Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Anaçalgı

Dersin Kodu : M YÇ 101

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Tüm Yıl (32 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 10

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. CELİL HAKAN ÇUHADAR
Öğr.Gör. SİBEL AKYÜREK
Öğr.Gör. SERDAR BÜYÜKEDES
Öğr.Gör. VİATCHESLAVKAİNOV
Öğr.Gör. EMANOUİLPETROV
Öğr.Gör. DANİAKAİNOVA
Öğr.Gör. MARINABABAYEVA
Prof. IRINEIASHVILI
Öğr.Gör. BORIS HRISTOVTUNTEV
Öğr.Gör. MANANADUGLADZE

Dersin Öğrenme Kazanımları : Yaylı Çalgılar Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur.
Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder.
Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazandırır.
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar.
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar.
Sahne üzerinde çalacağı eserleri, solo ya da birlikte icra etmesini sağlar.
Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır.
Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Yaylı Çalgılar Lisans programını, teknik ve müzikal yöntemleri en iyi şekilde kullanarak çalabilen, estetik bakış açısı edinmiş, herhangi bir eseri yorumlayabilme ve eserin vermeye çalıştığı duygu ve düşünceleri seyirciye aktarabilme yetisi kazanmış, sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip, kendine, ulusuna ve tüm insanlığa karşı üzerine düşen sorumluluğun farkında olan icracı sanatçı yetiştirmek.

Dersin İçeriği : Yaylı Çalgılar Edebiyatını teknik ve müzikal anlamda solo ve grup çalışması yaparak öğreten ve sanatçı yetiştiren bir programdır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Eğitim programında bu sınıfa ait eserlerden öğrenciye uygun seçilerek ödev verilmiş, konçerto, solo sonat ya da partita ya da solo süit, piyano eşlikli Çalışma Özel Destek
2 Yay ve parmak numarası koyma çalışması Çalışma Özel Destek - Gösterim
3 Majör, minör ve kromatik gamlar, arpejler ve çift ses çalışmaları (Üçlü, altılı ve oktav) Çalışma Ödev
4 Değişik teknikli etüt çalışmaları Çalışma Gösterim - Ödev
5 Gam-Arpej, komple çift sesler ve etütlerin dinlenmesi Çalışma Sözlü Sunum
6 Etütlerin dinlenmesi Çalışma Sözlü Sunum
7 Sınav harici repertuarı için eser seçimi ve deşifresi Çalışma Gösterim - Ödev
8 Gam-Arpej, komple çift sesler ve etütlerin dinlenmesi Çalışma Sözlü Sunum
9 Etütlerin dinlenmesi Çalışma Sözlü Sunum
10 Solo sonat, partita ya da solo süitin dinlenmesi Çalışma Özel Destek - Gösterim
11 Solo sonat, partita ya da solo süitin dinlenmesi Çalışma Sözlü Sunum
12 Konçertonun birinci bölümünün dinlenmesi Çalışma Özel Destek - Gösterim
13 Konçertonun birinci ve ikinci bölümlerinin dinlenmesi Çalışma Sözlü Sunum
14 Piyano eşlikli parçaların dinlenmesi Çalışma Özel Destek - Gösterim
15 Gam-Arpej, komple çift sesler, etüt ve piyano eşlikli parçaların dinlenmesi Çalışma Sözlü Sunum
16 Solo sonat, partita ya da solo süitin dinlenmesi Çalışma Sözlü Sunum
17 Konçertonun üçüncü bölümünün dinlenmesi Çalışma Özel Destek - Gösterim
18 Gam-Arpej, komple çift sesler, etüt ve konçertonun üçüncü bölümünün dinlenmesi Çalışma Sözlü Sunum
19 Konçertonun ikinci ve üçüncü bölümlerinin dinlenmesi Çalışma Sözlü Sunum
20 Solo sonat, partita ya da solo süitin dinlenmesi Çalışma Sözlü Sunum
21 Gam-Arpej, komple çift sesler, etütlerin dinlenmesi Çalışma Sözlü Sunum
22 Konçertonun tamamının ve piyano eşlikli parçaların dinlenmesi Çalışma Sözlü Sunum
23 Gam-Arpej, komple çift sesler, etüt ve konçertonun dinlenmesi Çalışma Sözlü Sunum
24 Gam-Arpej, komple çift sesler, etüt ve piyano eşlikli parçaların dinlenmesi Çalışma Sözlü Sunum
25 Solo sonat, partita ya da solo süitin dinlenmesi Çalışma Sözlü Sunum
26 Gam-Arpej, komple çift sesler, etüt ve konçertonun dinlenmesi Çalışma Sözlü Sunum
27 Solo sonat, partita ya da solo süitin ve piyano eşlikli parçaların dinlenmesi Çalışma Sözlü Sunum
28 Final sınavına hazırlık çalışmaları, tüm sınav programının dinlenmesi Çalışma Sözlü Sunum
29 Final sınavına hazırlık çalışmaları, tüm sınav programının dinlenmesi Çalışma Sözlü Sunum
30 Final sınavına hazırlık çalışmaları, tüm sınav programının dinlenmesi Çalışma Sözlü Sunum
31 Final sınavına hazırlık çalışmaları, tüm sınav programının dinlenmesi Çalışma Sözlü Sunum
32/33/34 Final Sınavı Değerlendirme


