Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Maden Kazı Ve Mekanizasyon

Dersin Kodu : MMD408

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ADEM ERSOY

Dersin Öğrenme Kazanımları : Kazı makinalarının donanım ve teknolojisini tanır.
İşe uygun makina seçimini yapar.
Kazı makinalarından optimum verim elde etmeyi bilir.
Kazı verimine etki eden faktörleri anlar.
Kazı makinalarının güvenli olarak çalıştırılmasını bilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Maden, galeri, tünel ve mühendislik yapılarında kullanılan kazı makinalarının donanım ve teknolojisini tanıtmak, kazı makinalarının verimini etkileyen faktörleri belirlemek ve potimum makine seçimini sağlamaktır.

Dersin İçeriği : Galeri ve tünel açma makinaları; açık ve yeraltı işletmelerinde kullanılan kırıcılar ve keskiler; kesme prensipleri, makina verimini etkileyen kayaç özellikleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Mühendislik mimarlık fakültesi derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Kazı mekaniği ve mekanizasyonuna giriş Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar Powerpoint sunumları ve yüzyüze ders
2 Kömür kazısında mekanizasyonu sağlayan makinalar Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar Powerpoint sunumları ve yüzyüze ders
3 Galeri ve tünel açma makinaları Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar Powerpoint sunumları ve yüzyüze ders
4 Açık işletmelerde kullanılan kazı ve yükleme makinaları Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar Powerpoint sunumları ve yüzyüze ders
5 Yer altı işletmelerinde kullanılan kazı ve yükleme makinaları Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar Powerpoint sunumları ve yüzyüze ders
6 Hidrolik kırıcılar Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar Powerpoint sunumları ve yüzyüze ders
7 Ara Sınav Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar yazılı sınav
8 Kazı makinalarında kullanılan kalem ve kama uçlu keskiler Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar Powerpoint sunumları ve yüzyüze ders
9 Kazı ve kesme makinalarında kullanılan disk keskiler Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar Powerpoint sunumları ve yüzyüze ders
10 Kazı makinalarında kullanılan yıldız ve kabaralı keskiler Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar Powerpoint sunumları ve yüzyüze ders
11 Keskilerin imali ve imalat faktörlerinin keski aşınmaları üzerne etkileri Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar Powerpoint sunumları ve yüzyüze ders
12 Keski aşınmalarını etkileyen keski tasarım ve kayaç özellikleri Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar Powerpoint sunumları ve yüzyüze ders
13 Makina verimini etkileyen kaya özellikleri: dayanım ve sertlik Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar Powerpoint sunumları ve yüzyüze ders
14 Makina verimini etkileyen kaya özellikleri: aşınma ve doku özellikleri Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar Powerpoint sunumları ve yüzyüze ders
15 Final Sınavları Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar yazılı sınav
16/17 Final Sınavları Ders notları ve kaynaklarda belirtilen referanslar yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1. Ersoy, A., 2002, Kazı Mekanizasyonu ve Teknolojisi. Çukurova Üniversitesi Yayınları, 180 sayfa, Adana.
 2. Bilgin, N., 1989, İnşaat ve Maden Mühendisleri için Uygulamalı Kazı Mekaniği. Birsen Yayınevi, 192 s., İstanbul.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 13 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olur. 4
2 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler 4
3 Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. 4
4 Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygular. 3
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlar. 4
6 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahip olur 3
7 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. 4
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme beceri elde eder. 3
9 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. 3
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 2
11 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2
12 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 1
13 Teknik resim kullanarak iletişim kurabilme yeteneğine sahip olur. 3
14 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur 3
15 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkında olunur. 4
16 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındalığına varır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 3 39
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 13 1 13
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 86
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.44
Dersin AKTS Kredisi: 3