|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Atatürk İlkeleri 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
AI 222 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Türkiye’nin yakın tarihi hakkında genel bilgi sahibi olacaklar Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş felsefesi ve temel ilkeleri hakkında bilgi sahibi olacaklar Yirminci yüzyıl önemli gelişmeleri ve günümüzü etkileyen belirleyici gelişmeler hakkında genel kültüre kavuşacaklar yaşadıkları dönemi hazırlayan şartlar hakkında genel bilgiye sahip olacaklar Türkiye’de demokrasinin gelişimi hakkında gerekli birikime sahip olacaklar Günümüz Türkiye’sinin uluslararası sorunları ve kaynakları hakkında bilgi sahibi olacaklar Geçmişi ve bugünü karşılaştırma yeteneğine sahip olacaklar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Temelde Modern Türkiye´nin doğuşu ve gelişiminin öğretilmesini esas alan dersin amacı: Atatürkçü Düşünce Sistemi, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi hakkında ve Türkiye ile Atatürkçü Düşünce Sistemi´nin uygulamalarına yönelik tehditler konusunda doğru bilgiler vermek; Türk gençliğini ülkesi, milleti ve devletiyle bölünmez bir bütünlük içinde Atatürkçü Düşünce Sistemi doğrultusunda yetiştirmek, güçlendirmek ve milli hedefler etrafında birleştirmek; akılcı, çağdaş, onurlu, çalışkan, yurt ve millet sevgisiyle dolu, hoşgörü ve insancıl fikirlerden oluşan bir kişiliğe sahip bireyler yetiştirmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Cumhuriyetin ilanı ve siyasal sosyal kültürel inkılaplar ekonomik atılımlar Lozan Barış Antlaşmasının çözüme ulaştıramadığı sorunlar ve bunların sonuçlandırılması Yeni düzene karşı hareketler Çok partili hayat denemeleri ve sonuçları Atatürk dönemi Türk Dış Polikası İnönü dönemi ve İkinci Dünya Savaşı yılları Türkiyenin çok partili hayata geçişi Demokrat Parti dönemi ve sonrası Atatürkçülük ve Atatürk İlkeleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Türk inkılabının stratejisi |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölüm |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
2 |
Siyasal alanda inkılaplar |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölüm |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
3 |
Çok partili hayata geçiş denemeleri |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölüm |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
4 |
Hukuk alanında inkılaplar |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölüm |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
5 |
Eğitim ve kültür alanında inkılaplar |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölüm |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
6 |
Ekonomik alanda inkılaplar |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölüm |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
7 |
Sosyal ve sağlık alanında inkılaplar |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölüm |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
8 |
Arasınav |
|
Çoktan seçmeli test |
|
9 |
Atatürk dönemi Türk dış politikası I (1923-1930) |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölüm |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
10 |
Atatürk dönemi Türk dış politikası II (1930-1938) |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölüm |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
11 |
Atatürk ilkeleri I cumhuriyetçilik, Milliyetçilik, Halkçılık |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölüm |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
12 |
Atatürk ilkeleri II Laiklik, devletçilik, İnkılapçılık |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölüm |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
13 |
Atatürk Sonrası Türkiye’nin İç ve Dış Politikası (1938-1960) |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölüm |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
14 |
Atatürk Sonrası Türkiye’nin İç ve Dış Politikası (1960-2000) |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölüm |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
15 |
Türkiye’nin Jeopolitik durumu |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölüm |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
16/17 |
Final |
|
Çoktan seçmeli test |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Atatürk´ün Tamim, Telgraf ve Beyannameleri IV, Ankara 1991
Y.Ö.K.(Komisyon ), Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I /2- I1 , Ankara, 1989-1986
ATATÜRK, Gazi Mustafa Kemal, Nutuk(Söylev), İstanbul, 1980
Atatürk´ün Söylev ve Demeçleri I-II, III., Ankara, 1989
Yalçın ,Durmuş vd., Türkiye Cumhuriyeti Tarihi II, Ankara 2002
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Karşılaşılan problemleri matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi ile modeller |
0 |
|
2 |
Ekonometri kavramlarını açıklar |
0 |
|
3 |
Modeli tutarlı tahmin eder ve sonuçlarını analiz edip yorumlar |
0 |
|
4 |
Temel Matematik, İstatistik ve Yöneylem araştırması bilgilerini tanımlar |
0 |
|
5 |
İktisadi alt yapıya sahip olup iktisadi modeller oluşturur |
0 |
|
6 |
İşletme biliminin temel kavramlarını tanımlar |
0 |
|
7 |
Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, değerlendirebilme ve yorumlama becerisine sahiptir |
1 |
|
8 |
Veri toplar, düzenler ve analiz eder |
0 |
|
9 |
Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bir paket programı kullanır |
0 |
|
10 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
2 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
3 |
|
12 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
2 |
|
13 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
2 |
|
14 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder |
3 |
|
15 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
1 |
|
16 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular |
1 |
|
17 |
Güncel konuları takip eder, iktisadi ve sosyal olaylara ilişkin verileri yorumlar |
0 |
|
18 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 62 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|