|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Anaçalgı |
|
Dersin Kodu |
: |
M ÜVÇ201 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (32 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
13 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Okutman FİGEN AKGÜN Öğr.Gör. ÖZGÜN ARIN Öğr.Gör. ERAY İNAL Öğr.Gör. UĞURSAYINBATUR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Eğitim Programında yer alan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar.
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. Sahne üzerinde çalacağı eserleri, solo ya da birlikte icra etmesini sağlar. Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Lisans Eğitim programını ,teknik ve müzikal yöntemleri en iyi şekilde kullanarak çalabilen,estetik bakış açısı edinmiş,herhangi bir eseri solo ya da birlikte çalıp yorumlayabilme,eserin vermeye çalıştığı duygu ve düşünceleri seyirciye aktarabilme yetisi kazanmış,sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip,kendine,ulusuna ve tüm insanlığa karşı üzerine düşen sorumluluğun farkında olan sanatçı yetiştirmek.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar Edebiyatını teknik ve müzikal anlamda solo ve grup çalışması yaparak öğreten ve sanatçı yetiştiren bir programdır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Öğrencinin düzeyinin tespit edilmesi |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
2 |
Eksiklerinin giderilmesi |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
3 |
Teknik beceriyi geliştirecek gam, arpej ve metodların verilmesi |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler-Ödev |
|
4 |
Ton ve müzikalite çalışmalarının yapılması |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
5 |
Etüd verilmesi ve teknik çalışmalar yapılması |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler-Ödev |
|
6 |
Verilen etüdün dinlenmesi ve teknik çalışmalar yapılması |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
7 |
Eşlik dersi ve sınav harici repertuvarı için eser seçimi ve deşifresi |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
8 |
Eserin teknik çalışmasının yapılması |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
9 |
Eserin müzikalite çalışması |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
10 |
Eserin dinlenmesi |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
11 |
Etüd verilmesi ve teknik çalışmalar yapılması |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
12 |
Verilen etüdün dinlenmesi ve yeni eser verilip deşifresinin yapılması |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler-Ödev |
|
13 |
Eserin teknik çalışmasının yapılması |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
14 |
Eserin müzikalite çalışmasının yapılması ve etüd verilmesi |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler-Ödev |
|
15 |
Eserin ve etüdün dinlenmesi |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
16 |
Dönem sonu genel değerlendirme ve final sınavında çalınacak eserlerin verilmesi, deşifrelerinin yapılması. |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler-Ödev |
|
17 |
Etüd ve konçertonun verilmesi |
Bireysel Çalışma |
Ödev |
|
18 |
Konçertonun birinci bölümünün dinlenmesi |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
19 |
Konçertonun ikinci bölümünün dinlenmesi |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
20 |
Etüdün dinlenmesi, konçertonun bir ve ikinci bölümlerinin dinlenmesi |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
21 |
Konçertonun üçüncü bölümünün dinlenmesi |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
22 |
Konçertonun tamamının dinlenmesi ve sonat verilmesi |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
23 |
Sonatın birinci bölümünün dinlenmesi |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
24 |
Sonatın ikinci bölümünün dinlenmesi |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
25 |
Sonatın üçüncü bölümünün dinlenmesi |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
26 |
Sonatın dördüncü bölümünün ve konçertonun tamamının dinlenmesi, sıvav etüdünün verilmesi |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler-Ödev |
|
27 |
Sonatın ve etüdün tamamının dinlenmesi |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
28 |
Konçerto ve sonatın dinlenmesi |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
29 |
Konçerto ve sonatın tamamının dinlenmesi |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
30 |
Konçerto, sonat ve etüdün tamamının dinlenmesi |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
31 |
Final sınavına hazırlık çalışmaları |
Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
32/33/34 |
Yıl Sonu Sınavı |
|
Değerlendirme |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
P. HINDEMITH – Sonate,
W. LUTOSLAWSKY –Dance Preludes,
B. MARTINU – Sonatina ,
G. ROSSINI – Introduction, Tema and Variations,
R. SCHUMANN – Fantasie Pieces ,
M. ARNOLD – Concerto for Clarinet & Strings ,
M. ARNOLD – Concerto No.2 for Clarinet & Orch.,
T. ERDENER – Konçerto ,
P. HINDEMITH – Concerto for Clarinet in A and Orchestra ,
L. SPOHR – Concerto No. I C Minor,
A. TANSMAN – Concerto,
C. M. von WEBER – Concerto Op. 74,
J.PAUER -Konçerto
C.P.E.BACH - Solo Sonat,
C.CHAMİNADE - Konçertino,
MOUQUET - La Flute de Pan,
j.S.BACH - Sonat,
F.BORNE - Carmen Fantaisie,
F.DEVİENNE - .Konçerto,
HAYDN - Konçerto,
KRAMMER - Konçerto,
SAİNT SAENS - Sonat,
M. ARNOLD – Fantasy for B flat Clarinet,
L. BERNSTEIN – Sonata ,
A. BLOCH – Denneriana ,
J. BRAHMS – Clarinet Quintet Op.115, Arr. Cl. La & Piano,
J. M. DAMASE – Sonate,
M. DAUTREMER – Récit et Impromptu,
P. GABAYE – Sonatine
WEBER - Konçerto,
KREUTZER - Variations,
MİLDE - Konçerto,
TANSMAN - Suit,
KOECHLİN - Sonat,
BOZZA - Konçertinop,
DEVİENNE - Sonat,
MOZART - Konçerto No:2,
F.STRAUSS - Konçerto,
HAYDN - Sonat,
H.TOMASİ - Konçerto,
V.BRAND - Konser parçaları,
E.BOZZA - Caprise,
R.MENDES - Çingene havasında ,
SİEGFRİED - Konçerto,
B0ZZA - Ballade
G.F HAENDEL - Concerto in f min,
S. STOJOVSKİ - Fantasy,
G. REİCHE - Concerto no 2 ,
B. MARCELLO - Sonata in A min.,
L. BERNSTEİN - Elegy for Mippy II ,
J. S. BACH - Suites,
TELEMAN - Fantasies ,
A. PRYOR - Thoughts of love,
H.W.HARR - Santa Lucia,
BİZET - Menuet,
BOZZA - Rythmic,
BEETHOVEN - Sonatin
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. |
5 |
|
2 |
Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
4 |
|
3 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. |
4 |
|
4 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. |
4 |
|
5 |
Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
4 |
|
6 |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
4 |
|
7 |
Üflemeli-Vurmalı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. |
4 |
|
8 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. |
5 |
|
9 |
Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. |
4 |
|
10 |
Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
5 |
|
11 |
Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. |
5 |
|
12 |
Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
4 |
|
13 |
Sahne üzerinde çalacağı eserleri, solo ya da birlikte icra etmesini sağlar. |
4 |
|
14 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
32 |
4 |
128 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
32 |
6 |
192 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
2 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 330 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 13.2 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 13 |
|
|
|