Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İtalyanca |
|
Dersin Kodu |
: |
YMOP 110 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (32 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. ŞENAY KURT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1.İtalyanca dilinin temel özelliklerini tanır. 2.Kendini tanıtma,bir isteğe yanıt verme gibi temel eylemleri gerçekleştirebilecek yabancı dilde kendini ifade etme becerisi kazanır. 3.İtalyanca dilinin temel telaffuz özelliklerini kavrar ve uygular. 4.Hece vurguları,kişi ve işaret zamirleri,basit ve bileşik edatlar,zamanlar,fiil çekimleri ile ilgili kuralları ve temel özellikleri kavrar. 5.İtalyanca parçalar üzerinde çeviri yapabilme becerisi kazanır. 6.İtalyanca parçaların tematik anlamlarını kavrar. 7.İtalyanca dilinde yazma becerisi geliştirir. 8.Günlük konuşma pratiği kazanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İtalyanca dilinin gramer yapısının ve telafuzzunun kavranması,günlük konuşma ifadelerini kullanabilecek ve çeviri yapabilecek düzeyde italyanca dilbilgisi seviyesine ulaşılması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Yararlı eğitim materyalleri,çeviri çalışmaları ve konuşma aktiviteleri gibi uygulamalar yoluyla çalışmalar yapılır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yeni dönem başlangıcına giriş |
|
Düz Anlatım |
|
2 |
Geçen senenin tekrarına giriş |
|
Düz Anlatım |
|
3 |
Tekrarın devamı |
|
Düz Anlatım |
|
4 |
Son ünitenin alıştırmaları |
|
Düz Anlatım |
|
5 |
Yeni fiiller ile cümle kurma çalışmaları |
|
Düz Anlatım |
|
6 |
Verilen opera parçalarının telaffuzlarının çalışılması |
|
Düz Anlatım |
|
7 |
İtalyanca dikte çalışması |
|
Düz Anlatım |
|
8 |
Scioglilingua |
|
Düz Anlatım |
|
9 |
Scioglilingua´nın devamı |
|
Düz Anlatım |
|
10 |
Scioglilingua ödevlerin dinlenilmesi |
|
Düz Anlatım |
|
11 |
okuma alıştırmaları |
|
Düz Anlatım |
|
12 |
İkinci ünite tanımı |
|
Düz Anlatım |
|
13 |
İkinci ünitenin çalışılması |
|
Düz Anlatım |
|
14 |
İkinci ünitenin alıştırmaları |
|
Düz Anlatım |
|
15 |
Tekrar ve hatırlatma alıştırmaları |
|
Düz Anlatım |
|
16 |
İtalyanca dikte çalışması |
|
Düz Anlatım |
|
17 |
Pratik konuşmaya yönelik çalışmalar |
|
Düz Anlatım |
|
18 |
Düzensiz fiiller |
|
Düz Anlatım |
|
19 |
İkinci ünitenin alıştırma konularının çalışılması |
|
Düz Anlatım |
|
20 |
Dilbilgisi alıştırmaları |
|
Düz Anlatım |
|
21 |
italyanca diksyon çalışması |
|
Düz Anlatım |
|
22 |
Diksiyon parçasının üzerinde çalışma |
|
Düz Anlatım |
|
23 |
Yardımcı fiillerin öğrenilmesi |
|
Düz Anlatım |
|
24 |
Cümle kurma çalışması |
|
Düz Anlatım |
|
25 |
Dilbilgisi tekrarı |
|
Düz Anlatım |
|
26 |
Fiil çekimlerinin tekrarı |
|
Düz Anlatım |
|
27 |
cümle kullanımıyla ilgili alıştırma |
|
Düz Anlatım |
|
28 |
italyanca şarkılar dinleme |
|
Düz Anlatım |
|
29 |
dilbigisi alıştırması |
|
Düz Anlatım |
|
30 |
dilbigisi alıştırması |
|
Düz Anlatım |
|
31 |
sınava yönelik çalışma |
|
Düz Anlatım |
|
32/33/34 |
final sınavı |
|
Düz Anlatım |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
1. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme başarısı kazanır. |
3 |
|
2 |
2. Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır. |
4 |
|
3 |
3. Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. |
0 |
|
4 |
4. Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. |
0 |
|
5 |
5. Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır. |
3 |
|
6 |
6.Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma
duyarlılığını kazanır. |
5 |
|
7 |
7. Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir. |
0 |
|
8 |
8. Alanında edindiği teknik bilgi sonucunda gelişen söyleme becerisiyle sahne üzerinde oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve eser üzerinde uygulama becerisi geliştirir. |
0 |
|
9 |
9. Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır. |
0 |
|
10 |
10. Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. |
3 |
|
11 |
11. Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder. |
1 |
|
12 |
12. Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır. |
0 |
|
13 |
13. Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
0 |
|
14 |
14. Değişik kitlelere opera şan sanatıyla ilgili bilgisini aktarma becerisi kazanır. |
0 |
|
15 |
15. Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. |
0 |
|
16 |
16. Sahne üzerinde karakteri var etme,esere hakimiyet,birlikte söyleme,partneri hissetme becerisi geliştirir. |
0 |
|
17 |
17. Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|