|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Müzikli Diksiyon |
|
Dersin Kodu |
: |
YMOP309 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (32 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof. RUSKO VASİLEVRUSEV |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1.İtalyan dilinde söyleme özelliklerini kavrar ve uygular. 2.Fransız dilinde söyleme özelliklerini kavrar ve uygular. 3.Alman dilinde söyleme özelliklerini kavrar ve uygular. 4.Rusça dilinde söyleme özelliklerini kavrar ve uygular. 5.İngilizce dilinde söyleme özelliklerini kavrar ve uygular. 6.Seslendirdiği eserle ilgili müzikalite yapma,doğru cümleleme ve artikülasyonu doğru kullanma becerisi kazanır. 7.Seslendirdiği eserin teması,müzik cümlelerinin anlam içeriği ile ilgili bilgi kazanır. 8.Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Şarkı diksiyonunun konuşma özelliklerinden farkının kavranması,Batı dillerinin konuşma özelliklerinin ve şarkı söyleme tekniğindeki önemli artikülasyon kurallarının öğrenilmesi ve uygulanması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Farklı dillerden öğrencinin seviye ve ses rengine uygun olarak seçilmiş eserlerde dillerin farklı diksiyon özelliklerini,vurgu ve anlamlarını öğrenciye kavratacak uygulamalı çalışmalar yapılır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Stüdyo derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Müzikli Diksiyon dersinin amacı ve hedefleriyle ilgili bilgi verilmesi |
|
Gösterim |
|
2 |
İtalyanca dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma
|
|
Gösterim |
|
3 |
İtalyanca dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma
|
|
Gösterim |
|
4 |
İtalyanca dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma
|
|
Gösterim |
|
5 |
İtalyanca dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma
|
|
Gösterim |
|
6 |
İtalyanca dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma
|
|
Gösterim |
|
7 |
Fransızca dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma
|
|
Gösterim |
|
8 |
Fransızca dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma
|
|
Gösterim |
|
9 |
Fransızca dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma
|
|
Gösterim |
|
10 |
Fransızca dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma
|
|
Gösterim |
|
11 |
Fransızca dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma
|
|
Gösterim |
|
12 |
Türkçe dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma
|
|
Gösterim |
|
13 |
Türkçe dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma
|
|
Gösterim |
|
14 |
Türkçe dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma
|
|
Gösterim |
|
15 |
Türkçe dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma
|
|
Gösterim |
|
16 |
Türkçe dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma
|
|
Gösterim |
|
17 |
Almanca dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma
|
|
Gösterim |
|
18 |
Almanca dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma
|
|
Gösterim |
|
19 |
Almanca dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma
|
|
Gösterim |
|
20 |
Almanca dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma
|
|
Gösterim |
|
21 |
Almanca dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma
|
|
Gösterim |
|
22 |
Almanca dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma
|
|
Gösterim |
|
23 |
Rusça dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma
|
|
Gösterim |
|
24 |
Rusça dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma
|
|
Gösterim |
|
25 |
Rusça dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma
|
|
Gösterim |
|
26 |
Rusça dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma
|
|
Gösterim |
|
27 |
İngilizce dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma
|
|
Gösterim |
|
28 |
İngilizce dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma
|
|
Gösterim |
|
29 |
İngilizce dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma
|
|
Gösterim |
|
30 |
İngilizce dilinde söyleme özellikleri ve uygulama - bireysel çalışma
|
|
Gösterim |
|
31 |
Başka batı müzik dillerinde bulgarca, çehçe, polonezce ect. söyleme özellekleri ve uygulama
|
|
Gösterim |
|
32/33/34 |
final |
|
Gösterim |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Lied; Subert, Schuman, Brahms, Scarlatti, Durante, Stradella, Giordani, Çaykovski, Rahmaninov, Donizetti, Verdi, Fauré, Purcell, Mozart, Beethoven, Ferari, Wolf, Ravele, Çerkin, Hristov, Dvorcak, Karloviç, Glinka, Musorgski, Mercadante, Bartok, Bruckner, Berlioze, LL.Weber, Saygun, Kodallı, S.Ada, M.Sun ect.
Opera; Mozart, Verdi, Puccini, Bellini, Rossini, Donizetti, Pergolesi, Paisiello, Çaykovski, Musorgski, Glinka, Rimski - Korsakov, Nicolai, Bizet, Haendel, Purcell, Dvorcak, Massenet, Saint Sanse, Boyto, Weber, S.Ada, M.Sun ect.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
1. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme başarısı kazanır. |
1 |
|
2 |
2. Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır. |
2 |
|
3 |
3. Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. |
5 |
|
4 |
4. Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. |
2 |
|
5 |
5. Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır. |
1 |
|
6 |
6.Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma
duyarlılığını kazanır. |
0 |
|
7 |
7. Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir. |
0 |
|
8 |
8. Alanında edindiği teknik bilgi sonucunda gelişen söyleme becerisiyle sahne üzerinde oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve eser üzerinde uygulama becerisi geliştirir. |
1 |
|
9 |
9. Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır. |
4 |
|
10 |
10. Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. |
5 |
|
11 |
11. Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder. |
1 |
|
12 |
12. Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır. |
3 |
|
13 |
13. Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
0 |
|
14 |
14. Değişik kitlelere opera şan sanatıyla ilgili bilgisini aktarma becerisi kazanır. |
0 |
|
15 |
15. Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. |
2 |
|
16 |
16. Sahne üzerinde karakteri var etme,esere hakimiyet,birlikte söyleme,partneri hissetme becerisi geliştirir. |
1 |
|
17 |
17. Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
32 |
1 |
32 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
32 |
1 |
32 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
2 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 70 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.8 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|