|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yabancı Dil (İngilizce) |
|
Dersin Kodu |
: |
K ING 201 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (32 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğretmen BİLGEBERBEROĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
gelecek geçmiş ve sürekli olaylar hakkında konuşabilir günlük konularda kısa basit pasajlar yazabilir günlük konularda kısa basit pasajlar okuyabilir birlikte iki cümle kullanabilir Amerikan ve İngiliz İngilizcesi arasındaki temel değişiklikleri fark eder daha etkin İngilizce kullanır basit seviyede ihtiyaçlarını ifade edebilir Düşünce ve planlara ilişkin neden, görüş belirtebilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu ders öğrencilerin İngilizce olarak okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır |
|
Dersin İçeriği |
: |
Öğrenciler genel ve mesleki hayatlarında iletişim kurabilecekler,kendilerini ve mesleklerini pratikte ifade edebileceklerdir. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Birinci sınıf Genel tekrar |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım, tartışma |
|
2 |
ölçme-sayılar için isteme ve verme |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım, tartışma |
|
3 |
Nasıl+ sıfat-rol |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım, tartışma |
|
4 |
sayılabilen-sayılamayan isimler hakkında konuşma |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım, tartışma |
|
5 |
miktar ifadesi-aktivite hakkında konuşma |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım, tartışma |
|
6 |
Gelecek planları hayatı açıklayan isimler fiiller hakkında konuşma |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım, tartışma |
|
7 |
Gelecek zaman |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım, tartışma |
|
8 |
Amerikan ingilizcesiyle soru sorma ve talimat verme |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım, tartışma |
|
9 |
Yön tarif etmeyi öğretme |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım, tartışma |
|
10 |
iklim ve hava durumunu tanımlama |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım, tartışma |
|
11 |
Ara sınav |
|
Değerlendirme |
|
12 |
kelime bağları |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım, tartışma |
|
13 |
tarih,zaman edatları |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım, tartışma |
|
14 |
hayatında önemli olaylarla ilgili konuşma, soru sorma, yanıt alma. |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım, tartışma |
|
15 |
izin istek belirtme |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım, tartışma |
|
16 |
yerleri açıklayan karşılaştırmalı sıfatlar |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım, tartışma |
|
17 |
sıfatlar,ifadeler |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım, tartışma |
|
18 |
Karşılaştırmalar,konuşma ve mesaj bırakma |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım, tartışma |
|
19 |
Öneriler |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım, tartışma |
|
20 |
Gerekli tavsiye |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım, tartışma |
|
21 |
Sosyal düzen için tavsiye,öneri,konuşma ve anlatım |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım, tartışma |
|
22 |
Ara sınav |
|
Değerlendirme |
|
23 |
Would like- Would prefer/prefer, Ordering something |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım, tartışma |
|
24 |
geçmiş zaman have- has +v3 |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım, tartışma |
|
25 |
Kendi pratik deneyimlerini insanlara sorma |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım, tartışma |
|
26 |
geçmiş zamanla ilgili örnekler verme,alıştırma yapma |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım, tartışma |
|
27 |
Have to +Has to iş tanımlaması |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım, tartışma |
|
28 |
vücudun bölümleri,hastalıklar,gerekçe hazırlama |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım, tartışma |
|
29 |
Tahmin yapma |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım, tartışma |
|
30 |
Gelecek zaman ne kadar ve ne zamandan beri,görüş belirtme |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım, tartışma |
|
31 |
Genel tekrar |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım, tartışma |
|
32/33/34 |
Final Sınavı |
Ders kitabından ilgili ünite |
Değerlendirme |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
LANGUAGE TO GO ELEMANTARY (FOR ADULT LEARNERS OF ENGLISH) SIMON LE MA ISTRE & CARİNA LEWIS PEARSON LONGMAN
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
PHRASEBOOK- WORKBOOK- WORKSHEETS- CLASS CDs
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Yaylı Çalgılar Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. |
2 |
|
2 |
Yaylı Çalgılar Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
0 |
|
3 |
Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. |
0 |
|
4 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. |
4 |
|
5 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. |
4 |
|
6 |
Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra edebilir. |
0 |
|
7 |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. |
4 |
|
8 |
Yaylı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. |
4 |
|
9 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. |
3 |
|
10 |
Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. |
3 |
|
11 |
Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
3 |
|
12 |
Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. |
1 |
|
13 |
En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisikazanır. |
5 |
|
14 |
Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
0 |
|
15 |
Sahne üzerinde çalacağı eserleri, solo ya da birlikte icra etmesini sağlar. |
0 |
|
16 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
32 |
2 |
64 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
32 |
0 |
0 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
2 |
2 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
4 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 76 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.04 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|