Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Eğitim Psikolojisi

Dersin Kodu : MB 102

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. OĞUZHAN KIRDÖK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Eğitim psikolojisinin öğretme-öğrenme sürecine katkılarını yorumlayabilme
Öğrenmenin özelliklerini kavrayabilme
Öğrenmeyi etkileyen faktörleri kavrayabilme
Farklı öğrenme kuramlarını yorumlayabilme
Eğitim ve öğrenme ile ilgili kavramları bilme

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Eğitim ve öğrenme hakkındaki kuramları bilme açıklayabilme ve teori ile uygulama arasında bağ kurabilme

Dersin İçeriği : Davranışçılık, bilişsel yaklaşımlar ve modern yaklaşımların öğrenmeye yönelik bakış açıları ve gelişim ile öğrenme arasındaki ilişki.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Eğitim Psikolojisine giriş ve temel kavramlar. İlgili kaynakları okuma sunum ve tartışma
2 Öğrenme kuramlarına genel bakış İlgili kaynakları okuma sunum ve tartışma
3 Klasik koşullanma İlgili kaynakları okuma sunum ve tartışma
4 Edimsel koşullanma İlgili kaynakları okuma sunum ve tartışma
5 Bitişiklik kuramı İlgili kaynakları okuma sunum ve tartışma
6 Bağlaşım kuramı İlgili kaynakları okuma sunum ve tartışma
7 İşaret-gestalt kuramı İlgili kaynakları okuma sunum ve tartışma
8 Ara sınav Yazılı Sınav
9 Sosyal bilişsel kuram İlgili kaynakları okuma sunum ve tartışma
10 Gestalt kuramı İlgili kaynakları okuma sunum ve tartışma
11 Bilgiyi işleme kuramı ve Nörofizyolojik kuram İlgili kaynakları okuma sunum ve tartışma
12 Yapılandırmacılık İlgili kaynakları okuma sunum ve tartışma
13 Sosyokültürel yaklaşım İlgili kaynakları okuma sunum ve tartışma
14 Öğrenme ve gelişim ilişkisi İlgili kaynakları okuma sunum ve tartışma
15 Genel değerlendirme İlgili kaynakları okuma sunum ve tartışma
16/17 Final Sınavı Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Kaya, A. (2007) Eğitim Psikolojisi. Ankara: PegemA
 Yıldırım, İ. (2008) Eğitim Psikolojisi, Anı yayıncılık
 Yeşilyaprak B. (2007) Eğitim Psikolojisi. Ankara: PegemA
 Senemoğlu, N. (2005)Gelişim, Öğrenme ve Öğretim: Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Gazi Kitabevi.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 1 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar. 3
2 İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar. 5
3 Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar. 4
4 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 4
5 Dilbilimin, Almanca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklar. 1
6 Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler. 1
7 Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar. 1
8 Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 2
9 Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar. 4
10 Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır. 1
11 Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır. 4
12 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. 3
13 Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir. 1
14 Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olur. 2
15 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 2
16 Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurar. 3
17 Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. 1
18 Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur. 1
19 Alman dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilir. 3
20 Almanca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü açıklar ve değerlendirir. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 63
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.52
Dersin AKTS Kredisi: 3