ses Bilgisi Alfabesi´ni kavrama |
|
Dersin Dili |
: |
Fransızca |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslikler |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Fonetik ve fonoloji arasındaki fark, sözlü ve yazılı dil arasındaki fark; Uluslararası Fonetik Alfabe; ses hece grafik / hece arasındaki fark |
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma |
Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev. |
|
2 |
Vurgular, umlaut, cedilla ve işlevleri, büyük ve küçük harf kullanımı |
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma |
cours magistral
transcription phonétique
dictée |
|
3 |
Seslerin Uygulama telaffuz ve yazma uygulamaları [i], [y] ve [u]; fonetik transkripsiyon ve dikte çalışmaları egzersizleri |
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma |
cours magistral
transcription phonétique
dictée |
|
4 |
Fonetik transkripsiyon ve dikte egzersizleri egzersizleri; [?] [?] Uygulama telaffuz ve yazma çalışmaları, [e] ve sesler |
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma |
Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev. |
|
5 |
Uygulama telaffuz ve ses yazma egzersizleri, [â] ve [õ] [~?]; Fonetik transkripsiyon ve dikte çalışmaları egzersizleri |
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma |
Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev |
|
6 |
Uygulama telaffuz ve sesler yazma uygulamaları [œ] ve [ø]; fonetik transkripsiyon ve dikte egzersizleri egzersizleri |
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma |
Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev |
|
7 |
Seslerin Uygulama telaffuz ve yazma uygulamaları [w], [j] ve [?]; Fonetik transkripsiyon ve dikte çalışmaları egzersizleri |
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma |
Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev |
|
8 |
Ara Sınav |
|
|
|
9 |
Genel değerlendirme |
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma |
Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev |
|
10 |
Fonetik transkripsiyon ve dikte egzersizleri egzersizleri; [?] [?] Uygulama telaffuz ve yazma egzersizleri ve sesler |
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma |
Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev |
|
11 |
Uygulama telaffuz ve sesler yazma uygulamaları [s] ve [z]; fonetik transkripsiyon ve dikte egzersizleri egzersizleri |
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma |
Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev |
|
12 |
Uygulama telaffuz ve sesler yazma egzersizleri ve [l] [?]; Fonetik transkripsiyon ve dikte çalışmaları egzersizleri |
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma |
Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev |
|
13 |
Fransız irtibat |
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma |
Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev |
|
14 |
Fransız tonlama: açıklamada, sorgulama, ünlem |
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma |
Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev |
|
15 |
Fransız tonlama: takdir, duygu, arzu |
|
|
|
16/17 |
Sınav |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
http://www3.unileon.es/dp/dfm/flenet/phonactivites.html
http://www3.unileon.es/dp/dfm/flenet/phonetiquecours.htm
http://www3.unileon.es/dp/dfm/flenet/phonactivites.html
http://www3.unileon.es/dp/dfm/flenet/phonactivites.html
http://www3.unileon.es/dp/dfm/flenet/phonactivites.html
http://www3.unileon.es/dp/dfm/flenet/phonetiquecours.htm
Yrd. Doç. Dr. İlhami SIĞIRCI, Fransızcada söyleyiş yöntemleri –sesbilgisi-, Seçkin yayıncılık, 2005.
http://phonetique.free.fr/
http://courseweb.edteched.uottawa.ca/Phonetique/pages/phonetique/intro.htm
http://www3.unileon.es/dp/dfm/flenet/phon/cahier/
http://www.u-picardie.fr/crl/minimes/francais/prononce_f.htm
http://www.lepointdufle.net/p/phonetique.htm
http://pointecole.free.fr/phonetik.html
Bescherelle 2, L´Orthographe pour tous, Hatier, Paris
http://pages.infinit.net/jaser2/
http://www.bescherelle.com/dictees.php
http://www.ladictee.fr/
http://www.fondationpgl.ca/fr/projetsCanadiens/dictee_en_ligne.php
http://www3.unileon.es/dp/dfm/flenet/phonactivites.html
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama. |
0 |
|
2 |
Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama. |
0 |
|
3 |
Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. |
0 |
|
4 |
Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. |
0 |
|
5 |
Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. |
0 |
|
6 |
Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. |
0 |
|
7 |
Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. |
0 |
|
8 |
Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama. |
0 |
|
9 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
0 |
|
10 |
Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. |
0 |
|
11 |
Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. |
0 |
|
12 |
Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma. |
4 |
|
13 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme. |
2 |
|
14 |
Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. |
0 |
|
15 |
Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. |
0 |
|
16 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme |
4 |
|
17 |
Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma. |
0 |
|
18 |
Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma.
|
3 |
|
19 |
Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. |
0 |
|
20 |
Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 58 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.32 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|