Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Karşılaştırmalı Kitap Çözümlemesi I

Dersin Kodu : ADE 733

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. NİHAT YAVUZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Almanca ders kitabı incelemesi ve eleştirisi yapar.
Ders kitabı seçim kriterlerini öğrenir.
Ders kitaplarında ülkebilgisel ve kültürel değerlendirmeler yapar.
Ders kitaplarında yönlendirme konusunu irdeler.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Almanca ders kitabı incelemesi ve eleştirisi yapabilmek; ders kitabı seçim kriterlerini öğretmek; ders kitaplarında ülkebilgisel ve kültürel değerlendirmeler yapabilmek ve yönlendirmeleri irdeleyebilmek.

Dersin İçeriği : İlk ve orta öğretim okullarının yabancı dil olarak Almanca derslerinde okutulan yerel ve yerelleştirilmiş ders kitaplarının görsellik, içerik, dil, seviyeye uygunluk, işlevsellik vb. gibi ders kitabı analiz ölçütleri açısından incelenmesi.

Dersin Dili : Almanca

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Ders kitabı araştırmaları ve eleştirisi. Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 8-21. Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılaştırma, Ödev.
2 Almanca ders kitabı araştırması ve eleştirisi gelişim süreci. Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 23-29. Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılaştırma, Ödev.
3 Ders kitabı seçim ilkeleri ( Stockholmer soru kataloğu ile Hermann Funk´un soru kataloğunun karşılaştırılması sonucu oluşturulacak yeni soru kataloğu). Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 100-108. Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılaştırma, Ödev.
4 Hangi ülkebilgisel ve kültürel bilgiler ders kitaplarında hangi amaçla ve hangi yoğunlukta yer alır? Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 33-36; Ammer, R.: S. 49-53. Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılaştırma, Ödev.
5 Ders kitaplarında Alman kültürünün sunuş biçimi. Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 37-41; Ammer, R.: S. 97-111. Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılaştırma, Ödev.
6 Ders kitaplarında hangi konular açıkça ortaya konur, neler olumlu yansıtılır, neler sorunsallaştırılır ya da eleştirilir? Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 41; Ammer, R.: S. 159-272. Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılaştırma, Ödev.
7 Ders kitaplarında Almanya ile ilintili satırarası aktarımlar nelerdir ve nasıl yapılmıştır, yönlendirmeler var mıdır? Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 41. Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılaştırma, Ödev.
8 Arasınav Yazılı Sınav
9 Ders kitaplarında yer alan metinlerin gerçekliğinin/ doğruluğunun değerlendirilmesine yönelik ölçütler (I). Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 162-179. Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılaştırma, Ödev.
10 Ders kitaplarında yer alan metinlerin gerçekliğinin/ doğruluğunun değerlendirilmesine yönelik ölçütler (II). Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 162-179. Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılaştırma, Ödev.
11 Ders kitaplarında dört temel beceri (Dinleme- Konuşma). Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 42-50. Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılaştırma, Ödev.
12 Ders kitaplarında dört temel beceri (Okuma- Yazma). Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 50-55. Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılaştırma, Ödev.
13 Ders kitaplarında "Sözcük varlığı" ve "Dilbilgisi". Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 56-70. Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılaştırma, Ödev.
14 Genel Değerlendirme Tekrar yapma, kaynakları okuma. Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Genel Değerlendirme Tekrar yapma, kaynakları okuma Tartışma, Beyin Fırtınası
16/17 Final Sınavı Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Kast, B; Neuner, G. (1998). Zur Analyse, Begutachtung und Entwicklung von Lehwerken, Berlin und München: Langenscheidt.
 Wicke, R. E. (2000). Grenzüberschreitungen: Der Einsatz von Musik, Fotos und Kunstbildern im Deursch- als- Fremdsprache- Unterricht in Schule und Fortbildung, München: Iudicium.
 Ammer, R. (1988). Das Deutschlandbild in den Lehrwerken für Deutsch als Fremdsprache, München: Iudicium.
 Melde, W. (1987). Zur Integration von Landeskunde und Kommunikation im Fremdsprachenunterricht, Tübingen: Gunter Narr Verlag.
 Warmbold, J.; Koeppel, E. A.; Simon- Pelanda, H. (Hrsg.) (1993). Zum Thema Nationalsozialismus im Daf- Lehrwerk und- Unterricht, München: Iudicium.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 1 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Disiplin içi ve disiplinler arası bireysel ve takım çalışma becerilerinin kazandırılması . 5
2 Kültür içi ve kültürlerarası etkili iletişim becerilerinin kazandırılması. 4
3 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme 5
4 Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma 5
5 Analitik, eleştirel düşünme becerilerinin kazandırılması. 4
6 Orijinal bilgi üretebilme becerisinin kazandırılması. 4
7 Düşünerek, irdeleyerek, fikirler arasında bağlantılar kurarak analiz edebilme becerisinin kazandırılması. 5
8 Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve bu yöntemlerle ilgili bilgi ve becerileri uygulamaya aktarabilmesinin kazandırılması. 5
9 Ölçme ve değerlendirme becerilerinin kazandırılması. 3
10 Ulusal ve uluslararası düzeyde proje yapabilme becerisinin kazandırılması. 3
11 Alman Dili Öğretimi alanında teorik ve uygulamalı becerilerin kazandırılması. 5
12 Alman Dili Öğretimi alanında bilimsel kavram ve yöntemleri uygulamada kulanabilme becerilerinin kazandırılması. 5
13 Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurabilme becerisinin kazandırılması. 4
14 Ana dil ile Almancanın dilbilgisel/dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdelenme; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerinin kazandırılması 5
15 Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunumlar yapılabilme becerilerinin kazandırılması. 5
16 Eğitimde ulusal ve uluslararası eğitim hakkında bilgi kazandırılması. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 162
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.48
Dersin AKTS Kredisi: 6