|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sanat Felsefesi |
|
Dersin Kodu |
: |
KSF 413 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (32 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. CUMALİASLANTÜRK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sanat felsefesinin temel inceleme alanını ayırt edebilecektir. Sanat felsefesi çerçevesinde estetik, sanat ontolojisi gibi disiplinleri tanır. Duyum,duygu, algılama ve sanat eseri ilişkilerini tartışır. Plastik sanatlarda, müzikte ve edebiyatta sanat eserinin soyut yapısının özelliklerini açıklar. Sanat yansıtma taklit, öykünme ilişkilerini tartışır. Felsefi izmlerle sanat ilişkisinin önemini açıklayabilecektir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu derste sanat felsefi açıdan irdelenecek, sanatın felsefedeki yerini kavrayabilmek için düşünürlerin sanatı nasıl değerlendirdiklerine bakılacak sanattaki güzel incelenecek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Felsefe açısından sanata bakıldığında, sanatın ne olduğu, sanat yapıtının nasıl oluştuğu, sanatçının yapıtını ortaya nasıl koyduğu irdelenir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sanat felsefesine giriş |
Kaynak araştırma,Okuma |
Anlatım, Soru-Cevap,
Tartışma |
|
2 |
Felsefenin Kültürel Tarihsel İşlevi |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım, Soru-Cevap,
Tartışma |
|
3 |
Anlam,Doğru,Değer Kavramları |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım, Soru-Cevap,
Tartışma |
|
4 |
İdealist Felsefe-Platon |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım, Soru-Cevap,
Tartışma |
|
5 |
İdealist Felsefe-Aristoteles |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım, Soru-Cevap,
Tartışma |
|
6 |
İdealist Felsefe-Plotinos |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım, Soru-Cevap,
Tartışma |
|
7 |
Ara sınav |
|
Yazılı sınav |
|
8 |
Ortaçağda Felsefe ve Sanat |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım, Soru-Cevap,
Tartışma |
|
9 |
Rönesans´da Felsefe ve Sanat |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım, Soru-Cevap,
Tartışma |
|
10 |
Aydınlanma Dönemi |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım, Soru-Cevap,
Tartışma |
|
11 |
20 yy Düşünce Akımları |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım, Soru-Cevap,
Tartışma |
|
12 |
Modernizm |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım, Soru-Cevap,
Tartışma |
|
13 |
Çağdaş Felsefe Kuramları |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım, Soru-Cevap,
Tartışma |
|
14 |
Ara sınav |
|
yazılı sınav |
|
15 |
Benedeto Croke Estetiği |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım, Soru-Cevap,
Tartışma |
|
16 |
Post Modernizm |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım, Soru-Cevap,
Tartışma |
|
17 |
Sanat ve Teknoloji |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım, Soru-Cevap,
Tartışma |
|
18 |
Sanat ve Bilim |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım, Soru-Cevap,
Tartışma |
|
19 |
Sanat ve İnsan |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım, Soru-Cevap,
Tartışma |
|
20 |
Sanat ve Etik |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım, Soru-Cevap,
Tartışma |
|
21 |
Sanat ve Etik |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım, Soru-Cevap,
Tartışma |
|
22 |
Ara sınav |
|
Yazılı sınav |
|
23 |
Sanat ve Kültür |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım, Soru-Cevap,
Tartışma |
|
24 |
Sanat ve Kültür |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım, Soru-Cevap,
Tartışma |
|
25 |
Sanat ve Doğa |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım, Soru-Cevap,
Tartışma |
|
26 |
Sanat ve Eğitim |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım, Soru-Cevap,
Tartışma |
|
27 |
Sanat ve Laiklik |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım, Soru-Cevap,
Tartışma |
|
28 |
Sanatın Yaşam Boyutu |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım, Soru-Cevap,
Tartışma |
|
29 |
Sanatın Yaşam Boyutu |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım, Soru-Cevap,
Tartışma |
|
30 |
Dönemlerin değerlendirilmesi |
|
Anlatım, Soru-Cevap,
Tartışma |
|
31 |
Sınava Hazırlık |
|
Anlatım, Soru-Cevap,
Tartışma |
|
32/33/34 |
Final |
|
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Sanat Felsefesi Üzerine, Cevat Memduh Altar
Sanat ve Estetik Kuramları , Nejat Bozkurt, Sarmal Yayınevi
Sanatın Gerekliliği, Ernst Fiıscher, V Yayınları
Ortaçağdan Yeniçağa Felsefe ve Sanat Engin AKYÜREK
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Piyano Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. |
0 |
|
2 |
Piyano Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
0 |
|
3 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. |
2 |
|
4 |
Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. |
0 |
|
5 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. |
0 |
|
6 |
Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra edebilir. |
0 |
|
7 |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. |
0 |
|
8 |
Piyano eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. |
2 |
|
9 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. |
5 |
|
10 |
Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. |
5 |
|
11 |
Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
5 |
|
12 |
Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. |
2 |
|
13 |
Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana ve gruba piyano ile eşlik edebilir. |
0 |
|
14 |
Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
0 |
|
15 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
32 |
2 |
64 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
32 |
1 |
32 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
4 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
2 |
4 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 112 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|