|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Hareket |
|
Dersin Kodu |
: |
YMOP019 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (32 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. LİLİA KOSTOVA PANAYOTOVAPETROVA Öğr.Gör. SEDAAYVAZOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Dönem tavır ve rütüellerinin hiyararşi sıralaması ve sınıflandırılmasına göre müzik eşliğinde egzersizlerle kavrar ve uygular. 2. Dönemlerin bay ve bayan selamlarını hiyararşi sıralaması ve sınıflandırılmasına göre müzik eşliğinde kavrar ve uygular. 3. Farklı dinlere ait ritüelleri hiyararşi sıralamasına göre müzik eşliğinde kavrar ve uygular. 4. Karmaşık figürler üzerinde çalışarak beden kullanım estetiğini kavrar ve uygular. 5. Karmaşık figürler üzerinde çalışarak vücut plastiğinin kullanım tekniklerini kavrar ve uygular. 6. Dönem aksesuvarlarını dönemin gerektirdiği tarzalarda müzik eşliğinde kavrar ve uygular. 7. Dönemlerin hiyararşi sıralaması ve sınıflandırılmasına göre sofra adabı
kurallarını bilir, müzik eşliğinde kavrar ve uygular. 8. Karakterlere ait tavır ve davranışları dönemsel özelliklerine
uygun olarak ifade eder.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Providing the development of the student´s own physical material according to the professional principles. Application of European attitudes and rituals from 16th century to the present day according to hierarchical ranking and classification. Improving the use of body aesthetics, the plastic and body coordination. Acquiring the basic choreography elements and developing the ability to move collectively. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Öğrencinin beden esnekliği,estetiği ve vücut koordinasyonu geliştirildikten sonra temel koreografi çalışmalarının yapılması. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Dans stüdyosu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Öğrencilere yıllık ders planının tanıtımı |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
2 |
Sahne estetiği kazanmak için vücut üzerine egzersiz çalışmaları |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
3 |
16. yy-17. yy dönem bay ve bayan selamları üzerine çalışma |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
4 |
16. yy-17. yy dönemlerin yürüyüş ve oturuş tavırları üzerine egzersiz çalışmaları |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
5 |
16. yy-17. yy dönemlerin bay ve bayan el tutuşları ve tavırları üzerine egzersiz çalışmaları |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
6 |
16. yy-17. yy dönemlere göre bay ve bayanların birlikte yürüyüşleri, oturuşları ve kalkışları
üzerine uygulama egzersizleri |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
7 |
Eksiklerin tespiti |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
8 |
16. yy-17. yy dönemlerin breysel ve çiftli olarak bay ve bayan yürüyüşleri, oturuşları, kalkışları sırasında yelpaze ve baston kullanımı üzerine uygulama egzersizleri |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
9 |
18. yy´da pelerin tutuşları üzerine uygulama egzersizleri |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
10 |
18. yy´da yelpaze, baston, eldiven ve silindir şapka kullanımı üzerine breysel uygulama egzersizleri |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
11 |
18. yy´da yelpaze, baston, eldiven ve silindir şapka kullanımı üzerine yürüyüşü, oturuşu, kalkışı barındıran eşli uygulama egzersizleri |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
12 |
18. yy´da aksesuarlı düşüş ve kalkış bireysel egzersizleri |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
13 |
18. yy´da aksesuarlı düşüş ve kalkış toplu egzersizleri |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
14 |
Genel değerlendirme |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
15 |
Dönem analizi ve genel tekrar |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
16 |
Dönem analizi ve genel tekrar |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
17 |
19. yy el öpüşleri üzerine uygulama çalışmaları |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
18 |
19. yy kadın şapka, eldiven, yelpaze ve şemsiye kullanımı üzerine uygulama
çalışmaları |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
19 |
19. yy erkek eldiven, silindir şapka, baston kullanımı üzerine uygulama
çalışmaları |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
20 |
19. yy düello ritüelinde eldiven atma çalışmaları |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
21 |
19. yy ve 20. yy´da konuşma tavır ve davranışları üzerine uygulama egzersizleri |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
22 |
19. yy ve 20. yy´da hizmetçi tavır ve davranışları üzerine uygulama egzersizleri |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
23 |
Genel değerlendirme |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
24 |
Dönemlere göre dinsel ritüeller, tavır ve davranışlar üzerine uygulama
egzersizleri |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
25 |
Öğrenilen tüm hareketlerin farklı koreografik düzenlemelerle uygulanması |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
26 |
Öğrenilen tüm hareketlerin farklı koreografik düzenlemelerle uygulanması |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
27 |
20. yy´da bay ve bayanların farklı mekanlarda şapka, baston ve yelpaze kullanımı ile selamlaşmalar üzerine uygulama egzersizleri
|
|
Örnek Olay / Olgu |
|
28 |
Estetik ifade kazanmak için farklı dönemlere ait duruş ve pozisyonlar üzerine breysel uygulama egzersizleri |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
29 |
"Estetik ifade kazanmak için farklı dönemlere ait duruş ve pozisyonlar üzerine topluuygulama egzersizleri |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
30 |
Genel değerlendirme |
|
|
|
31 |
Final sınavı hazırlık çalışmaları |
|
|
|
32/33/34 |
Final |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Barın, Nasuh (1999), Batı Dansları Tarihi, Ankara: T.C. Kültür Bakanlığı
Andrews, Ted (2008), Büyüsel Dans Teknikleri, İstanbul: Nee Age Yayınları
Stoyanov, Pencho (2001), Analiz Muzika Horeografia, Sofia
i.E. Koh (1974), Osnovi na Schenicheskoto Dvijenie, Sofia: İzadatelstvo Nauka
i İzkustvo
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
1. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme başarısı kazanır. |
0 |
|
2 |
2. Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır. |
5 |
|
3 |
3. Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. |
0 |
|
4 |
4. Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. |
4 |
|
5 |
5. Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır. |
1 |
|
6 |
6.Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma
duyarlılığını kazanır. |
5 |
|
7 |
7. Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir. |
5 |
|
8 |
8. Alanında edindiği teknik bilgi sonucunda gelişen söyleme becerisiyle sahne üzerinde oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve eser üzerinde uygulama becerisi geliştirir. |
5 |
|
9 |
9. Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır. |
1 |
|
10 |
10. Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. |
5 |
|
11 |
11. Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder. |
3 |
|
12 |
12. Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır. |
5 |
|
13 |
13. Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
5 |
|
14 |
14. Değişik kitlelere opera şan sanatıyla ilgili bilgisini aktarma becerisi kazanır. |
0 |
|
15 |
15. Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. |
5 |
|
16 |
16. Sahne üzerinde karakteri var etme,esere hakimiyet,birlikte söyleme,partneri hissetme becerisi geliştirir. |
5 |
|
17 |
17. Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
32 |
2 |
64 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
32 |
1 |
32 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 98 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.92 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|