|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sanat Sosyolojisi |
|
Dersin Kodu |
: |
K SS 312 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (32 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. CUMALİASLANTÜRK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sanat sosyolojisindeki temel kavramları açıklamayı bilir. Sanatın toplum yaşantısındaki etkilerini bilir. Sanatın din,bilim vb olgularla ilişkilerini açıklayabilir. Çeşitli dönem ve üretim biçimlerinden sanatın nasıl etkilendiğini açıklar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrenciler ilkel toplumdan günümüz ileri teknolojik toplum yapısına kadarki geçen sürede sanatın ve sanatçının konumunu, gelişimini , anlamayı, açıklamayı ve durumunu değerlendirmeyi gerçekleştireceklerdir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sanatın tarihsel sürece göre konumu tanımı ve diğer olgularla ilişkisi genel hatlarıyla incelenecektir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslikler |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sanat Sosyolojisine Giriş |
Kaynak taraması |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
2 |
Toplumsal Yapı,Örgüt,Sistem Kavramları |
Kaynak taraması |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
3 |
Toplumsal Yapı,Örgüt,Sistem Kavramları |
Kaynak taraması |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
4 |
Sanatın Kaynağı.Doğuşu-İlkel Toplum |
Kaynak taraması |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
5 |
Sanatın Kaynağı.Doğuşu-Feodal Toplum |
Kaynak taraması |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
6 |
Sanatın Kaynağı.Doğuşu-Sanayi Toplumu |
Kaynak taraması |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
7 |
Ara Sınav |
|
Yazılı sınav |
|
8 |
Sanatta Kurumsallaşma |
Kaynak taraması |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
9 |
Sanatta Kurumsallaşma |
Kaynak taraması |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
10 |
Geleneksel Toplum,Teknolojik Toplum |
Kaynak taraması |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
11 |
İleri Teknolojik Toplumlarda Sanat |
Kaynak taraması |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
12 |
20. Y.Y. Sanat Örgütlenmesi |
Kaynak taraması |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
13 |
Müzik Endüstrisi |
Kaynak taraması |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
14 |
Kültür |
Kaynak taraması |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
15 |
Final Sınavı |
|
Yazılı sınav |
|
16 |
Kültür |
Kaynak taraması |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
17 |
Kültür-Sanat İlişkisi |
Kaynak taraması |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
18 |
Sanat Eğitimi |
Kaynak taraması |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
19 |
Sanat Eğitimi |
Kaynak taraması |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
20 |
Eleştiri ve Teorileri |
Kaynak taraması |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
21 |
Eleştiri ve Teorileri |
Kaynak taraması |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
22 |
Sanatta Ulusallık-Evrensellik |
Kaynak taraması |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
23 |
Sınav |
|
Yazılı sınav |
|
24 |
Bilim ve Sanatta Özgürlük |
Kaynak taraması |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
25 |
Çağdaş Toplumlarda Bunalım ve Sanat |
Kaynak taraması |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
26 |
Çağdaş Toplumlarda Bunalım ve Sanat |
Kaynak taraması |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
27 |
Sanat Toplumsal Barış ve Demokrasi |
Kaynak taraması |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
28 |
Sanat Toplumsal Barış ve Demokrasi |
Kaynak taraması |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
29 |
Sanat ve Sevgi |
Kaynak taraması |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
30 |
Sanat Türlerinin Eşitsiz Gelişmesi |
Kaynak taraması |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
31 |
Sanat Türlerinin Eşitsiz Gelişmesi |
Kaynak taraması |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
32/33/34 |
Final |
|
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Prof .Dr .İbrahim Armağan- Sanat Toplumbilimi İleri Yayınevi,1992
Sanatın Sosyal Sınırları, M.Demet Ulusoy, 2005
Prod .Dr .Barlas Tolon-Toplumbilimine Giriş
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Yaylı Çalgılar Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. |
0 |
|
2 |
Yaylı Çalgılar Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
0 |
|
3 |
Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. |
0 |
|
4 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. |
1 |
|
5 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. |
1 |
|
6 |
Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra edebilir. |
0 |
|
7 |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. |
3 |
|
8 |
Yaylı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. |
2 |
|
9 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. |
3 |
|
10 |
Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. |
5 |
|
11 |
Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
5 |
|
12 |
Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. |
1 |
|
13 |
En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisikazanır. |
0 |
|
14 |
Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
0 |
|
15 |
Sahne üzerinde çalacağı eserleri, solo ya da birlikte icra etmesini sağlar. |
0 |
|
16 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
32 |
2 |
64 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
32 |
0 |
0 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
1 |
1 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
4 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
2 |
4 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 81 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.24 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|