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar
Diğer Kaynaklar  KONÇERTOLAR: A. DVORAK, A. GLAZUNOV, R. SCHUMANN, G. DAVID, C. STAMİTZ, W. WALTON, P. HİNDEMİTH, H. DUTİLLEUX, Sir. E. ELGAR, G. FİNZİ, J. HAYDN, A. HONEGGER, D. KABALEVSKY, A. KHACHATURİAN, E. LALO, W. LUTOSLAWSKİ, N. MYASKOVSKY, K. PENDERECKİ, C. SAİNT-SAENS, H. VİEUXTEMPS, F. A. HOFFMEİSTER, J. B. VANHAL, S. KOUSSEVİTZKY, G. BOTTESİNİ
 EŞLİKLİ PARÇALAR: P. de SARASATE, P. İ. TCHAİKOVSKY, M. BRUCH, J. BRAHMS, B. BARTOK, W. A. MOZART, L. van BEETHOVEN, F. MENDELSSOHN, C. SAİNT-SAENS, A. RUBİNSTEİN, R. SCHUMANN, A. GLAZUNOV, D. SCHOSTAKOVİCH, F. SCHUBERT, F.KREİSLER, G. BİZET, K. KARAYEV, C. M. von WEBER, Sir. E. ELGAR, M. de FALLA, G. FAURE, J. MASSENET, M. RAVEL, N. PAGANİNİ
 EŞLİKLİ PARÇALAR: S. PROKOFİEV, N. RİMSKY-KORSAKOV, H. VİEUXTEMPS, P. HİNDEMİTH, H. WİENİAVSKY, N. ROTA, S. KOUSSEVİTZKY, G. BOTTESİNİ, G. ENESCU, F. BRIDGE
 SOLO SONAT, PARTİTA ya da SOLO SÜİT: J. S. BACH (Zorunlu Eser)
 ETÜT: R. KREUTZER, J. DONT, P. RODE, P. GAVİNİES, J. L. DUPORT, F. DOTZAUER, E. NANNY, T. A. FINDEISEN, N. PAGANİNİ, M. GADZINSKY, O. RÜHM, A. STARKE
 KONÇERTOLAR: N. K. AKSES, U. C. ERKİN, A. A. SAYGUN, S. BARBER, B. BARTOK, W. A. MOZART, L. van BEETHOVEN, A. BERG, J. BRAHMS, M. BRUCH, F. MENDELSSOHN, N. PAGANİNİ, S. PROKOFİEV, A. SCHOENBERG, H. WİENİAVSKY, D. SCHOSTAKOVİCH, J. SİBELİUS, P. İ. TCHAİKOVSKY


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 3 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Yaylı Çalgılar Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. 5
2 Yaylı Çalgılar Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. 4
3 Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. 5
4 Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. 4
5 Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. 4
6 Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra edebilir. 4
7 Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. 4
8 Yaylı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. 4
9 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. 3
10 Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. 4
11 Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. 5
12 Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. 5
13 En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisikazanır. 3
14 Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. 4
15 Sahne üzerinde çalacağı eserleri, solo ya da birlikte icra etmesini sağlar. 5
16 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 32 3 96
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 32 5 160
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 1 3
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 261
Toplam İş Yükü / 25 (s): 10.44
Dersin AKTS Kredisi: 10