Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Estetik ve Sanat Kuramları

Dersin Kodu : YMPİY 321

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Tüm Yıl (32 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. CUMALİASLANTÜRK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Sanat, güzel ve estetik gibi temel kavramları gerekli akademik etkinliklerde kullanabilir.
Sanatın kaynak ve kökenini, tarihsel değerini ve insan yaşantısına katkılarını yorumlayabilir.
Estetik yargının fonksiyonlarını, amaçlarını ve gerekliliğini sanatın hayat içindeki yeri bakımından çözümleyebilir.
Estetiğin kavramsal ve düşünsel boyutlarını somutlayabilir.
Sanatın anlamını, kaynağını, kökenini ve değerini tarihsel ve toplumsal bağları üzerinden yorumlayabilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Sanatın süreç içindeki durumunu kavramayı sağlayacak kuramsal yaklaşımları incelemek, ve sanat, güzel bağlantısını ele almayı amaçlar.

Dersin İçeriği : Antik çağlardan günümüze kadar gelen aşamada sanat ve kuramlarını inceleme.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin Tanımının yapılması, Dersin Amaçlarının anlatılması, Dersin İçeriği ve Ders Öğretim Programının tartışılması, dersin izlenmesine ilişkin sunum Kaynak Okuma, Araştırma Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası
2 Sanat nedir? Estetik yargı nedir? Kaynak Okuma, Araştırma Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası
3 Sanat nedir? Estetik yargı nedir? Soruları üzerine örneklerle tartışma. Kaynak Okuma, Araştırma Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası
4 Estetik ve Felsefi yaklaşımlarla sanat ürününün üretilmesi arasındaki bağlar. Kaynak Okuma, Araştırma Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası
5 Estetik ve Felsefi yaklaşımlarla sanat ürününün üretilmesi arasındaki bağlar üzerine örneklerle tartışma. Kaynak Okuma, Araştırma Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası
6 Estetiğin tarihine giriş. Antik çağda estetik anlayışları. Kaynak Okuma, Araştırma Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası
7 Antik çağda estetik anlayışları üzerine örneklerle tartışma. Kaynak Okuma, Araştırma Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası
8 Platon ve Aristo’nun sanat ve estetik konusundaki düşünceleri ve karşılaştırılması. Kaynak Okuma, Araştırma Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası
9 Platon ve Aristo’nun sanat ve estetik konusundaki düşünceleri ve karşılaştırılması üzerine örneklerle tartışma. Kaynak Okuma, Araştırma Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası
10 İlkçağ ve ortaçağ estetiğini oluşturan temellerin saptanması. Kaynak Okuma, Araştırma Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası
11 İlkçağ ve ortaçağ estetiğini oluşturan temellerin saptanması üzerine örneklerle tartışma. Kaynak Okuma, Araştırma Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası
12 Antikçağ ile Ortaçağ estetiği arasında karşılaştırma yapılması. Kaynak Okuma, Araştırma Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası
13 Antikçağ ile Ortaçağ estetiği arasında karşılaştırma yapılması. Kaynak Okuma, Araştırma Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası
14 Ara sınav Değerlendirme
15 Dönem analizi ve genel tekrar Kaynak Okuma, Araştırma Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası
16 Dönem analizi ve genel tekrar Kaynak Okuma, Araştırma Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası
17 Toplumsal Tarih ve Estetik. Kaynak Okuma, Araştırma Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası
18 Toplumsal Tarih ve Estetik üzerine örneklerle tartışma. Kaynak Okuma, Araştırma Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası
19 Rönesans Estetiği. Kaynak Okuma, Araştırma Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası
20 Rönesans Estetiği üzerine örneklerle tartışma. Kaynak Okuma, Araştırma Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası
21 Ortaçağ ve Rönesans estetiğinin karşılaştırılması. Kaynak Okuma, Araştırma Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası
22 Ortaçağ ve Rönesans estetiğinin karşılaştırılması üzerine örneklerle tartışma. Kaynak Okuma, Araştırma Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası
23 Aydınlanmadan 21. yüzyla estetik. Kaynak Okuma, Araştırma Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası
24 Aydınlanmadan 21. yüzyla estetik üzerine örneklerle tartışma. Kaynak Okuma, Araştırma Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası
25 Modernizm ve Estetik. Kaynak Okuma, Araştırma Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası
26 Modernizm ve Estetik üzerine örneklerle tartışma. Kaynak Okuma, Araştırma Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası
27 Ara sınav Değerlendirme
28 Estetik kavrayışın dönüşümünde dönemsel etkiler üzerine örneklerle tartışma. Kaynak Okuma, Araştırma Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası
29 Estetik kavrayışın dönüşümünde dönemsel etkiler üzerine örneklerle tartışma. Kaynak Okuma, Araştırma Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası
30 Postmodernizm ve Estetik üzerine örneklerle tartışma. Kaynak Okuma, Araştırma Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası
31 Final sınavı hazırlık Kaynak Okuma, Araştırma Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası
32/33/34 Final sınavı Small Group Discussion - Lecture - Discussion - Brainstorming


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Estetik ve Sanat Dersleri M.KAGAN
 Estetik İsmail TUNALI
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 0
    Ödev/Proje/Diğer 2 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Piyano Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. 2
2 Piyano Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. 0
3 Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. 2
4 Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. 0
5 Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. 3
6 Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra edebilir. 0
7 Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. 4
8 Piyano eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. 3
9 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. 0
10 Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. 3
11 Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. 4
12 Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. 0
13 Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana ve gruba piyano ile eşlik edebilir. 0
14 Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. 0
15 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 32 2 64
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 32 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 4 8
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 4 8
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 2 4 8
Toplam İş Yükü: 88
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.52
Dersin AKTS Kredisi: 4