|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sanat Tarihi |
|
Dersin Kodu |
: |
K ST 211 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (32 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. CUMALİASLANTÜRK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sanatın tarihsel bir sürecin ürünü olduğunu anlayabilme. Tarihi değeri olan sanat eserlerinin insanlığın hafızası olduğunu ve korunması gerektiğinin bilincine varabilme. Savaşların ve modern bilimin sanatı ve sanatçıyı nasıl etkilediğini açıklayabilme. Çağdaş sanat eserlerinin nasıl bir estetik değer içerdiğini açıklayabilme. Kültür, tabiat ve sanat varlıklarının korunma ve yaşatılması noktasında, duyarlı ve çağdaş düşünebilme yeteneğine sahip olur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İlkel toplumdan günümüze kadarki geçen sürede sanatın geçirdiği evreleri uygarlıklar içindeki konumunu, gelişimini anlamayı, açıklamayı ve durumunu değerlendirmeyi gerçekleştirebileceklerdir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sanatın tanımı ve türleri, sanatın başlangıcından itibaren tarihi devirlere kadar ana hatları ele alınmaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslikler |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Rönesansa Giriş |
Kaynak tarama |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
2 |
Rönesans,Resim,Heykel,Mimari |
Kaynak tarama |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
3 |
Rönesans,Resim,Heykel,Mimari |
Kaynak tarama |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
4 |
Maniyerizm |
Kaynak tarama |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
5 |
Barok Sanat |
Kaynak tarama |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
6 |
Rokoko |
Kaynak tarama |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
7 |
1789 Sonrası Avrupa´da Sanat |
Kaynak tarama |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
8 |
Ara Sınav |
|
Yazılı sınav |
|
9 |
Neoklasik Dönem |
Kaynak tarama |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
10 |
Romantizm |
Kaynak tarama |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
11 |
Realizm |
Kaynak tarama |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
12 |
Modern Çağın Sanat Görüşü |
Kaynak tarama |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
13 |
Empresyonizm |
Kaynak tarama |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
14 |
Naif Sanat |
Kaynak tarama |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
15 |
Fovizm-Füturizm |
Kaynak tarama |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
16 |
Final Sınavı |
|
Yazılı sınav |
|
17 |
Kübizm |
Kaynak tarama |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
18 |
Ekspresyonizm |
Kaynak tarama |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
19 |
Soyut Sanat |
Kaynak tarama |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
20 |
Dadaizm |
Kaynak tarama |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
21 |
Sürrealizm |
Kaynak tarama |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
22 |
Endüstri Estetiği |
Kaynak tarama |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
23 |
1960 Sonrası Sanat |
Kaynak tarama |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
24 |
Ara Sınav |
|
Yazılı sınav |
|
25 |
Pop Art |
Kaynak tarama |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
26 |
Pop Art |
Kaynak tarama |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
27 |
Hareket ve Işık Sanatları |
Kaynak tarama |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
28 |
Minimalizm |
Kaynak tarama |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
29 |
Kavramsal Sanat |
Kaynak tarama |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
30 |
Hiperrealizm |
Kaynak tarama |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
31 |
Günümüz Sanat Değerlendirmeleri |
Kaynak tarama |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
32/33/34 |
Final |
|
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
ADNAN TURANİ, DÜNYA SANAT TARİHİ,REMZİ KİTABEVİ ,1995
GERMAİN BAZİN,SANAT TARİHİ,SOSYAL YAYINLAR ,1998
EKREM AKURGAL,ANADOLU KÜLTÜR TARİHİ,TÜBİTAK ,2000
ADNAN TURANİ, SANAT TERİMLERİ SÖZLÜĞÜ,REMZİ KİTABEVİ,1995
NORBERT LYNTON,MODERN SANATIN TARİHİ,REMZİ KİTABEVİ,2004
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
SANAT DERGİLERİ, BELGESEL(VCD,DVD)
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Yaylı Çalgılar Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. |
0 |
|
2 |
Yaylı Çalgılar Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
0 |
|
3 |
Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. |
0 |
|
4 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. |
1 |
|
5 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. |
1 |
|
6 |
Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra edebilir. |
0 |
|
7 |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. |
3 |
|
8 |
Yaylı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. |
2 |
|
9 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. |
3 |
|
10 |
Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. |
5 |
|
11 |
Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
5 |
|
12 |
Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. |
1 |
|
13 |
En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisikazanır. |
0 |
|
14 |
Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
0 |
|
15 |
Sahne üzerinde çalacağı eserleri, solo ya da birlikte icra etmesini sağlar. |
0 |
|
16 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
32 |
2 |
64 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
32 |
0 |
0 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
1 |
1 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
4 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
2 |
4 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 81 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.24 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|