|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yıl boyu üzerinde çalışılacak dramaturjik malzemelerin (oyun metinlerinin) sunulması ve sahnelerin seçimi. |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
2 |
Yıl boyu üzerinde çalışılacak dramaturjik malzemelerin (oyun metinlerinin) sunulması ve sahnelerin seçimi. |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
3 |
Seçilen dramaturjik malzemelerin üç çember (tümden gelim yöntemiyle analiz) prensibinin ve sosyo-politik, sosyo-psikolojik açıdan dönem araştırmasının anlatılması.* |
*Ödev1: Seçilen dramatik eserlerin; dönem araştırmaları, yazar araştırmaları ve oyun kişilerinin analizlerini barındıran dosya hazırlanacaktır. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
4 |
Seçilen dramaturjik malzemelerin üç çember (tümden gelim yöntemiyle analiz) prensibinin ve sosyo-politik, sosyo-psikolojik açıdan dönem araştırması ödevleri üzerine çalışma. Sahnede mesleki davranış kurallarının anlatılması. |
Araştırma - Analiz |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
5 |
Seçilen dramaturjik malzemelerin üç çember (tümden gelim yöntemiyle analiz) prensibinin ve sosyo-politik, sosyo-psikolojik açıdan dönem araştırması ödevleri üzerine çalışma. |
Araştırma - Analiz |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
6 |
Okuma provalarına giriş ve okuma prova disiplininin ve bilgilerinin öğretilmesi. Rol defteri hazırlama tekniğinin anlatılması. |
Rol defteri üzerine çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
7 |
Okuma provaları. |
Rol defteri üzerine çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
8 |
Okuma provaları. |
Rol defteri üzerine çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
9 |
Okuma provaları. |
Rol defteri üzerine çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
10 |
Dramatik eserin eylemli analiz yoluyla ve “eğer ben olsaydım” prensibi esasında uygulamalı anlatılması. Sahne üzerinde uygulamaya geçiş. |
Seçilen dramatik eserlerin; öğrenciler tarafından sunumları için çalışma. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
11 |
Seçilen dramatik eserlerin; öğrenciler tarafından sunumu ve yanlışların düzeltilmesi üzerine çalışmalar. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
12 |
Seçilen dramatik eserlerin; öğrenciler tarafından sunumu ve yanlışların düzeltilmesi üzerine çalışmalar. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
13 |
Seçilen dramatik eserlerin; öğrenciler tarafından sunumu ve yanlışların düzeltilmesi üzerine çalışmalar. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
14 |
Seçilen dramatik eserlerin; öğrenciler tarafından sunumu ve yanlışların düzeltilmesi üzerine çalışmalar. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
15 |
Dönem analizi ve genel tekrar. |
*Ödev 2: Konstantin Stanislavskiy "Bir Rol Yaratmak" adlı kitabının özeti. Uygulamalı
*Ödev3: Sahneler üzerine uygulamalı hazırlık |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
16 |
Dönem analizi ve genel tekrar |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
17 |
Ödev2 Sunumu* |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
18 |
Ödev3 Sunumu* |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
19 |
Ödev3 Sunumu* |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
20 |
Hazırlanmış parçaların kapsamında, eylemlerin araştırılması ve "etki - değerlendirme - tepki" üzerine uygulamalı çalışma. |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
21 |
Eylem’i (aksiyon) açığa çıkaran üç temel ateşleyici gücü olan “kimsin, ne istiyorsun? ne yapıyorsun?” sorularına dramaturjik malzemenin sunduğu önerilmiş koşullar içerisinde uygulamalı olarak çalışma. |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
22 |
Dramaturjik malzemenin önerilmiş koşulları içerisinde, mantıksal dizini (nedenler dizisi) oluşturarak neden - sonuç ilişkisine bağlı psiko-fiziksel eylemi tespit etme ve uygulamalı çalışma * |
* Ödev4: 20,21,22. haftalardaki dersler kapsamında hazırlanan parçaların uygulamalı sunumu. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
23 |
Ödev4 Sunumu* |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
24 |
Ödev4 Sunumu* |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
25 |
Seçilen dramatik eserlerin; öğrenciler tarafından sunumu ve yanlışların düzeltilmesi üzerine çalışmalar. |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
26 |
Seçilen dramatik eserlerin; öğrenciler tarafından sunumu ve yanlışların düzeltilmesi üzerine çalışmalar. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
27 |
Sınav programının provaları. |
|
|
|
28 |
Sınav programının provaları. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
|
|
29 |
Sınav programının provaları ve akışlar. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
|
|
30 |
Sınav programının provaları ve akışlar. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
|
|
31 |
Final hazırlığı ve Genel Provalar. |
*Ödev 5: Öğrencinin bir yıl içerisinde yaptığı çalışmaların içeriğini ve sürecini ortaya koyacak bir savunma dosyası. |
|
|
32/33/34 |
Final. Ödev 5 Sunumu ve savunma. |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Oyunculuk teknik ve yöntemleri aracılığıyla oynayacağı karakterin duygu ve düşüncelerini sahne üzerinde var etmenin yollarını gösterir ve sağlar. |
5 |
|
2 |
Ulusal ve uluslararası Tiyatro literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırırken, öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. |
2 |
|
3 |
Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak geçmişten geleceğe sanatın gelişim ve dönüşüm çizgilerini kavrar ve çağımızın ihtiyaçlarına göre uygular. |
3 |
|
4 |
Tiyatro-Oyunculuk Sanatı; yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım teknikleri, davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile desteklenir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahip olunmasını sağlar. |
4 |
|
5 |
Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma yeterliliğine sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
3 |
|
6 |
Sahne teknolojisi açısından yeterli bilgiye sahip olarak, oyunun sanatsal anlatım imgelerinin nasıl ifade edileceğini kavrar. |
1 |
|
7 |
Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak, sosyal ve estetik bakış açısını kazanır ve sahne sanatları, radyo, televizyon ve sinema alanlarında uygulama yeterliliğini sağlar. |
4 |
|
8 |
Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazanır. |
4 |
|
9 |
Tiyatro-Oyunculuk sanatı ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
5 |
|
10 |
Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır. |
5 |
|
11 |
Değişik kitlelere Tiyatro-Oyunculuk Sanatı alanıyla ilgili bilgiler sunma yetisi kazanır. |
5 |
|
12 |
Ulusuna, kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlığı kazanır. |
5 |
|
13 |
Oyunculuk teknikleri yanısıra hareket, dans, vücut plastiği ve eskrim disiplinleri ile bedenin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını gösterir ve sağlar. |
3 |
|
14 |
Sesin sahne üzerinde doğru kullanma yollarını ses ve konuşma tekniği, şan,solfej ve kulak eğitimi ile destekleyerek gösterir ve sağlar. |
3 |
|
15 |
Tiyatro-Oyunculuk sanatının doğası gereği iletişim ve sosyal yetkinlik becerisini kazanır. |
5 |
|
16 |
Profesyonel oyunculuk nitelikleri ile birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
5 |
|
17 |
Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurar. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|