|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Entomoloji |
|
Dersin Kodu |
: |
TBP211 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. KAMİL KARUT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Böcekleri akraba sınıflardan ayıran özellikleri bilir 2. Böceklerin morfoloji ve anatomisini bilir 3. Böceklerin fizyolojisini bilir 4. Böceklerin üreme ve gelişmesini bilir 5. Böceklerin duygu organlarını bilir 6 Böcekleri etkileyen ekolojik faktörleri bilir 7. Temel savaşım yöntemlerini bilir 8. Böcek takımları ile genel özelliklerini bilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Zoolojinin bir dalı olan Entomolojide Böceklerin Anatomi, Fizyoloji, Ekoloji üreme ve gelişmeleri ile böceklerle savaşım hakkında temel bilgileri öğretmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Böceklerin sistematikteki yeri ve yakın hayvan grupları ile farklılıkları, Böceklerin dış yapısı, Böceklerin iç organlarının yapıları, Böceklerde üreme ve gelişme, böcekler ile savaşım ve önemli böcek takımlarının sınıflandırılması hakkında bilgiler |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Atropoda şubesindeki sınıfların genel özellikleir ile birbirlerinden ayrımı, Hexapoda’ya genel giriş ve tarımdaki ekonomik önemi |
Kansu, İ. A. 2005. Genel Entomoloji |
Görsel anlatım |
|
2 |
Böceklerin vücut duvarı |
Kansu, İ. A. 2005. Genel Entomoloji |
Görsel anlatım |
|
3 |
Baş ve uzantıları |
Kansu, İ. A. 2005. Genel Entomoloji |
Görsel anlatım |
|
4 |
Thorax, abdomen ve uzantıları |
Kansu, İ. A. 2005. Genel Entomoloji |
Görsel anlatım |
|
5 |
Kas, Sindirim ve boşaltım sistemleri |
Kansu, İ. A. 2005. Genel Entomoloji |
Görsel anlatım |
|
6 |
Dolaşım, solunum ve üreme sistemleri |
Kansu, İ. A. 2005. Genel Entomoloji |
Görsel anlatım |
|
7 |
Sinir sistemi ve duygu organları |
Kansu, İ. A. 2005. Genel Entomoloji |
Görsel anlatım |
|
8 |
Böceklerin üreme şekilleri |
Kansu, İ. A. 2005. Genel Entomoloji |
Görsel anlatım |
|
9 |
Arasınav |
Dönem başından itibaren anlatılan konuları içeren ders notu,sunu ve diğer kaynaklardan çalışarak sınava hazırlanmak. |
|
|
10 |
Böceklerde gelişme |
Kansu, İ. A. 2005. Genel Entomoloji |
Görsel anlatım |
|
11 |
Böcek ekolojisi |
Kansu, İ. A. 2005. Genel Entomoloji |
Görsel anlatım |
|
12 |
Böcekler ile Kültürel, fiziksel savaşım |
Kansu, İ. A. 2005. Genel Entomoloji |
Görsel anlatım |
|
13 |
Böcekler ile Biyolojik ve Kimyasal Savaşım (Temel Kavramlar) |
Kansu, İ. A. 2005. Genel Entomoloji |
Görsel anlatım |
|
14 |
Entegre Mücadele Kavramı (IPM) |
Kansu, İ. A. 2005. Genel Entomoloji |
Görsel anlatım |
|
15 |
Böceklerin takımlarının sınıflandırılması ve Genel Özellikleri |
Kansu, İ. A. 2005. Genel Entomoloji |
Görsel anlatım |
|
16/17 |
Final |
Dönem başından itibaren anlatılan konuları içeren ders notu,sunu ve diğer kaynaklardan çalışarak sınava hazırlanmak. |
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
KANSU (2005)’nun genel Entomoloji kitabı temel alınarak değişik kaynaklardan hazırlanmış ve resimlerle desteklenmiş ders notu ve power point sunusu
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
KANSU, İ. A. 2005. Genel Entomoloji.
Böcekler Entomolojinin ana hatları Gullan ve Cranston Çeviren Ali GÖK
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı alanlarında bilgi sahibi olma.
|
0 |
|
2 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında problemleri saptama, tanımlama ve çözme. |
4 |
|
3 |
Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanma. |
0 |
|
4 |
Ziraat mühendisliği ile ilgili sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanma. |
2 |
|
5 |
Sürdürülebilir tarım, çevre ve doğal kaynakların korunması, biyolojik çeşitlilik ve bitki gen kaynaklarının muhafazası konularında bilinç kazanma. |
2 |
|
6 |
İklim ve toprağı en iyi şekilde kullanabilecek, bitkisel üretim sağlama yeteneği kazanma. |
0 |
|
7 |
Tarla bitkileri ıslahı ve biyoteknolojisi konularının temel esaslarını öğrenme. |
0 |
|
8 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma. |
0 |
|
9 |
Amaca uygun araştırma denemesi kurabilme ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yorumlayabilme özelliği kazanma. |
0 |
|
10 |
Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanma. |
0 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseme. |
1 |
|
12 |
Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurmak ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
2 |
|
13 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
14 |
Meslek etiğine saygılı olma. |
1 |
|
15 |
Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma. |
3 |
|
16 |
Ziraat Mühendisliği alanında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek yetkinliğe sahip olma. |
1 |
|
17 |
Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 91 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|