Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Estetik ve Sanat Kuramları

Dersin Kodu : YM YÇ 321

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Tüm Yıl (32 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. CUMALİASLANTÜRK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Sanat,estetik vb kavramları gündelik yaşamında akademik bir şekilde kullanır.
Sanatın kaynak ve kökenini, tarihsel değerini ve insan yaşantısına katkılarını yorumlayabilir.
Sanat ürünü ile estetik disiplinler arasındaki etkileşimi yorumlayabilir.
Çağdaş sanat ve kavramlarını akademik anlamda algılayarak yaşantısına katabilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Sanatın süreç içindeki durumunu kavramayı sağlayacak kuramsal yaklaşımları incelemek ve sanat,güzel bağlantısını ele almayı amaçlar.

Dersin İçeriği : Antik çağlardan günümüze kadar gelen aşamada sanat ve kuramlarını inceleme.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Ç.Ü.Devlet Konservatuvarı derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin tanıtımı,amaçları, işlenişi vb. Kaynak araştırma,okuma Anlatım,tartışma, soru- cevap
2 Sanat nedir?Estetik yargı nedir? Kaynak araştırma,okuma Anlatım,tartışma, soru- cevap
3 Sanat nedir?Estetik yargı nedir? Kaynak araştırma,okuma Anlatım,tartışma, soru- cevap
4 Estetik ve felsefi yaklaşımlarla sanat ürününün üretilmesi arasındaki bağlar. Kaynak araştırma,okuma Anlatım,tartışma, soru- cevap
5 Estetik ve felsefi yaklaşımlarla sanat ürününün üretilmesi arasındaki bağlar üzerine örneklerle tartışma. Kaynak araştırma,okuma Anlatım,tartışma, soru- cevap
6 Estetiğin tarihine giriş.Antik çağda estetik anlayışları. Kaynak araştırma,okuma Anlatım,tartışma, soru- cevap
7 Estetiğin tarihine giriş.Antik çağda estetik anlayışları. Kaynak araştırma,okuma Anlatım,tartışma, soru- cevap
8 Antik çağda estetik anlayışları üzerine örneklerle tartışma Kaynak araştırma,okuma Anlatım,tartışma, soru- cevap
9 Platon ve Aristo´nun sanat ve estetik konusundaki düşüncelerinin karşılaştırılması. Kaynak araştırma,okuma Anlatım,tartışma, soru- cevap
10 İlkçağ ve ortaçağ estetiğini oluşturan temellerin saptanması üzerine örneklerle tartışma Kaynak araştırma,okuma Anlatım,tartışma, soru- cevap
11 Antikçağ ile Ortaçağ estetiği arasında karşılaşma yapılması. Kaynak araştırma,okuma Anlatım,tartışma, soru- cevap
12 Antikçağ ile Ortaçağ estetiği arasında karşılaşma yapılması. Kaynak araştırma,okuma Anlatım,tartışma, soru- cevap
13 Dönem analizi ve genel tekrar. Kaynak araştırma,okuma Anlatım,tartışma, soru- cevap
14 Ara sınav Yazılı sınav
15 Toplumsal Tarih ve Estetik Kaynak araştırma,okuma Anlatım,tartışma, soru- cevap
16 Toplumsal Tarih ve Estetik üzerine örneklerle tartışma. Kaynak araştırma,okuma Anlatım,tartışma, soru- cevap
17 Rönesans Estetiği. Kaynak araştırma,okuma Anlatım,tartışma, soru- cevap
18 Rönesans Estetiği. Kaynak araştırma,okuma Anlatım,tartışma, soru- cevap
19 Ortaçağ ve Rönesans Estetiğinin karşılaştırılması. Kaynak araştırma,okuma Anlatım,tartışma, soru- cevap
20 Ortaçağ ve Rönesans Estetiğinin karşılaştırılması Kaynak araştırma,okuma Anlatım,tartışma, soru- cevap
21 Aydınlanmadan 21. yy estetik. Kaynak araştırma,okuma Anlatım,tartışma, soru- cevap
22 Ara sınav Yazılı sınav
23 Aydınlanmadan 21. yy estetik. Kaynak araştırma,okuma Anlatım,tartışma, soru- cevap
24 Modernizm ve Estetik Kaynak araştırma,okuma Anlatım,tartışma, soru- cevap
25 Modernizm ve Estetik Kaynak araştırma,okuma Anlatım,tartışma, soru- cevap
26 Estetik kavrayışın dönüşümünde dönemsel etkiler üzerine örneklerle tartışma. Kaynak araştırma,okuma Anlatım,tartışma, soru- cevap
27 Ara sınav Yazılı sınav
28 Estetik kavrayışın dönüşümünde dönemsel etkiler üzerine örneklerle tartışma. Kaynak araştırma,okuma Anlatım,tartışma, soru- cevap
29 Postmodernizm ve Estetik üzerine tartışma Kaynak araştırma,okuma Anlatım,tartışma, soru- cevap
30 Postmodernizm ve Estetik üzerine tartışma Kaynak araştırma,okuma Anlatım,tartışma, soru- cevap
31 Final sınavı hazırlık
32/33/34 Final Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Estetik ve Sanat Dersleri M.KAGAN
 Estetik İsmail TUNALI
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 0
    Ödev/Proje/Diğer 2 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Yaylı Çalgılar Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. 0
2 Yaylı Çalgılar Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. 0
3 Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. 0
4 Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. 0
5 Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. 0
6 Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra edebilir. 0
7 Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. 0
8 Yaylı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. 0
9 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. 5
10 Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. 5
11 Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. 5
12 Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. 0
13 En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisikazanır. 0
14 Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. 0
15 Sahne üzerinde çalacağı eserleri, solo ya da birlikte icra etmesini sağlar. 0
16 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 32 2 64
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 32 1 32
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 4 8
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 2 4 8
Toplam İş Yükü: 112
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.48
Dersin AKTS Kredisi: 4