Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Birlikte Söyleme

Dersin Kodu : YMOP416

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 5

Dersin Dönemi : Tüm Yıl (32 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 8

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. LEVENT AYAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1.Opera eserlerinde yer alan duet,terzette,quartet bölümlerini partnerleriyle birlikte seslendirme becerisi kazanır.
2.Seslendirdiği eserle ilgili olarak bireysel ses hakimiyeti kazanır.
3.Eseri seslendirmede partnere uyum sağlama becerisi kazanır.
4.Sahne üzerinde karakteri var etme,esere hakimiyet,birlikte söyleme,partneri hissetme becerisi geliştirir.
5.Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır.
6.Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma ,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir.
7.Ulusuna, kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır.
8.Opera sanatçılığı için gerekli olan etik ve disiplin anlayışına sahiptir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : YMOP316 Birlikte Söyleme

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bilinen bazı oratoryolardan bölümlerin ya da opera eserlerinin duette,terzette ya da quartet bölümlerinin partnerle birlikte seslendirilerek öğrencinin sahne üzerinde partneri hissetme,partnerle uyum becerisini kazanmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği : Bilinen bazı oratoryolardan bölümlerin ya da opera eserlerinin duette,terzette ya da quartet bölümlerinin piyano eşliğiyle yorumlanması.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Stüdyo derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Öğrencinin ses rengine ve seviyesine uygun eser seçilmesi ve deşifresinin yapılması Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler
2 Eserin bireysel olarak piyano eşliğiyle çalışılması Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler
3 Eserin piyano eşliğiyle nüanslarının çalışılması Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler
4 Eserle ilgili partnerlerle birlikte teknik ve yorumlama çalışması yapılması Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler
5 Eserin eşlikli olarak dinlenmesi Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler
6 Öğrencinin ses rengine ve seviyesine uygun eser seçilmesi ve deşifresinin yapılması Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler
7 Eserin bireysel olarak piyano eşliğiyle çalışılması Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler
8 Eserin piyano eşliğiyle nüanslarının çalışılması Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler
9 Eserle ilgili partnerlerle birlikte teknik ve yorumlama çalışması yapılması Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler
10 Eserin eşlikli olarak dinlenmesi Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler
11 Öğrencinin ses rengine ve seviyesine uygun eser seçilmesi ve deşifresinin yapılması Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler
12 Eserin bireysel olarak piyano eşliğiyle çalışılması Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler
13 Eserle ilgili partnerlerle birlikte teknik ve yorumlama çalışması yapılması Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler
14 Eserin eşlikli olarak dinlenmesi Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler
15 Öğrencinin ses rengine ve seviyesine uygun eser seçilmesi ve deşifresinin yapılması Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler
16 Eserin bireysel olarak piyano eşliğiyle çalışılması Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler
17 Eserin piyano eşliğiyle nüanslarının çalışılması Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler
18 Eserle ilgili partnerlerle birlikte teknik ve yorumlama çalışması yapılması Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler
19 Eserin eşlikli olarak dinlenmesi Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler
20 Öğrencinin ses rengine ve seviyesine uygun eser seçilmesi ve deşifresinin yapılması Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler
21 Eserin bireysel olarak piyano eşliğiyle çalışılması Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler
22 Eserin piyano eşliğiyle nüanslarının çalışılması Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler
23 Eserle ilgili partnerlerle birlikte teknik ve yorumlama çalışması yapılması Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler
24 Eserin eşlikli olarak dinlenmesi Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler
25 Öğrencinin ses rengine ve seviyesine uygun eser seçilmesi ve deşifresinin yapılması Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler
26 Eserin bireysel olarak piyano eşliğiyle çalışılması Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler
27 Eserin piyano eşliğiyle nüanslarının çalışılması Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler
28 Eserle ilgili partnerlerle birlikte teknik ve yorumlama çalışması yapılması Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler
29 Eserin eşlikli olarak dinlenmesi Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler
30 Sınav öncesi hazırlık ve eksiklerin tespiti Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler
31 Sınav öncesi hazırlık ve eksiklerin tespiti Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler
32/33/34 Final Sınavı Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Mozart, Wolfgang Amadeus, 1756-1791. Cosi fan Tutte
 Mozart, Wolfgang Amadeus, 1756-1791. Don Giovanni
 Mozart, Wolfgang Amadeus, 1756-1791. Entführung aus dem Serail
 Mozart, Wolfgang Amadeus, 1756-1791. Le nozze di Figaro
 Mozart, Wolfgang Amadeus, 1756-1791. Die Zauberflöte
  G.DONIZETTI, (Don Pasquale, La Favorita, L´elisir Damore),
 G. ROSSINI, (il Barbiere di Seviglia, Guillaume Tell, Lucia Di Lammermoor)
 Puccini, Giacomo, 1858-1924. La Bohème
 Puccini, Giacomo, 1858-1924. Tosca
 Verdi, Giuseppe, 1813-1901. Rigoletto
 Verdi, Giuseppe, 1813-1901. La Traviata
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 0 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 1. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme başarısı kazanır. 5
2 2. Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır. 4
3 3. Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. 5
4 4. Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. 5
5 5. Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır. 3
6 6.Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. 4
7 7. Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir. 3
8 8. Alanında edindiği teknik bilgi sonucunda gelişen söyleme becerisiyle sahne üzerinde oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve eser üzerinde uygulama becerisi geliştirir. 2
9 9. Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır. 2
10 10. Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. 2
11 11. Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder. 0
12 12. Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır. 0
13 13. Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. 4
14 14. Değişik kitlelere opera şan sanatıyla ilgili bilgisini aktarma becerisi kazanır. 0
15 15. Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. 1
16 16. Sahne üzerinde karakteri var etme,esere hakimiyet,birlikte söyleme,partneri hissetme becerisi geliştirir. 5
17 17. Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 32 4 128
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 32 2 64
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 194
Toplam İş Yükü / 25 (s): 7.76
Dersin AKTS Kredisi: 8