|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Anaçalgı |
|
Dersin Kodu |
: |
M YÇ 101 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (32 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
10 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. CELİL HAKAN ÇUHADAR Öğr.Gör. SİBEL AKYÜREK Öğr.Gör. SERDAR BÜYÜKEDES Öğr.Gör. VİATCHESLAVKAİNOV Öğr.Gör. EMANOUİLPETROV Öğr.Gör. DANİAKAİNOVA Öğr.Gör. MARINABABAYEVA Prof. IRINEIASHVILI Öğr.Gör. BORIS HRISTOVTUNTEV Öğr.Gör. MANANADUGLADZE |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Yaylı Çalgılar Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur.
Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder.
Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazandırır.
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar.
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. Sahne üzerinde çalacağı eserleri, solo ya da birlikte icra etmesini sağlar. Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yaylı Çalgılar Lisans programını, teknik ve müzikal yöntemleri en iyi şekilde kullanarak çalabilen, estetik bakış açısı edinmiş, herhangi bir eseri yorumlayabilme ve eserin vermeye çalıştığı duygu ve düşünceleri seyirciye aktarabilme yetisi kazanmış, sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip, kendine, ulusuna ve tüm insanlığa karşı üzerine düşen sorumluluğun farkında olan icracı sanatçı yetiştirmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Yaylı Çalgılar Edebiyatını teknik ve müzikal anlamda solo ve grup çalışması yaparak öğreten ve sanatçı yetiştiren bir programdır.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Eğitim programında bu sınıfa ait eserlerden öğrenciye uygun seçilerek ödev verilmiş, konçerto, solo sonat ya da partita ya da solo süit, piyano eşlikli |
Çalışma |
Özel Destek |
|
2 |
Yay ve parmak numarası koyma çalışması |
Çalışma |
Özel Destek - Gösterim |
|
3 |
Majör, minör ve kromatik gamlar, arpejler ve çift ses çalışmaları (Üçlü, altılı ve oktav) |
Çalışma |
Ödev |
|
4 |
Değişik teknikli etüt çalışmaları |
Çalışma |
Gösterim - Ödev |
|
5 |
Gam-Arpej, komple çift sesler ve etütlerin dinlenmesi |
Çalışma |
Sözlü Sunum |
|
6 |
Etütlerin dinlenmesi |
Çalışma |
Sözlü Sunum |
|
7 |
Sınav harici repertuarı için eser seçimi ve deşifresi |
Çalışma |
Gösterim - Ödev |
|
8 |
Gam-Arpej, komple çift sesler ve etütlerin dinlenmesi |
Çalışma |
Sözlü Sunum |
|
9 |
Etütlerin dinlenmesi |
Çalışma |
Sözlü Sunum |
|
10 |
Solo sonat, partita ya da solo süitin dinlenmesi |
Çalışma |
Özel Destek - Gösterim |
|
11 |
Solo sonat, partita ya da solo süitin dinlenmesi |
Çalışma |
Sözlü Sunum |
|
12 |
Konçertonun birinci bölümünün dinlenmesi |
Çalışma |
Özel Destek - Gösterim |
|
13 |
Konçertonun birinci ve ikinci bölümlerinin dinlenmesi |
Çalışma |
Sözlü Sunum |
|
14 |
Piyano eşlikli parçaların dinlenmesi |
Çalışma |
Özel Destek - Gösterim |
|
15 |
Gam-Arpej, komple çift sesler, etüt ve piyano eşlikli parçaların dinlenmesi |
Çalışma |
Sözlü Sunum |
|
16 |
Solo sonat, partita ya da solo süitin dinlenmesi |
Çalışma |
Sözlü Sunum |
|
17 |
Konçertonun üçüncü bölümünün dinlenmesi |
Çalışma |
Özel Destek - Gösterim |
|
18 |
Gam-Arpej, komple çift sesler, etüt ve konçertonun üçüncü bölümünün dinlenmesi |
Çalışma |
Sözlü Sunum |
|
19 |
Konçertonun ikinci ve üçüncü bölümlerinin dinlenmesi |
Çalışma |
Sözlü Sunum |
|
20 |
Solo sonat, partita ya da solo süitin dinlenmesi |
Çalışma |
Sözlü Sunum |
|
21 |
Gam-Arpej, komple çift sesler, etütlerin dinlenmesi |
Çalışma |
Sözlü Sunum |
|
22 |
Konçertonun tamamının ve piyano eşlikli parçaların dinlenmesi |
Çalışma |
Sözlü Sunum |
|
23 |
Gam-Arpej, komple çift sesler, etüt ve konçertonun dinlenmesi |
Çalışma |
Sözlü Sunum |
|
24 |
