|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ses üretimini hazırlayan vokal egzersizlerin genel tekrarı |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
2 |
Alt,orta ve üst registerleri birleştirici alıştırmalara giriş |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
3 |
Alt,orta ve üst registerleri birleştirici alıştırmalar üzerine uygulama |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
4 |
Bağlı(Legato) söyleme çalışmaları |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
5 |
Atlamalı aralıklar üzerine fonasyon alıştırmaları |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
6 |
Vokal değişimli ses alıştırmalarına giriş |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
7 |
Vokal değişimli ses alıştırmaları üzerine uygulama |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
8 |
Rezonans çalışmaları ve uygulama |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
9 |
Çeneyi serbest bırakma ve sese hareketlilik kazandırmaya yönelik çalışmalar |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
10 |
Çeneyi serbest bırakma ve sese hareketlilik kazandırmaya yönelik çalışmalar |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
11 |
Isınma ve ses esnekliğini geliştirici fonasyon alıştırmalarına giriş |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
12 |
Isınma ve ses esnekliğini geliştirici fonasyon alıştırmalarına giriş |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
13 |
Sesi taşıma(Portato)çalışmaları. Isınma ve tiz tonlarda ses tınısının gelişmesine yardımcı olan ses çalışmaları |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
14 |
Ara Sınav |
|
|
|
15 |
Dönem analizi ve genel tekrar |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
16 |
Dönem analizi ve genel tekrar |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
17 |
Isınma ve tiz tonlarda ses tınısının gelişmesine yardımcı olan ses çalışmaları |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
18 |
Müfredata uygun sınav parçasının belirlenmesi |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
19 |
Isınma ve eserin deşifresinin yapılması |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
20 |
Eserin deşifresinin tekrarı, telaffuz ve çeviri çalışmaları |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
21 |
Eserin acapella(eşliksiz)olarak çalışılması |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
22 |
Isınma ve tiz tonları yerleştirme ve geliştirme çalışmaları |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
23 |
Isınma ve alt-üst ses sınırlarını geliştirici fonasyon alıştırmaları |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
24 |
Isınma ve sesi taşıma (Portato) çalışmaları |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
25 |
Isınma ve pes tonları geliştirici fonasyon çalışmaları |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
26 |
Eserin korrepetisyon(eşlik)yardımıyla çalışılması |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
27 |
Isınma, arpej sesleriyle ve atlamalı aralıklarla fonasyon alıştırmaları |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
28 |
Ara Sınav |
|
|
|
29 |
Isınma ve vokal değişimli fonasyon alıştırmaları |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
30 |
Isınma ve vokal değişimli fonasyon alıştırmaları |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
31 |
Seslendirilecek eserin korrepetisyon yardımıyla çalışılması |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
32/33/34 |
Final |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Oyunculuk teknik ve yöntemleri aracılığıyla oynayacağı karakterin duygu ve düşüncelerini sahne üzerinde var etmenin yollarını gösterir ve sağlar. |
3 |
|
2 |
Ulusal ve uluslararası Tiyatro literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırırken, öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. |
1 |
|
3 |
Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak geçmişten geleceğe sanatın gelişim ve dönüşüm çizgilerini kavrar ve çağımızın ihtiyaçlarına göre uygular. |
1 |
|
4 |
Tiyatro-Oyunculuk Sanatı; yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım teknikleri, davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile desteklenir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahip olunmasını sağlar. |
3 |
|
5 |
Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma yeterliliğine sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
2 |
|
6 |
Sahne teknolojisi açısından yeterli bilgiye sahip olarak, oyunun sanatsal anlatım imgelerinin nasıl ifade edileceğini kavrar. |
0 |
|
7 |
Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak, sosyal ve estetik bakış açısını kazanır ve sahne sanatları, radyo, televizyon ve sinema alanlarında uygulama yeterliliğini sağlar. |
1 |
|
8 |
Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazanır. |
1 |
|
9 |
Tiyatro-Oyunculuk sanatı ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
0 |
|
10 |
Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır. |
3 |
|
11 |
Değişik kitlelere Tiyatro-Oyunculuk Sanatı alanıyla ilgili bilgiler sunma yetisi kazanır. |
2 |
|
12 |
Ulusuna, kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlığı kazanır. |
2 |
|
13 |
Oyunculuk teknikleri yanısıra hareket, dans, vücut plastiği ve eskrim disiplinleri ile bedenin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını gösterir ve sağlar. |
0 |
|
14 |
Sesin sahne üzerinde doğru kullanma yollarını ses ve konuşma tekniği, şan,solfej ve kulak eğitimi ile destekleyerek gösterir ve sağlar. |
5 |
|
15 |
Tiyatro-Oyunculuk sanatının doğası gereği iletişim ve sosyal yetkinlik becerisini kazanır. |
2 |
|
16 |
Profesyonel oyunculuk nitelikleri ile birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
2 |
|
17 |
Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurar. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|