|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Öğrencinin ses rengine ve seviyesine uygun eser seçilmesi ve deşifresinin yapılması |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
2 |
Eserin bireysel olarak piyano eşliğiyle çalışılması |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
3 |
Eserin piyano eşliğiyle nüanslarının çalışılması |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
4 |
Eserle ilgili partnerlerle birlikte teknik ve yorumlama çalışması yapılması |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
5 |
Eserin eşlikli olarak dinlenmesi |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
6 |
Öğrencinin ses rengine ve seviyesine uygun eser seçilmesi ve deşifresinin yapılması |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
7 |
Eserin bireysel olarak piyano eşliğiyle çalışılması |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
8 |
Eserin piyano eşliğiyle nüanslarının çalışılması |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
9 |
Eserle ilgili partnerlerle birlikte teknik ve yorumlama çalışması yapılması |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
10 |
Eserin eşlikli olarak dinlenmesi |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
11 |
Öğrencinin ses rengine ve seviyesine uygun eser seçilmesi ve deşifresinin yapılması |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
12 |
Eserin bireysel olarak piyano eşliğiyle çalışılması |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
13 |
Eserle ilgili partnerlerle birlikte teknik ve yorumlama çalışması yapılması |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
14 |
Eserin eşlikli olarak dinlenmesi |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
15 |
Öğrencinin ses rengine ve seviyesine uygun eser seçilmesi ve deşifresinin yapılması |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
16 |
Eserin bireysel olarak piyano eşliğiyle çalışılması |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
17 |
Eserin piyano eşliğiyle nüanslarının çalışılması |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
18 |
Eserle ilgili partnerlerle birlikte teknik ve yorumlama çalışması yapılması |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
19 |
Eserin eşlikli olarak dinlenmesi |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
20 |
Öğrencinin ses rengine ve seviyesine uygun eser seçilmesi ve deşifresinin yapılması |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
21 |
Eserin bireysel olarak piyano eşliğiyle çalışılması |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
22 |
Eserin piyano eşliğiyle nüanslarının çalışılması |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
23 |
Eserle ilgili partnerlerle birlikte teknik ve yorumlama çalışması yapılması |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
24 |
Eserin eşlikli olarak dinlenmesi |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
25 |
Öğrencinin ses rengine ve seviyesine uygun eser seçilmesi ve deşifresinin yapılması |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
26 |
Eserin bireysel olarak piyano eşliğiyle çalışılması |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
27 |
Eserin piyano eşliğiyle nüanslarının çalışılması |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
28 |
Eserle ilgili partnerlerle birlikte teknik ve yorumlama çalışması yapılması |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
29 |
Eserin eşlikli olarak dinlenmesi |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
30 |
Sınav öncesi hazırlık ve eksiklerin tespiti |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
31 |
Sınav öncesi hazırlık ve eksiklerin tespiti |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
32/33/34 |
Final Sınavı |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
1. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme başarısı kazanır. |
5 |
|
2 |
2. Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır. |
4 |
|
3 |
3. Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. |
5 |
|
4 |
4. Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. |
5 |
|
5 |
5. Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır. |
3 |
|
6 |
6.Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma
duyarlılığını kazanır. |
4 |
|
7 |
7. Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir. |
3 |
|
8 |
8. Alanında edindiği teknik bilgi sonucunda gelişen söyleme becerisiyle sahne üzerinde oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve eser üzerinde uygulama becerisi geliştirir. |
2 |
|
9 |
9. Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır. |
2 |
|
10 |
10. Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. |
2 |
|
11 |
11. Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder. |
0 |
|
12 |
12. Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır. |
0 |
|
13 |
13. Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
4 |
|
14 |
14. Değişik kitlelere opera şan sanatıyla ilgili bilgisini aktarma becerisi kazanır. |
0 |
|
15 |
15. Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. |
1 |
|
16 |
16. Sahne üzerinde karakteri var etme,esere hakimiyet,birlikte söyleme,partneri hissetme becerisi geliştirir. |
5 |
|
17 |
17. Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|