Gam-Arpej, komple çift sesler, etüt ve piyano eşlikli parçaların dinlenmesi |
Çalışma |
Sözlü Sunum |
|
25 |
Solo sonat, partita ya da solo süitin dinlenmesi |
Çalışma |
Sözlü Sunum |
|
26 |
Gam-Arpej, komple çift sesler, etüt ve konçertonun dinlenmesi |
Çalışma |
Sözlü Sunum |
|
27 |
Solo sonat, partita ya da solo süitin ve piyano eşlikli parçaların dinlenmesi |
Çalışma |
Sözlü Sunum |
|
28 |
Final sınavına hazırlık çalışmaları, tüm sınav programının dinlenmesi |
Çalışma |
Sözlü Sunum |
|
29 |
Final sınavına hazırlık çalışmaları, tüm sınav programının dinlenmesi |
Çalışma |
Sözlü Sunum |
|
30 |
Final sınavına hazırlık çalışmaları, tüm sınav programının dinlenmesi |
Çalışma |
Sözlü Sunum |
|
31 |
Final sınavına hazırlık çalışmaları, tüm sınav programının dinlenmesi |
Çalışma |
Sözlü Sunum |
|
32/33/34 |
Final Sınavı |
|
Değerlendirme |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
KONÇERTOLAR: A. DVORAK, A. GLAZUNOV, R. SCHUMANN, G. DAVID, C. STAMİTZ, W. WALTON, P. HİNDEMİTH, H. DUTİLLEUX, Sir. E. ELGAR, G. FİNZİ, J. HAYDN, A. HONEGGER, D. KABALEVSKY, A. KHACHATURİAN, E. LALO, W. LUTOSLAWSKİ, N. MYASKOVSKY, K. PENDERECKİ, C. SAİNT-SAENS, H. VİEUXTEMPS, F. A. HOFFMEİSTER, J. B. VANHAL, S. KOUSSEVİTZKY, G. BOTTESİNİ
EŞLİKLİ PARÇALAR: P. de SARASATE, P. İ. TCHAİKOVSKY, M. BRUCH, J. BRAHMS, B. BARTOK,
W. A. MOZART, L. van BEETHOVEN, F. MENDELSSOHN, C. SAİNT-SAENS,
A. RUBİNSTEİN, R. SCHUMANN, A. GLAZUNOV, D. SCHOSTAKOVİCH,
F. SCHUBERT, F.KREİSLER, G. BİZET, K. KARAYEV, C. M. von WEBER,
Sir. E. ELGAR, M. de FALLA, G. FAURE, J. MASSENET, M. RAVEL, N. PAGANİNİ
EŞLİKLİ PARÇALAR: S. PROKOFİEV, N. RİMSKY-KORSAKOV, H. VİEUXTEMPS, P. HİNDEMİTH,
H. WİENİAVSKY, N. ROTA, S. KOUSSEVİTZKY, G. BOTTESİNİ, G. ENESCU,
F. BRIDGE
SOLO SONAT, PARTİTA ya da SOLO SÜİT: J. S. BACH (Zorunlu Eser)
ETÜT: R. KREUTZER, J. DONT, P. RODE, P. GAVİNİES, J. L. DUPORT, F. DOTZAUER, E. NANNY, T. A. FINDEISEN, N. PAGANİNİ, M. GADZINSKY, O. RÜHM, A. STARKE
KONÇERTOLAR: N. K. AKSES, U. C. ERKİN, A. A. SAYGUN, S. BARBER, B. BARTOK,
W. A. MOZART, L. van BEETHOVEN, A. BERG, J. BRAHMS, M. BRUCH,
F. MENDELSSOHN, N. PAGANİNİ, S. PROKOFİEV, A. SCHOENBERG, H. WİENİAVSKY, D. SCHOSTAKOVİCH, J. SİBELİUS, P. İ. TCHAİKOVSKY
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Yaylı Çalgılar Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. |
5 |
|
2 |
Yaylı Çalgılar Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
4 |
|
3 |
Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. |
5 |
|
4 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. |
4 |
|
5 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. |
4 |
|
6 |
Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra edebilir. |
4 |
|
7 |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. |
4 |
|
8 |
Yaylı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. |
4 |
|
9 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. |
3 |
|
10 |
Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. |
4 |
|
11 |
Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
5 |
|
12 |
Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. |
5 |
|
13 |
En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisikazanır. |
3 |
|
14 |
Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
4 |
|
15 |
Sahne üzerinde çalacağı eserleri, solo ya da birlikte icra etmesini sağlar. |
5 |
|
16 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
32 |
3 |
96 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
32 |
5 |
160 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
1 |
3 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 261 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 10.44 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 10 |
|
|
|