Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Hareket

Dersin Kodu : YMOP019

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Tüm Yıl (32 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. LİLİA KOSTOVA PANAYOTOVAPETROVA
Öğr.Gör. SEDAAYVAZOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1. Dönem tavır ve rütüellerinin hiyararşi sıralaması ve sınıflandırılmasına göre müzik eşliğinde egzersizlerle kavrar ve uygular.
2. Dönemlerin bay ve bayan selamlarını hiyararşi sıralaması ve sınıflandırılmasına göre müzik eşliğinde kavrar ve uygular.
3. Farklı dinlere ait ritüelleri hiyararşi sıralamasına göre müzik eşliğinde kavrar ve uygular.
4. Karmaşık figürler üzerinde çalışarak beden kullanım estetiğini kavrar ve uygular.
5. Karmaşık figürler üzerinde çalışarak vücut plastiğinin kullanım tekniklerini kavrar ve uygular.
6. Dönem aksesuvarlarını dönemin gerektirdiği tarzalarda müzik eşliğinde kavrar ve uygular.
7. Dönemlerin hiyararşi sıralaması ve sınıflandırılmasına göre sofra adabı kurallarını bilir, müzik eşliğinde kavrar ve uygular.
8. Karakterlere ait tavır ve davranışları dönemsel özelliklerine uygun olarak ifade eder.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Providing the development of the student´s own physical material according to the professional principles. Application of European attitudes and rituals from 16th century to the present day according to hierarchical ranking and classification. Improving the use of body aesthetics, the plastic and body coordination. Acquiring the basic choreography elements and developing the ability to move collectively.

Dersin İçeriği : Öğrencinin beden esnekliği,estetiği ve vücut koordinasyonu geliştirildikten sonra temel koreografi çalışmalarının yapılması.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Dans stüdyosu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Öğrencilere yıllık ders planının tanıtımı Örnek Olay / Olgu
2 Sahne estetiği kazanmak için vücut üzerine egzersiz çalışmaları Örnek Olay / Olgu
3 16. yy-17. yy dönem bay ve bayan selamları üzerine çalışma Örnek Olay / Olgu
4 16. yy-17. yy dönemlerin yürüyüş ve oturuş tavırları üzerine egzersiz çalışmaları Örnek Olay / Olgu
5 16. yy-17. yy dönemlerin bay ve bayan el tutuşları ve tavırları üzerine egzersiz çalışmaları Örnek Olay / Olgu
6 16. yy-17. yy dönemlere göre bay ve bayanların birlikte yürüyüşleri, oturuşları ve kalkışları üzerine uygulama egzersizleri Örnek Olay / Olgu
7 Eksiklerin tespiti Örnek Olay / Olgu
8 16. yy-17. yy dönemlerin breysel ve çiftli olarak bay ve bayan yürüyüşleri, oturuşları, kalkışları sırasında yelpaze ve baston kullanımı üzerine uygulama egzersizleri Örnek Olay / Olgu
9 18. yy´da pelerin tutuşları üzerine uygulama egzersizleri Örnek Olay / Olgu
10 18. yy´da yelpaze, baston, eldiven ve silindir şapka kullanımı üzerine breysel uygulama egzersizleri Örnek Olay / Olgu
11 18. yy´da yelpaze, baston, eldiven ve silindir şapka kullanımı üzerine yürüyüşü, oturuşu, kalkışı barındıran eşli uygulama egzersizleri Örnek Olay / Olgu
12 18. yy´da aksesuarlı düşüş ve kalkış bireysel egzersizleri Örnek Olay / Olgu
13 18. yy´da aksesuarlı düşüş ve kalkış toplu egzersizleri Örnek Olay / Olgu
14 Genel değerlendirme Örnek Olay / Olgu
15 Dönem analizi ve genel tekrar Örnek Olay / Olgu
16 Dönem analizi ve genel tekrar Örnek Olay / Olgu
17 19. yy el öpüşleri üzerine uygulama çalışmaları Örnek Olay / Olgu
18 19. yy kadın şapka, eldiven, yelpaze ve şemsiye kullanımı üzerine uygulama çalışmaları Örnek Olay / Olgu
19 19. yy erkek eldiven, silindir şapka, baston kullanımı üzerine uygulama çalışmaları Örnek Olay / Olgu
20 19. yy düello ritüelinde eldiven atma çalışmaları Örnek Olay / Olgu
21 19. yy ve 20. yy´da konuşma tavır ve davranışları üzerine uygulama egzersizleri Örnek Olay / Olgu
22 19. yy ve 20. yy´da hizmetçi tavır ve davranışları üzerine uygulama egzersizleri Örnek Olay / Olgu
23 Genel değerlendirme Örnek Olay / Olgu
24 Dönemlere göre dinsel ritüeller, tavır ve davranışlar üzerine uygulama egzersizleri Örnek Olay / Olgu
25 Öğrenilen tüm hareketlerin farklı koreografik düzenlemelerle uygulanması Örnek Olay / Olgu
26 Öğrenilen tüm hareketlerin farklı koreografik düzenlemelerle uygulanması Örnek Olay / Olgu
27 20. yy´da bay ve bayanların farklı mekanlarda şapka, baston ve yelpaze kullanımı ile selamlaşmalar üzerine uygulama egzersizleri Örnek Olay / Olgu
28 Estetik ifade kazanmak için farklı dönemlere ait duruş ve pozisyonlar üzerine breysel uygulama egzersizleri Örnek Olay / Olgu
29 "Estetik ifade kazanmak için farklı dönemlere ait duruş ve pozisyonlar üzerine topluuygulama egzersizleri Örnek Olay / Olgu
30 Genel değerlendirme
31 Final sınavı hazırlık çalışmaları
32/33/34 Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Barın, Nasuh (1999), Batı Dansları Tarihi, Ankara: T.C. Kültür Bakanlığı
 Andrews, Ted (2008), Büyüsel Dans Teknikleri, İstanbul: Nee Age Yayınları
 Stoyanov, Pencho (2001), Analiz Muzika Horeografia, Sofia
 i.E. Koh (1974), Osnovi na Schenicheskoto Dvijenie, Sofia: İzadatelstvo Nauka i İzkustvo
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 0 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 1. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme başarısı kazanır. 0
2 2. Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır. 5
3 3. Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. 0
4 4. Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. 4
5 5. Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır. 1
6 6.Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. 5
7 7. Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir. 5
8 8. Alanında edindiği teknik bilgi sonucunda gelişen söyleme becerisiyle sahne üzerinde oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve eser üzerinde uygulama becerisi geliştirir. 5
9 9. Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır. 1
10 10. Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. 5
11 11. Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder. 3
12 12. Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır. 5
13 13. Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. 5
14 14. Değişik kitlelere opera şan sanatıyla ilgili bilgisini aktarma becerisi kazanır. 0
15 15. Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. 5
16 16. Sahne üzerinde karakteri var etme,esere hakimiyet,birlikte söyleme,partneri hissetme becerisi geliştirir. 5
17 17. Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 32 2 64
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 32 1 32
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 98
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.92
Dersin AKTS Kredisi: 4