|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Erken yaşta yabancı dil öğretimimin artı ve eksileri |
Konu ile ilgili araştırma ve konu ile ilgili bölümleri okuma |
Düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Ödev |
|
2 |
Çok kültürlülük ve yabancı dil iliişkisi |
Konu ile ilgili araştırma ve konu ile ilgi bölümleri okuma |
Düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Ödev |
|
3 |
Müfredat ve müfredat türleri |
Konu ile ilgili araştırma ve konu ile ilgi bölümleri okuma |
Düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Ödev |
|
4 |
İlköğtretim yabancı dil dersi müfredatının ana hatları |
Konu ile ilgili araştırma ve konu ile ilgi bölümleri okuma |
Düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Ödev |
|
5 |
Yabancı dil dersinde hangi beceriler nasıl kazandırılır |
Konu ile ilgili araştırma ve konu ile ilgi bölümleri okuma |
Düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Ödev |
|
6 |
İlköğtretim yabancı dil dersi uygulamaları |
Konu ile ilgili araştırma ve konu ile ilgi bölümleri okuma |
Düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Ödev |
|
7 |
İlköğtretim yabancı dil dersinde kullanılan materyaller |
Konu ile ilgili araştırma ve konu ile ilgi bölümleri okuma |
Düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Ödev |
|
8 |
Arasınav |
|
Yazılı sınav |
|
9 |
Görsel materyallerin, şarkı, şiir, oyunların kullanımı |
Konu ile ilgili araştırma ve konu ile ilgi bölümleri okuma |
Düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Ödev |
|
10 |
İlköğtretimde sınav yerine gözlem |
Konu ile ilgili araştırma ve konu ile ilgi bölümleri okuma |
Düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Ödev |
|
11 |
İlköğtretimde sınav yerine gözlem yapma türleri ve uygulamaları |
Konu ile ilgili araştırma ve konu ile ilgi bölümleri okuma |
Düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Ödev |
|
12 |
İlköğretimden ortaöğretime geçişte karşılaşılan sorunlar |
Konu ile ilgili araştırma ve konu ile ilgi bölümleri okuma |
Düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Ödev |
|
13 |
İlköğretim ile ortaöğretim arasında işbirliği ve dayanışma uygulamaları |
Konu ile ilgili araştırma ve konu ile ilgi bölümleri okuma |
Düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Ödev |
|
14 |
Öğretmenin sahip olamsı gereken yeti ve beceriler |
Konu ile ilgili araştırma ve konu ile ilgi bölümleri okuma |
Düz anlatım, Tartışma, Beyin fırtınası, Ödev |
|
15 |
Dünyadaki uygulamalar |
merak edilen konuları tekrarlama, tartışma |
Düz anlatım,Tatışma,Beyin fırtınası,Ödev |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar. |
4 |
|
2 |
İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar. |
5 |
|
3 |
Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar. |
4 |
|
4 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
4 |
|
5 |
Dilbilimin, Almanca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklar. |
3 |
|
6 |
Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler. |
4 |
|
7 |
Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar. |
5 |
|
8 |
Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
4 |
|
9 |
Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar. |
5 |
|
10 |
Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır. |
5 |
|
11 |
Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır. |
4 |
|
12 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. |
4 |
|
13 |
Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir. |
5 |
|
14 |
Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olur. |
4 |
|
15 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
4 |
|
16 |
Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurar. |
4 |
|
17 |
Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. |
5 |
|
18 |
Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur. |
5 |
|
19 |
Alman dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilir. |
5 |
|
20 |
Almanca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü açıklar ve değerlendirir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|