Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Bilgisayar Programlama

Dersin Kodu : ENF102

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Alt Aşama (Önlisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. MUSTAFA ÖZGÜR KESKİN

Dersin Öğrenme Kazanımları : "1. PowerPoint yazılımını ve kullanımını açıklar. 2. PowerPoint sunusu hazırlar. 3. Access yazılımını ve kullanımını açıklar. 4. Access yazılımıyla veri depolar ve düzenler. " 1. PowerPoint yazılımını ve kullanımını açıklar.
2. PowerPoint sunusu hazırlar.
3. Access yazılımını ve kullanımını açıklar.
4. Access yazılımıyla veri depolar ve düzenler.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bilgisayar programları yardımıyla sunu hazırlayıp sunabilme. Veritabanı programlarının kullanımını öğrenme ve veritabanı oluşturup gerektiği şekilde verileri depolayıp işleyebilme.

Dersin İçeriği :

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Sunu Programları için Genel Tanımlar
2 Sihirbaz Kullanarak Sunu Oluşturma
3 Tasarım Şablonu Kullanarak Sunu Oluşturma
4 Slayta Tablo ve Multimedya Öğesi Ekleme
5 Şablon Oluşturma
6 Slayt Gösterisi Hazırlama
7 Slaytlara Animasyon ve Efekt Ekleme, Yazdırma
8 Ara Sınav
9 Veri Tabanı Programı için Genel Tanımlar
10 Veri Tabanı Programı Genel Menüleri
11 Veri Tabanı Programı Kısayolları
12 Veri Tabanı Programı Nesneleri ve Kayıt
13 Veri Tabanı
14 Veri Tabanı
15 Veri Tabanı
16/17 Dönem Sonu Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  "1. Sunu, MEGEP, Ankara 2007. 2. Veritabanı Planlama, MEGEP, Ankara 2007."
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 1. Yeryüzünün topografik konumuyla ilgili temel kavramları bilme. 0
2 2. Harita nedir,bilme ve harita çeşitlerini anlama. 0
3 3. Koordinat sistemlerini anlama. 0
4 4. Haritacılıkta kullanılan ölçü ve çizim araç-gereçlerini tanıma. 0
5 5. Haritacılıkta kullanılan temel kavramları bilme. 0
6 6. Harita üretimi işlem basamaklarını açıklar. 0
7 7. Topografik ölçü alaetlerinin ve haritacılıkla ilgili bilgisayar programlarının nasıl kullanılacağını açıklama. 0
8 8. Elde edilecek haritaların çeşitlerine göre gerekli yöntem ve teknikleri kullanma. 0
9 9. Karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alma. 0
10 10. Verilen çalışma alanında (arazide), her türlü arazi ölçümlerini yapıp, hesaplayıp, harita elde edebilme. 0
11 11. Verilen teorik ve uygulamalı eğitim sonucunda gerekli öğrenme becerisi kazanmak, öğrendiği bilgileri değerlendirebilmek ve gelişmeye açık olma. 0
12 12. Birlikte çalıştığı mühendislerle,ekip arkadaşlarıyla ve ölçü yaptığı alanda arazi sahipleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurma. 0
13 13. Bir yabancı dili en az A2 düzeyinde kullanabilme,alanındaki gelişmeleri izleyebilme,meslektaşlarıyla iletişim kurabilme. 0
14 14. Haritacılıkla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma. 0
15 15. İmar, Kadastro, Arazi toplulaştırma ile ilgili mevzuata uygun hareket etme. 0
16 16. Kendi performansını geliştirmek için; haritacılıkta geliştirilen yeni teknolojileri takip etmek,meslektaşlarıyla sürekli olarak iletişim içerisinde olup, değişen ihtiyaçlar için düzenlenecek harita, plan ve krokilerin nasıl düzenleneceğini izleme. 5
17 17. Atatürk İlkeleri ve İnkılap tarihi konusunda bilinçlidir ve bilgi sahibidir. 0
18 18. Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 74
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.96
Dersin AKTS Kredisi: 3