Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Müzikli Diksiyon

Dersin Kodu : YMOP309

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Tüm Yıl (32 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof. RUSKO VASİLEVRUSEV

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1.İtalyan dilinde söyleme özelliklerini kavrar ve uygular.
2.Fransız dilinde söyleme özelliklerini kavrar ve uygular.
3.Alman dilinde söyleme özelliklerini kavrar ve uygular.
4.Rusça dilinde söyleme özelliklerini kavrar ve uygular.
5.İngilizce dilinde söyleme özelliklerini kavrar ve uygular.
6.Seslendirdiği eserle ilgili müzikalite yapma,doğru cümleleme ve artikülasyonu doğru kullanma becerisi kazanır.
7.Seslendirdiği eserin teması,müzik cümlelerinin anlam içeriği ile ilgili bilgi kazanır.
8.Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Şarkı diksiyonunun konuşma özelliklerinden farkının kavranması,Batı dillerinin konuşma özelliklerinin ve şarkı söyleme tekniğindeki önemli artikülasyon kurallarının öğrenilmesi ve uygulanması.

Dersin İçeriği : Farklı dillerden öğrencinin seviye ve ses rengine uygun olarak seçilmiş eserlerde dillerin farklı diksiyon özelliklerini,vurgu ve anlamlarını öğrenciye kavratacak uygulamalı çalışmalar yapılır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Stüdyo derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Müzikli Diksiyon dersinin amacı ve hedefleriyle ilgili bilgi verilmesi Gösterim
2 İtalyanca dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma Gösterim
3 İtalyanca dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma Gösterim
4 İtalyanca dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma Gösterim
5 İtalyanca dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma Gösterim
6 İtalyanca dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma Gösterim
7 Fransızca dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma Gösterim
8 Fransızca dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma Gösterim
9 Fransızca dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma Gösterim
10 Fransızca dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma Gösterim
11 Fransızca dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma Gösterim
12 Türkçe dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma Gösterim
13 Türkçe dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma Gösterim
14 Türkçe dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma Gösterim
15 Türkçe dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma Gösterim
16 Türkçe dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma Gösterim
17 Almanca dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma Gösterim
18 Almanca dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma Gösterim
19 Almanca dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma Gösterim
20 Almanca dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma Gösterim
21 Almanca dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma Gösterim
22 Almanca dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma Gösterim
23 Rusça dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma Gösterim
24 Rusça dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma Gösterim
25 Rusça dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma Gösterim
26 Rusça dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma Gösterim
27 İngilizce dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma Gösterim
28 İngilizce dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma Gösterim
29 İngilizce dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma Gösterim
30 İngilizce dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma Gösterim
31 Başka batı müzik dillerinde bulgarca, çehçe, polonezce ect. söyleme özellekleri ve uygulama Gösterim
32/33/34 final Gösterim


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Lied; Subert, Schuman, Brahms, Scarlatti, Durante, Stradella, Giordani, Çaykovski, Rahmaninov, Donizetti, Verdi, Fauré, Purcell, Mozart, Beethoven, Ferari, Wolf, Ravele, Çerkin, Hristov, Dvorcak, Karloviç, Glinka, Musorgski, Mercadante, Bartok, Bruckner, Berlioze, LL.Weber, Saygun, Kodallı, S.Ada, M.Sun ect.
 Opera; Mozart, Verdi, Puccini, Bellini, Rossini, Donizetti, Pergolesi, Paisiello, Çaykovski, Musorgski, Glinka, Rimski - Korsakov, Nicolai, Bizet, Haendel, Purcell, Dvorcak, Massenet, Saint Sanse, Boyto, Weber, S.Ada, M.Sun ect.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 2 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 1. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme başarısı kazanır. 1
2 2. Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır. 2
3 3. Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. 5
4 4. Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. 2
5 5. Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır. 1
6 6.Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. 0
7 7. Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir. 0
8 8. Alanında edindiği teknik bilgi sonucunda gelişen söyleme becerisiyle sahne üzerinde oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve eser üzerinde uygulama becerisi geliştirir. 1
9 9. Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır. 4
10 10. Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. 5
11 11. Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder. 1
12 12. Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır. 3
13 13. Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. 0
14 14. Değişik kitlelere opera şan sanatıyla ilgili bilgisini aktarma becerisi kazanır. 0
15 15. Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. 2
16 16. Sahne üzerinde karakteri var etme,esere hakimiyet,birlikte söyleme,partneri hissetme becerisi geliştirir. 1
17 17. Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 32 1 32
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 32 1 32
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 70
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.8
Dersin AKTS Kredisi: 3