Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tarihi danslar |
|
Dersin Kodu |
: |
YMOP222 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (32 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. LİLİA KOSTOVA PANAYOTOVAPETROVA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Salon dans formlarını bilir ve uygular. Salon dans adımlarını bilir ve uygular. Vücut Pozisyonları ekseninde çalışarak kendi bedeni üzerine estetik yaklaşımını kazanıp, kendi dans çalışmalarında uygular. Farklı ritimlerde figürler kullanarak vücudun dans alışkanlığı ve kültürünü geliştirir ve uygular. Farklı çağlarda gelişen dans kültürünü öğrenerek, dönemsel atmosferin içinde karakterin bedensel formu üzerine yaklaşım sunar. Tarihi dansların adımlarını bilir ve uygular Tarihi ve karakter danslarında kullanılan selamlamaları bilir ve uygular. Koreografik düzenlemelerle tarihi danslarını dönem özelliklerine göre kullanır ve uygular.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
YMOP 123 Hareket
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencinin sahne disiplini içerisinde tarihi ve karakter danslarını öğrenerek, kendi doğal mekanizmasına karaktere dönüşümünde esneklik kazandırıp , yaşadığı dönemin karakteristik atmosferini algılayacak temel dans adımlarını öğretmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tarihi Batı danslarında temel pozisyonlar. (Kollar ve ayaklar.) Dönemlere ait selamlama şekilleri. Tarihi danslar: Gavotte, Menuet, Polonaise, Vals, Polka, Kadril. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Dans Stüdyosu. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Öğrencilere yıllık ders planının tanıtımı. |
|
Gösterim / Örnek Olay / Olgu |
|
2 |
Isınma ve Koordinasyon.Vals´e giriş. |
|
Gösterim / Örnek Olay / Olgu |
|
3 |
Isınma ve Koordinasyon. Polonaise üzerine çalışma birinci figür etüdü |
|
Gösterim / Örnek Olay / Olgu |
|
4 |
Isınma ve Koordinasyon. Vals üzerine çalışma üçüncü ve dördüncü figür etüdü |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
5 |
Isınma ve Koordinasyon. Polonaise üzerine çalışma üçüncü figür etüdü |
|
Gösterim / Örnek Olay / Olgu |
|
6 |
Isınma ve Koordinasyon. Polonaise üzerine çalışma dördüncü figür etüdü |
|
Gösterim / Örnek Olay / Olgu |
|
7 |
"Isınma ve Koordinasyon. Klasik Tango üzerine çalışma birinci ve ikinci |
|
Gösterim / Örnek Olay / Olgu |
|
8 |
Isınma ve Koordinasyon. Polonaise üzerine çalışma yedinci figür etüdü |
|
Gösterim / Örnek Olay / Olgu |
|
9 |
Isınma ve Koordinasyon. Polonaise üzerine çalışma sekizinci figür etüdü |
|
Gösterim / Örnek Olay / Olgu |
|
10 |
Isınma ve Koordinasyon. Polonaise üzerine çalışma dokuzuncu figür etüdü |
|
Gösterim / Örnek Olay / Olgu |
|
11 |
Isınma ve Koordinasyon. Menuet´e giriş ve birinci figür etüdü |
|
Gösterim / Örnek Olay / Olgu |
|
12 |
Isınma ve Koordinasyon. Klasik Tango üzerine çalışma onbirinci ve onikinci figür etüdü |
|
Gösterim / Örnek Olay / Olgu |
|
13 |
Isınma ve Koordinasyon. Menuet üzerine çalışma dördüncü ve beşinci figür etüdü |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
14 |
Genel değerlendirme ve eksiklerin tespiti |
|
|
|
15 |
Dönem analizi ve genel tekrar |
|
|
|
16 |
Dönem analizi ve genel tekrar |
|
|
|
17 |
Isınma ve Koordinasyon. Polka´ya giriş ve birinci figür etüdü |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
18 |
Isınma ve Koordinasyon. Polka üzerine çalışma ikinci ve üçüncü figür etüdü |
|
Gösterim / Örnek Olay / Olgu |
|
19 |
Isınma ve Koordinasyon. Polka üzerine çalışma dördüncü, beşinci ve altıncı figür etüdü |
|
Gösterim / Örnek Olay / Olgu |
|
20 |
Isınma ve Koordinasyon. Tarantella´ya giriş ve ana ritim tanıtımı. |
|
Gösterim / Örnek Olay / Olgu |
|
21 |
Isınma ve Koordinasyon. Tarantella üzerine çalışma, birinci figür etüdü |
|
Gösterim / Örnek Olay / Olgu |
|
22 |
Isınma ve Koordinasyon. Tarantella üzerine çalışma ikinci ve üçüncü figür etüdü |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
23 |
Isınma ve Koordinasyon. Tarantella üzerine çalışma dördüncü ve beşinci figür etüdü |
|
Gösterim / Örnek Olay / Olgu |
|
24 |
Isınma ve Koordinasyon. Tarantella üzerine çalışma, altıncı figür etüdü |
|
|
|
25 |
Genel değerlendirme ve eksiklerin tespiti |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
26 |
Isınma ve Koordinasyon. Mazurka´ya giriş ve birinci figür etüdü |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
27 |
Isınma ve Koordinasyon. Flamenko üzerine çalışma dokuzuncu ve onuncu figür etüdü |
|
Gösterim / Örnek Olay / Olgu |
|
28 |
Isınma ve Koordinasyon. Mazurka üzerine çalışma dördüncü ve beşinci figür etüdü |
|
Gösterim / Örnek Olay / Olgu |
|
29 |
Isınma ve Koordinasyon. Mazurka üzerine çalışma altıncı figür etüdü |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
30 |
Isınma ve Koordinasyon. Mazurka üzerine çalışma yedinci figür etüdü |
|
Gösterim / Örnek Olay / Olgu |
|
31 |
Final sınavı hazırlık çalışmaları |
|
|
|
32/33/34 |
Final sınavı |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
1. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme başarısı kazanır. |
0 |
|
2 |
2. Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır. |
2 |
|
3 |
3. Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. |
0 |
|
4 |
4. Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. |
0 |
|
5 |
5. Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır. |
0 |
|
6 |
6.Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma
duyarlılığını kazanır. |
5 |
|
7 |
7. Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir. |
5 |
|
8 |
8. Alanında edindiği teknik bilgi sonucunda gelişen söyleme becerisiyle sahne üzerinde oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve eser üzerinde uygulama becerisi geliştirir. |
0 |
|
9 |
9. Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır. |
0 |
|
10 |
10. Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. |
5 |
|
11 |
11. Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder. |
3 |
|
12 |
12. Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır. |
5 |
|
13 |
13. Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
1 |
|
14 |
14. Değişik kitlelere opera şan sanatıyla ilgili bilgisini aktarma becerisi kazanır. |
0 |
|
15 |
15. Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. |
3 |
|
16 |
16. Sahne üzerinde karakteri var etme,esere hakimiyet,birlikte söyleme,partneri hissetme becerisi geliştirir. |
0 |
|
17 |
17. Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|