|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Fransızca Sözlü İletişim I |
|
Dersin Kodu |
: |
YDF107 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör.Dr. HELENE BAYARD ÇAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İş, okul, tatil vb. ortamlarda sürekli karşılaşılan bildik konulardaki net, standart konuşmanın ana hatlarını anlayabilme. Güncel olaylar ya da kişisel ilgi alanına giren konularla ilgili radyo ve televizyon programlarının çoğunun ana hatlarını yavaş ve net söylendiğinde anlayabilme. Bildik, ilgi alanına giren, ya da günlük yaşamla ilgili konularda hazırlık yapmadan konuşmalara katılabilme. Düşünce ve planlara ilişkin açıklamaları ve nedenleri kısaca sıralayabilme;bir kitap ya da filmdeki, entrikayı aktarabilme ve tepkilerini belirtebilme.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Fransızca dinleme ve konuşma becerileri açısından Avrupa Dil Ortak Çerçevesinin A2-B1 seviyesine ulaşmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Öykü ve olayların dinleme ve anlatımı. |
|
Dersin Dili |
: |
Fransızca |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslikler |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Değişik gazete haberleri; Metin:”Faits divers” |
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma |
Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev |
|
2 |
Okulda Şiddet, Yazı: "Un Kolej en Greve contre la şiddet" |
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma |
Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev |
|
3 |
Gençlerin beslenme alışkanlıkları, Yazı: "Au resto-U de Lorient" |
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma |
Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev |
|
4 |
Eğitimi sırasında karşılaşılan sorunlar (konut, beslenme, maddi sorunlar, vb); Yazı: "Choisir un yerine de vie" |
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma |
Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev |
|
5 |
Kadın ve iş hayatı, Metin: "La femme au fuaye" |
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma |
Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev |
|
6 |
Çevrenin korunması, Yazı: "protéger l´environnement" |
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma |
Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev |
|
7 |
Ara Sınav |
|
|
|
8 |
Sigaranın zararlı etkileri; Yazı: "Espace olmayan fumeurs" |
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma |
Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev |
|
9 |
3. sayfa olayları [Faits divers] |
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma |
Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev |
|
10 |
Doğal felaketler 1 [Catastrophes naturelles] |
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma |
Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev |
|
11 |
Doğal felaketler 2 [Catastrophes naturelles] |
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma |
Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev |
|
12 |
Universite, boş zamanlar [L´université, les loisirs] |
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma |
Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev |
|
13 |
[media, internet] Les médias et internet |
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma |
Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev |
|
14 |
[İstek ve pişmanlık] Souhaits et regrets |
Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma |
Düz Anlatım, Tatışma, Beyin fırtınası, Soru-cevap, Yaratıcılık, Ödev |
|
15 |
Tekrar [Revision] |
|
|
|
16/17 |
Sınav [Examen] |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
http://www.rfi.fr/lffr/statiques/accueil_apprendre.asp
http://www.radiofrance.fr/
http://www.tv5.org/
http://info.francetelevisions.fr/
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
75 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
25 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama. |
0 |
|
2 |
Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama. |
2 |
|
3 |
Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. |
0 |
|
4 |
Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. |
3 |
|
5 |
Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. |
3 |
|
6 |
Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. |
0 |
|
7 |
Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. |
0 |
|
8 |
Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama. |
0 |
|
9 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
0 |
|
10 |
Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. |
0 |
|
11 |
Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. |
0 |
|
12 |
Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma. |
2 |
|
13 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme. |
0 |
|
14 |
Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. |
4 |
|
15 |
Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. |
5 |
|
16 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme |
3 |
|
17 |
Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma. |
0 |
|
18 |
Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma.
|
0 |
|
19 |
Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. |
0 |
|
20 |
Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
4 |
52 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
2 |
26 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
14 |
14 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 112 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|