Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Almanca Öğretiminde Görsel Materyal Kullanımı |
|
Dersin Kodu |
: |
YDA417 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. YASEMİN DARANCIK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Yabancı dil öğretiminde kullanılan ders materyallerini değerlendirme yöntemlerini tanıma
Öğretim ortamları ve belirli öğrenme ihtiyaçlarına göre materyal tasarlama
Ders kitapları ile kullanıldıkları öğrenme ortamı arasında ilgi kurma
Dil öğretiminde kullanılan materyallerini kültürel, dilbilgisel ve konu içeriklerini açısından değerlendirme
Öğrenci dil yeterliliğini kullanılan materyalleri göz önünde bulundurarak değerlendirme, Almanca öğretiminde kullanılan materyalleri, ders araçlarını ve destek kaynakları tanıtma Öğretim ortamı ve belirli ihtiyaçlara göre materyal tasarlama
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı onların bilgi üzerine inşa ve malzeme gelişimine katkı sağlayacak bir şekilde öğrencilerin uzmanlık artırmaktır. Elbette öğretmenler, takip tartışma ve analiz ve malzemelerin geliştirilmesi ile mesleki dergi ve kitapları inceleyerek, farklı konular çerçevesinde görsel materyal hazırlamaları ve onları doğru kullanmaları amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Yabancı dil eğitiminde kullanılan materyal inceleme ve geliştirme ilkeleri; dil öğretimi için materyal tasarlanması; belirli öğrenme ihtiyaçlarına ve öğretim ortamlarına göre ders kitabı uyarlaması; materyal değerlendirme; materyal değerlendirme kriterleri ve materyal değerlendirme yöntemleri. |
|
Dersin Dili |
: |
Almanca |
|
Dersin Yeri |
: |
sınıf |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Materyal değerlendirme yöntemleri |
materyal nedir? dil öğretiminde rolü nedir? |
Araştırma ve tartışma |
|
2 |
Ders kitabı seçimi - ilk değerlendirme |
ders kitabı değerlendirme sürecinde rol oynayan faktörler nelerdir? |
Araştırma ve tartışma |
|
3 |
Güncel bir ders kitabı belirleme |
ders kitabı değerlendirme sürecinde rol oynayan faktörler nelerdir? |
Araştırma ve tartışma |
|
4 |
Bir okuma materyali seçimi ve problem tespiti |
Okumaya yönelik materyallerin özellikleri ve etkisi nasıl olmalı? |
Araştırma ve tartışma |
|
5 |
Söz konusu okuma materyaline uygun görsel materyal hazırlama |
Okumaya yönelik materyallerin özellikleri ve etkisi nasıl olmalı? |
Araştırma ve tartışma |
|
6 |
Bir dinleme materyali seçimi ve problem tespiti |
Dinlemeye yönelik materyallerin özellikleri ve etkisi nasıl olmalı? |
Araştırma ve tartışma |
|
7 |
Söz konusu dinleme materyaline uygun görsel materyal hazırlama |
Dinlemeye yönelik materyallerin özellikleri ve etkisi nasıl olmalı? |
Araştırma ve tartışma |
|
8 |
ara sınav |
|
|
|
9 |
Bir konuşma materyali seçimi ve problem tespiti |
Konuşmaya yönelik materyallerin özellikleri ve etkisi nasıl olmalı? |
Araştırma ve tartışma |
|
10 |
Söz konusu konuşma materyaline uygun görsel materyal hazırlama |
Konuşmaya yönelik materyallerin özellikleri ve etkisi nasıl olmalı? |
Araştırma ve tartışma |
|
11 |
Bir yazma materyali seçimi ve problem tespiti |
Yazmaya yönelik materyallerin özellikleri ve etkisi nasıl olmalı? |
Araştırma ve tartışma |
|
12 |
Söz konusu yazma materyaline uygun görsel materyal hazırlama |
Yazmaya yönelik materyallerin özellikleri ve etkisi nasıl olmalı? |
Araştırma ve tartışma |
|
13 |
Farklı görsel materyallerin tanıtılması |
Farklı kaynakların taranması |
Araştırma ve tartışma |
|
14 |
Materyal tasarımı ve geliştirme |
Farklı kaynakların taranması |
Araştırma ve tartışma |
|
15 |
Belirli öğrenme ihtiyaçlarına göre materyal tasarlama |
Farklı kaynakların taranması |
Araştırma ve tartışma |
|
16/17 |
final |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar. |
4 |
|
2 |
İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar. |
5 |
|
3 |
Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar. |
5 |
|
4 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
5 |
|
5 |
Dilbilimin, Almanca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklar. |
3 |
|
6 |
Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler. |
2 |
|
7 |
Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar. |
4 |
|
8 |
Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
4 |
|
9 |
Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar. |
5 |
|
10 |
Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır. |
5 |
|
11 |
Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır. |
5 |
|
12 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. |
5 |
|
13 |
Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir. |
2 |
|
14 |
Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olur. |
3 |
|
15 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
4 |
|
16 |
Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurar. |
3 |
|
17 |
Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. |
5 |
|
18 |
Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur. |
4 |
|
19 |
Alman dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilir. |
5 |
|
20 |
Almanca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü açıklar ve değerlendirir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|