Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İleri Yazma Becerileri II

Dersin Kodu : YDA216

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. CAVİDAN ÇÖLTÜ İMREN

Dersin Öğrenme Kazanımları : İleri düzeyde yazma becerilerini geliştirir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu derste almanca yazma becerisini geliştirmeye yönelik bilgiler verilmekte ve uygulamalar yaptırılmaktadır. Bu amaçla, tümce, paragraf, metin, ana tümce, konu tümcesi, konu daraltma, metin bağdaşıklığı gibi metin oluşturmaya yönelik temel kavramlar tanıtılmakta ve betimleme, açıklama, tartışma metinleri, iş mektubu, özgeçmiş yazımı gibi metin örnekleri verilmekte ve söz konusu metin türlerine ilişkin uygulamalar yapılmaktadır.

Dersin İçeriği : Öğrencilerin gereksinimleri esas alınarak yazma becerilerinin geliştirilmesi için gerekli ileri düzeyde yazma metinleri üzerine çalışılması ve bu düzeyde gerekli stratejilerin öğretilmesi.

Dersin Dili : Almanca

Dersin Yeri : Derslik.


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Yazma Becerisinin dil öğretimindeki yeri ve önemi İlgili kaynakların araştırılması sunum
2 Yorumlama tekniğinin özelliklerinin öğretilmesi İlgili kaynakların araştırılması düz anlatım, soru-cevap, karşılaştırma
3 Giriş, gelişme ve sonuç yapıların içeriğinin özellikleri İlgili kaynakların araştırılması düz anlatım,soru - cevap, karşılaştırma
4 Bir metnin dağıtılması ve sözkonusu metinden yola çıkılarak tahtada örnek bir yorum yazma. Öğrencilere farklı bir metnin dağıtılması ve yorumlamaları İlgili kaynakların araştırılması düz anlatım,soru - cevap, karşılaştırma
5 Ödevlerin tek tek kontorl edilmesi ve sınıf içerisinde tartışılması İlgili kaynakların araştırılması düz anlatım,soru - cevap, karşılaştırma
6 Makale özelliklerinin verilmesi ve örnek bir makale ile pekiştirilmesi İlgili kaynakların araştırılması düz anlatım,soru - cevap, karşılaştırma
7 Öğrenciden bir konu çerçevesinde makale yazmaları istenmesi İlgili kaynakların araştırılması düz anlatım,soru - cevap, karşılaştırma
8 Ara Sınav
9 Makale konusunun ayrınıtlı işlenmesi gereklilğinden makale örnekleri sunulması ve tekrar bir ödev istenmesi İlgili kaynakların araştırılması düz anlatım,soru - cevap, karşılaştırma
10 Ödevlerin tek tek kontorl edilmesi ve sınıf içerisinde tartışılması İlgili kaynakların araştırılması düz anlatım,soru - cevap, karşılaştırma
11 Diktat Çalışması İlgili kaynakların araştırılması düz anlatım,soru - cevap, karşılaştırma
12 Açıklayıcı anlatımın özellikleri ve örnekleri Sözkonusu anlatım ile ilgili ödev İlgili kaynakların araştırılması düz anlatım,soru - cevap, karşılaştırma
13 Ödevlerin tek tek kontorl edilmesi ve sınıf içerisinde tartışılması\Cv yazımı İlgili kaynakların araştırılması düz anlatım,soru - cevap, karşılaştırma
14 Yapılan çalışmalar hakkında ayrıntılı konuşma ve genel bir bakış İlgili kaynakların araştırılması düz anlatım,soru - cevap, karşılaştırma
15 Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Sandra Hohmann, Einfach schreiben,Klett Verlag, stuttgart, 2010
 Ayten Genç, Schreibtechniken, Almanca Yazma Teknikleri, Ankara, Hacettepe-Taş, 1997
Diğer Kaynaklar  Jürgen Baumann, Otto Ludwig, Aufsaetze vorbereiten-Schreiben lernen, Basisartikel in Praxis Deutsch 80


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 1 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar. 0
2 İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar. 3
3 Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar. 0
4 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 0
5 Dilbilimin, Almanca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklar. 0
6 Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler. 0
7 Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar. 0
8 Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 0
9 Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar. 0
10 Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır. 0
11 Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır. 0
12 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. 0
13 Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir. 0
14 Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olur. 0
15 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 0
16 Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurar. 0
17 Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. 0
18 Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur. 0
19 Alman dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilir. 0
20 Almanca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü açıklar ve değerlendirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 65
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.6
Dersin AKTS Kredisi: 3