Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Armoni

Dersin Kodu : YMOP305

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Tüm Yıl (32 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1.Edindiği armoni bilgisiyle yetkin bir duyuş özelliğine sahiptir.
2. Müzikle ilgili üslup ve polifoni biçimleri hakkında kapsamlı bilgiye sahiptir.
3.Eserlerin çokseslendirilmesiyle ilgili olarak müziğin tarihsel gelişimi içerisinde yer alan repertuar hakkında kapsamlı bilgiye sahiptir.
4. Müzik eserlerini deşifre etme konusunda üstün beceriye sahiptir.
5. Dinlediği eserleri notaya dökme konusunda bilgi ve beceriye sahiptir.
6.Alanıyla ilgili olarak yaptığı çalışmaları piyano ile seslendirme becerisine sahiptir.
7.Eserleri çoksesli biçime dönüştürme becerisine sahiptir.
8.Özgün müzik eserleri yaratabilme becerisine sahiptir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Çoksesliliğin tarihsel aşamaları üzerinde armonik üslup özelliklerinin, armonik dilin gelişimindeki atılımların, bestecilerin armoni kullanımlarındaki ortak ve ayırıcı özelliklerin kavranması ve bunların realizasyonlar yoluyla uygulanması amaçlanır.

Dersin İçeriği : Temel üç-beş akorlarından ve bunların çevrimlerinden başlayıp bütün yedili akorlara, her çeşit modülasyon ve alterasyon uygulamasına ve akor dışı seslere dek tonal-fonksiyonel armoninin sisteminin ve tekniğinin öğretilmesi hedeflenir. Öğrenci, bu tekniği kullanarak, dört partili şifreli bas çalışmaları ve dört partili şan armonizasyonları yoluyla, incelmiş bir duyuş düzeyine ulaşmaya çalışır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tanışma ders,ders kitabı ve içeriği hakkında bilgilendirme. Düz anlatım
2 Temel teorik bilgiler. Akor nedir.Akorun oluşturulması. Düz anlatım
3 Akorun temel durumu ve çevirimleri. Akorların çeşitleri. Düz anlatım
4 Üç sesli dört partili akorun yazılması. Akorun serimleri. Düz anlatım
5 Seslerin katlanması.Tonik,Subdominant,Dominant fonksiyonları. Düz anlatım
6 Akor bağlantıları. Armonik ve melodik hareketler Düz anlatım
7 Akorun taşınması.Seslerin çözülmesi. Düz anlatım
8 Diyatonik armoni. Altere edilmemiş akorların kullanılması. Düz anlatım
9 Kadanslar. Düz anlatım
10 Temel durum akorlarını kullanarak şifreli basın armonize edilmesi. Düz anlatım
11 Şifreli bas ve kadanslarla pratik çalışmalar. Düz anlatım
12 Öğrenilen bilgilerin tekrarı. Düz anlatım
13 Melodinin armonize edilmesi. Düz anlatım
14 Melodinin armonize edilmesi. Düz anlatım
15 Öğrenilen bilgilerle örnek çalışmalar. Düz anlatım
16 Sekstakord.Şifreli basın çözülmesi. Düz anlatım
17 Birinci dönemde öğrenilenlerin kısa tekrarı ve eksiklerin giderilmesi. Düz anlatım
18 Şifreli basın çözülmesi. Kadanslar. Düz anlatım
19 Temel durum ve Sekstakorlar. Melodinin armonize edilmesi. Düz anlatım
20 Öğrenilen bilgilerle örnek çalışmalar. Düz anlatım
21 Sekstakorlar.Problemli Kadanslar. Düz anlatım
22 İkinci çevirim.Kvartseksakorlar. Düz anlatım
23 K 6/4 Akoruyla şifreli basın armonize edilmesi Düz anlatım
24 K 6/4 Akoruyla melodinin armonize edilmesi Düz anlatım
25 Öğrenilen bilgilerle örnek çalışmalar. Düz anlatım
26 Genel tekrar. Düz anlatım
27 Zayıf zamanda 6/4 akoru Düz anlatım
28 Zayıf zamanda 6/4 akorlarıyla şifreli basın armonize edilmesi Düz anlatım
29 Öğrenilen tüm bilgilerin tekrarlanması ve eksikliklerin tespit edilmesi. Düz anlatım
30 Zayıf zamanda 6/4 okorlarıyla melodinin armonize edilmesi Düz anlatım
31 Genel tekrar ve sınava hazırlık. Düz anlatım
32/33/34 Yıl sonu sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Paraşkev Hadjiev, Armoni
 Ts.Tsvetanov, Armoni Problemler
 Benzion Eliezer, Şifreli Bas
 Alexander Rayçev, Armoni
 Nurhan Cangal, Armoni
 Hüseyin EGEMEN, Armonide Çözümleme ve Uygulaması
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 0 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 1. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme başarısı kazanır. 0
2 2. Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır. 4
3 3. Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. 1
4 4. Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. 0
5 5. Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır. 3
6 6.Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. 3
7 7. Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir. 0
8 8. Alanında edindiği teknik bilgi sonucunda gelişen söyleme becerisiyle sahne üzerinde oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve eser üzerinde uygulama becerisi geliştirir. 0
9 9. Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır. 1
10 10. Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. 3
11 11. Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder. 0
12 12. Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır. 0
13 13. Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. 0
14 14. Değişik kitlelere opera şan sanatıyla ilgili bilgisini aktarma becerisi kazanır. 0
15 15. Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. 0
16 16. Sahne üzerinde karakteri var etme,esere hakimiyet,birlikte söyleme,partneri hissetme becerisi geliştirir. 0
17 17. Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 32 2 64
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 32 1 32
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 98
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.92
Dersin AKTS Kredisi: 4