Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Fonetik |
|
Dersin Kodu |
: |
YMOP009 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (32 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. İSMAİL DİKİLİTAŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Konuşma organlarının kullanımını bilir ve işlevsel olarak kullanır Sesin doğru kullanım tekniklerini bilir ve uygular Ses-nefes koordinasyon becerisini işlevsel olarak kullanır Nefes alma tekniklerini bilir ve uygular Nefes kontrol tekniklerini bilir ve uygular Sesbiliminin temel kavramlarını bilir ve uygular Vokal ve konsonantların doğru çıkaklarını bilir ve uygular Vurgu, tonlama, durak, ulama kurallarını bilir ve uygular
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sesbilim açısından tüm seslerin doğru ve güzel kullanımını, sesin doğru, güzel ve etkili kullanım tekniklerini, nefes alma tekniklerini, ses-nefes koordinasyon becerisini, vurgu, tonlama, durak, ulama kurallarını çalışarak uygulamak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Hazırlık öğrencileri öncelikle fonetik bilimi içinde vokalleri ve konsonları öğrenirler. Bu eğitim kapsamında konuşma bozuklukları düzeltilmeye çalışılır. (Öğrencilerce söylenemeyen bazı harfler, konuşma organlarının tamamı doğru kullanılarak öğretilir.) Ayrıca basit temrinler de lisans I öğrencileri için uygulanan eğitim kapsamı içindedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Stüdyo |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tanışma ve Ders tanımı. |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
2 |
Nefes ve ses aygıtlarının tanıtılması. |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
3 |
Nefes ve ses aygıtları üzerine çalışma ve uygulama. |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
4 |
Nefes ve ses aygıtları üzerine çalışma ve uygulama. |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
5 |
Nefes ve ses aygıtları üzerine çalışma ve uygulama. |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
6 |
Vocallerin tanımı ve üzerine çalışma. |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
7 |
Vocallerin tanımı ve üzerine çalışma. |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
8 |
Vocallerin tanımı ve üzerine çalışma. |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
9 |
Vocallerin tanımı ve üzerine çalışma. |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
10 |
Consonantların tanımı ve üzerine çalışma. |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
11 |
Consonantların tanımı ve üzerine çalışma. |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
12 |
Consonantların tanımı ve üzerine çalışma. |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
13 |
Consonantların tanımı ve üzerine çalışma. |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
14 |
Ara Sınav |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
15 |
Dönem analizi ve genel tekrar. |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
16 |
Dönem analizi ve genel tekrar. |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
17 |
Konuşmaya giriş. |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
18 |
Hece vurguları üzerine çalışma ve uygulama. |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
19 |
Hece vurguları üzerine çalışma ve uygulama. |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
20 |
Tonlama üzerine çalışma ve uygulama. |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
21 |
Tonlama üzerine çalışma ve uygulama. |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
22 |
Tonlama üzerine çalışma ve uygulama. |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
23 |
Tonlama üzerine çalışma ve uygulama. |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
24 |
Dönem analizi ve genel tekrar. |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
25 |
Dönem analizi ve genel tekrar. |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
26 |
Konuşma uygulamalarına giriş. Şiir etütleri üzerine çalışma. |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
27 |
Şiir etütleri üzerine çalışma. |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
28 |
Şiir etütleri üzerine çalışma. |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
29 |
Şiir etütleri üzerine çalışma. |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
30 |
Ara Sınav |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
31 |
Final hazırlığı ve Genel Provalar. |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
32/33/34 |
Final. |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
1. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme başarısı kazanır. |
3 |
|
2 |
2. Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır. |
3 |
|
3 |
3. Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. |
2 |
|
4 |
4. Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. |
5 |
|
5 |
5. Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır. |
3 |
|
6 |
6.Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma
duyarlılığını kazanır. |
4 |
|
7 |
7. Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir. |
3 |
|
8 |
8. Alanında edindiği teknik bilgi sonucunda gelişen söyleme becerisiyle sahne üzerinde oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve eser üzerinde uygulama becerisi geliştirir. |
4 |
|
9 |
9. Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır. |
2 |
|
10 |
10. Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. |
2 |
|
11 |
11. Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder. |
3 |
|
12 |
12. Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır. |
5 |
|
13 |
13. Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
4 |
|
14 |
14. Değişik kitlelere opera şan sanatıyla ilgili bilgisini aktarma becerisi kazanır. |
3 |
|
15 |
15. Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. |
3 |
|
16 |
16. Sahne üzerinde karakteri var etme,esere hakimiyet,birlikte söyleme,partneri hissetme becerisi geliştirir. |
3 |
|
17 |
17. Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|