Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Entomoloji

Dersin Kodu : TBP211

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. KAMİL KARUT

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1. Böcekleri akraba sınıflardan ayıran özellikleri bilir
2. Böceklerin morfoloji ve anatomisini bilir
3. Böceklerin fizyolojisini bilir
4. Böceklerin üreme ve gelişmesini bilir
5. Böceklerin duygu organlarını bilir
6 Böcekleri etkileyen ekolojik faktörleri bilir
7. Temel savaşım yöntemlerini bilir
8. Böcek takımları ile genel özelliklerini bilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Zoolojinin bir dalı olan Entomolojide Böceklerin Anatomi, Fizyoloji, Ekoloji üreme ve gelişmeleri ile böceklerle savaşım hakkında temel bilgileri öğretmek

Dersin İçeriği : Böceklerin sistematikteki yeri ve yakın hayvan grupları ile farklılıkları, Böceklerin dış yapısı, Böceklerin iç organlarının yapıları, Böceklerde üreme ve gelişme, böcekler ile savaşım ve önemli böcek takımlarının sınıflandırılması hakkında bilgiler

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Atropoda şubesindeki sınıfların genel özellikleir ile birbirlerinden ayrımı, Hexapoda’ya genel giriş ve tarımdaki ekonomik önemi Kansu, İ. A. 2005. Genel Entomoloji Görsel anlatım
2 Böceklerin vücut duvarı Kansu, İ. A. 2005. Genel Entomoloji Görsel anlatım
3 Baş ve uzantıları Kansu, İ. A. 2005. Genel Entomoloji Görsel anlatım
4 Thorax, abdomen ve uzantıları Kansu, İ. A. 2005. Genel Entomoloji Görsel anlatım
5 Kas, Sindirim ve boşaltım sistemleri Kansu, İ. A. 2005. Genel Entomoloji Görsel anlatım
6 Dolaşım, solunum ve üreme sistemleri Kansu, İ. A. 2005. Genel Entomoloji Görsel anlatım
7 Sinir sistemi ve duygu organları Kansu, İ. A. 2005. Genel Entomoloji Görsel anlatım
8 Böceklerin üreme şekilleri Kansu, İ. A. 2005. Genel Entomoloji Görsel anlatım
9 Arasınav Dönem başından itibaren anlatılan konuları içeren ders notu,sunu ve diğer kaynaklardan çalışarak sınava hazırlanmak.
10 Böceklerde gelişme Kansu, İ. A. 2005. Genel Entomoloji Görsel anlatım
11 Böcek ekolojisi Kansu, İ. A. 2005. Genel Entomoloji Görsel anlatım
12 Böcekler ile Kültürel, fiziksel savaşım Kansu, İ. A. 2005. Genel Entomoloji Görsel anlatım
13 Böcekler ile Biyolojik ve Kimyasal Savaşım (Temel Kavramlar) Kansu, İ. A. 2005. Genel Entomoloji Görsel anlatım
14 Entegre Mücadele Kavramı (IPM) Kansu, İ. A. 2005. Genel Entomoloji Görsel anlatım
15 Böceklerin takımlarının sınıflandırılması ve Genel Özellikleri Kansu, İ. A. 2005. Genel Entomoloji Görsel anlatım
16/17 Final Dönem başından itibaren anlatılan konuları içeren ders notu,sunu ve diğer kaynaklardan çalışarak sınava hazırlanmak.


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  KANSU (2005)’nun genel Entomoloji kitabı temel alınarak değişik kaynaklardan hazırlanmış ve resimlerle desteklenmiş ders notu ve power point sunusu
Diğer Kaynaklar  KANSU, İ. A. 2005. Genel Entomoloji.
 Böcekler Entomolojinin ana hatları Gullan ve Cranston Çeviren Ali GÖK


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 1 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı alanlarında bilgi sahibi olma. 0
2 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında problemleri saptama, tanımlama ve çözme. 4
3 Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanma. 0
4 Ziraat mühendisliği ile ilgili sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanma. 2
5 Sürdürülebilir tarım, çevre ve doğal kaynakların korunması, biyolojik çeşitlilik ve bitki gen kaynaklarının muhafazası konularında bilinç kazanma. 2
6 İklim ve toprağı en iyi şekilde kullanabilecek, bitkisel üretim sağlama yeteneği kazanma. 0
7 Tarla bitkileri ıslahı ve biyoteknolojisi konularının temel esaslarını öğrenme. 0
8 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma. 0
9 Amaca uygun araştırma denemesi kurabilme ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yorumlayabilme özelliği kazanma. 0
10 Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanma. 0
11 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseme. 1
12 Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurmak ve iletişim teknolojilerini kullanma. 2
13 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
14 Meslek etiğine saygılı olma. 1
15 Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma. 3
16 Ziraat Mühendisliği alanında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek yetkinliğe sahip olma. 1
17 Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 91
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.64
Dersin AKTS Kredisi: 4