|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Birlikte Söyleme |
|
Dersin Kodu |
: |
YMOP416 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
5 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (32 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
8 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. LEVENT AYAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1.Opera eserlerinde yer alan duet,terzette,quartet bölümlerini partnerleriyle birlikte seslendirme becerisi kazanır. 2.Seslendirdiği eserle ilgili olarak bireysel ses hakimiyeti kazanır. 3.Eseri seslendirmede partnere uyum sağlama becerisi kazanır. 4.Sahne üzerinde karakteri var etme,esere hakimiyet,birlikte söyleme,partneri hissetme becerisi geliştirir. 5.Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. 6.Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma ,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. 7.Ulusuna, kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. 8.Opera sanatçılığı için gerekli olan etik ve disiplin anlayışına sahiptir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
YMOP316 Birlikte Söyleme
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bilinen bazı oratoryolardan bölümlerin ya da opera eserlerinin duette,terzette ya da quartet bölümlerinin partnerle birlikte seslendirilerek öğrencinin sahne üzerinde partneri hissetme,partnerle uyum becerisini kazanmasını sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bilinen bazı oratoryolardan bölümlerin ya da opera eserlerinin duette,terzette ya da quartet bölümlerinin piyano eşliğiyle yorumlanması. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Stüdyo derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Öğrencinin ses rengine ve seviyesine uygun eser seçilmesi ve deşifresinin yapılması |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
2 |
Eserin bireysel olarak piyano eşliğiyle çalışılması |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
3 |
Eserin piyano eşliğiyle nüanslarının çalışılması |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
4 |
Eserle ilgili partnerlerle birlikte teknik ve yorumlama çalışması yapılması |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
5 |
Eserin eşlikli olarak dinlenmesi |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
6 |
Öğrencinin ses rengine ve seviyesine uygun eser seçilmesi ve deşifresinin yapılması |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
7 |
Eserin bireysel olarak piyano eşliğiyle çalışılması |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
8 |
Eserin piyano eşliğiyle nüanslarının çalışılması |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
9 |
Eserle ilgili partnerlerle birlikte teknik ve yorumlama çalışması yapılması |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
10 |
Eserin eşlikli olarak dinlenmesi |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
11 |
Öğrencinin ses rengine ve seviyesine uygun eser seçilmesi ve deşifresinin yapılması |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
12 |
Eserin bireysel olarak piyano eşliğiyle çalışılması |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
13 |
Eserle ilgili partnerlerle birlikte teknik ve yorumlama çalışması yapılması |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
14 |
Eserin eşlikli olarak dinlenmesi |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
15 |
Öğrencinin ses rengine ve seviyesine uygun eser seçilmesi ve deşifresinin yapılması |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
16 |
Eserin bireysel olarak piyano eşliğiyle çalışılması |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
17 |
Eserin piyano eşliğiyle nüanslarının çalışılması |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
18 |
Eserle ilgili partnerlerle birlikte teknik ve yorumlama çalışması yapılması |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
19 |
Eserin eşlikli olarak dinlenmesi |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
20 |
Öğrencinin ses rengine ve seviyesine uygun eser seçilmesi ve deşifresinin yapılması |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
21 |
Eserin bireysel olarak piyano eşliğiyle çalışılması |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
22 |
Eserin piyano eşliğiyle nüanslarının çalışılması |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
23 |
Eserle ilgili partnerlerle birlikte teknik ve yorumlama çalışması yapılması |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
24 |
Eserin eşlikli olarak dinlenmesi |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
25 |
Öğrencinin ses rengine ve seviyesine uygun eser seçilmesi ve deşifresinin yapılması |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
26 |
Eserin bireysel olarak piyano eşliğiyle çalışılması |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
27 |
Eserin piyano eşliğiyle nüanslarının çalışılması |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
28 |
Eserle ilgili partnerlerle birlikte teknik ve yorumlama çalışması yapılması |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
29 |
Eserin eşlikli olarak dinlenmesi |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
30 |
Sınav öncesi hazırlık ve eksiklerin tespiti |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
31 |
Sınav öncesi hazırlık ve eksiklerin tespiti |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
32/33/34 |
Final Sınavı |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Mozart, Wolfgang Amadeus, 1756-1791. Cosi fan Tutte
Mozart, Wolfgang Amadeus, 1756-1791. Don Giovanni
Mozart, Wolfgang Amadeus, 1756-1791. Entführung aus dem Serail
Mozart, Wolfgang Amadeus, 1756-1791. Le nozze di Figaro
Mozart, Wolfgang Amadeus, 1756-1791. Die Zauberflöte
G.DONIZETTI, (Don Pasquale, La Favorita, L´elisir Damore),
G. ROSSINI, (il Barbiere di Seviglia, Guillaume Tell, Lucia Di Lammermoor)
Puccini, Giacomo, 1858-1924. La Bohème
Puccini, Giacomo, 1858-1924. Tosca
Verdi, Giuseppe, 1813-1901. Rigoletto
Verdi, Giuseppe, 1813-1901. La Traviata
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
1. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme başarısı kazanır. |
5 |
|
2 |
2. Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır. |
4 |
|
3 |
3. Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. |
5 |
|
4 |
4. Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. |
5 |
|
5 |
5. Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır. |
3 |
|
6 |
6.Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma
duyarlılığını kazanır. |
4 |
|
7 |
7. Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir. |
3 |
|
8 |
8. Alanında edindiği teknik bilgi sonucunda gelişen söyleme becerisiyle sahne üzerinde oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve eser üzerinde uygulama becerisi geliştirir. |
2 |
|
9 |
9. Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır. |
2 |
|
10 |
10. Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. |
2 |
|
11 |
11. Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder. |
0 |
|
12 |
12. Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır. |
0 |
|
13 |
13. Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
4 |
|
14 |
14. Değişik kitlelere opera şan sanatıyla ilgili bilgisini aktarma becerisi kazanır. |
0 |
|
15 |
15. Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. |
1 |
|
16 |
16. Sahne üzerinde karakteri var etme,esere hakimiyet,birlikte söyleme,partneri hissetme becerisi geliştirir. |
5 |
|
17 |
17. Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
32 |
4 |
128 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
32 |
2 |
64 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 194 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 7.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
|
|
|