Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Koro

Dersin Kodu : YM YÇ 104

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Tüm Yıl (32 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Arş.Gör. SEMİN SÜEDA SİREL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır.
Çoksesli müzik çalışmasının yapılmasıyla bu yönde müzikal gelişim becerisi gösterir.
Ulusal ve uluslar arası koro literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır.
Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilinci kazanır.
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslar arası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar.
Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır.
Çoksesli söyleyiş tekniği açısından önem taşıyan sahnede uyum becerisi ve sahne disiplini kazanır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Çok sesliliğe hazırlık,ses ısıtma,ton,entonasyon ve artikülasyon egzersizleri yardımıyla çok sesli duyum ve birilikte müzik yapma beceri ve alışkanlığının kazandırılması.

Dersin İçeriği : Koro literatüründe yer alan farklı dönem ve stildeki polifonik eserler aracılığıyla çok sesli söyleme tekniğinin, kurallarının, nefes ve ses koordinasyonunun kavranması ve uygulanması.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Koro Dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tanışma ve ders hakkında genel bilgiler Bireysel çalışma Gösterim
2 Korolar,koroların önemi.Ses sınırlarını tespit çalışması. Bireysel çalışma Gösterim
3 Ses,solunum organlarının tanıtılması.E.Bayraktar´ın eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Gösterim
4 Nefes-vücut yumuşaklığı,dil-konuşma egzersizleri.Z.Sağlıker´in eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Gösterim
5 Diksiyon ve temiz ses üretme çalışmaları,diyafram alıştırmaları. Bireysel çalışma Gösterim
6 Entonasyon kavramının anlatılması.J.S.Bach´ın eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Gösterim
7 Vurgular,anlatım çalışmaları.İstiklal Marşı´nın çalışılması. Bireysel çalışma Gösterim
8 Nefes-ses ilişkisinin anlatılması.Praetorius´un eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Gösterim
9 Kısa koro tarihinin tanıtılması. Bireysel çalışma Gösterim
10 Saip Egüz´ün eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Gösterim
11 Halk ezgisi zekiyem´in çalışılması. Bireysel çalışma Gösterim
12 D.Frederichi´nin eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Gösterim
13 Bilgilerin genel tekrarı. Bireysel çalışma Gösterim
14 Legato-Staccato kavramlarının çalışılması.J.S.Bach´ın eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Gösterim
15 Nüans kavramlarının tanıtılması.O.Gibbons´un eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Gösterim
16 Ses araştırmaları.Tek ve grup çalışmaları. Bireysel çalışma Gösterim
17 Çalışılan eserlerin seslendirilmesi. Bireysel çalışma Gösterim
18 Ses.diyafram,ağız,duruş ile ilgili alıştırmalar. Bireysel çalışma Gösterim
19 Müzikalite ve doğru nefes çalışmaları.D.Friderichi´nin eseri(tekrar) Bireysel çalışma Gösterim
20 Eser içeriği için doğru motivasyon.F.Schubert´in eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Gösterim
21 H.Akay´ın eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Gösterim
22 İç ve dış yumuşamanın öneminin kavranması.G.Gstoldi´nin eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Gösterim
23 Farklı bir yapı:Türk Müziği.Ali Sevgi´nin eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Gösterim
24 Türkiye ve Batı Koro tarihine genel bir bakış. Bireysel çalışma Gösterim
25 Marşlarımız:10.Yıl Marşı Bireysel çalışma Gösterim
26 F.Schubert´in eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Gösterim
27 H.Akay´ın eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Gösterim
28 Barok ve öncesi dönemin kavranması.William Trost´un eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Gösterim
29 Atatürk ve müzik.E.Zuchmayer´in eserinin çalışılması. Bireysel çalışma Gösterim
30 Belli başlı korolardan dinletiler sunulması. Bireysel çalışma Gösterim
31 Genel tekrar .sınava hazırlık Bireysel çalışma Gösterim
32/33/34 Final sınavı Bireysel çalışma Gösterim


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar
Diğer Kaynaklar  E Bayraktar ´´Çamdan Sakız Akıyor´´ Z.Sağlıker ´´Leblebi´´ J.S Bach ´´Her Şey Ölümlüdür´´ M.Pratorius ´´Kış Gecesi ´´ S Egüz ´´Deriko´´ Düz. ´´Zekiyem´´ D.Frederichi ´´Üç Güzel Şey ´´ J.S Bach ´´Koral´´ O.Gibbons ´´Sevgilim´´ Fr.Schubert ´´Bir Rüya Bu ´´ Düz.H.Akay ´´Aygız´´ Ali Sevgi ´´Laçin ´´ C.R.Rey ´´10.Yıl Marşı´´ Fr.Schubert ´´Ihlamur Ağacı´´ H.Akay ´´Ayrılık´´ W.Trost ´´Dua ´´ E.Zuckhmayer ´´Atatürk´ü Anış Marşı ´´


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 2 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Yaylı Çalgılar Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. 4
2 Yaylı Çalgılar Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. 3
3 Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. 2
4 Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. 0
5 Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. 1
6 Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra edebilir. 4
7 Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. 2
8 Yaylı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. 2
9 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. 0
10 Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. 3
11 Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. 3
12 Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. 3
13 En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisikazanır. 0
14 Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. 4
15 Sahne üzerinde çalacağı eserleri, solo ya da birlikte icra etmesini sağlar. 4
16 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 32 2 64
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 32 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 70
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.8
Dersin AKTS Kredisi: 3