Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Tarımsal Mekanizasyon

Dersin Kodu : TBP209

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. HASAN HÜSEYİN ÖZTÜRK
Prof.Dr. ALİ BAYAT

Dersin Öğrenme Kazanımları : Tarımsal üretimde kullanılan kuvvet kaynakları ve iş makinalarını tanı.
Tarımsal işlerde kullanılan makinaları kullanır ve bakımını yapar
Tarımsal mekanizasyon işlemlerini öğrenir ve uygular

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Termik motorların özellikleri ve çalışma ilkeleri, tarım traktörleri ve özellikleri, tarımsal mekanizasyon uygulamaları, tarımsal üretimde kullanılan kuvvet kaynakları ve iş makinalarının tanıtılması, kullanımı, ayarlanması, bakımı ve işletilmesi konularında öğrenciye teorik ve pratik bilgiler verilmektedir

Dersin İçeriği : Tarımsal mekanizasyon göstergeleri, tarımda güç kaynakları, termik motorlar ve yapısal özellikleri, tarım traktörleri ve yapısal özellikleri, tarım traktörleri ve termik motorlarda güç ve verim ilişkileri, toprak işleme makinaları, ekim-dikim-gübreleme makinaları, bitki koruma makinaları, sulama makinaları, hasat ve harmanlama makinaları, tohum temizleme ve sınıflama makinaları

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik, termik motorlar laboratuarı, tarım makinaları bölümü atölye ve laboratuarları


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tarımsal mekanizasyon tanımı ve yararları Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere yüz yüze aktarılacaktır
2 Tarımsal mekanizasyon göstergeleri Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere yüz yüze aktarılacaktır
3 Tarımsal üretimde kullanılan enerji ve güç kaynakları Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere yüz yüze aktarılacaktır
4 Termik motorlar ve yapısal özellikleri Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere yüz yüze aktarılacaktır.
5 Termik motorlar ve yapısal özellikleri Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere yüz yüze aktarılacaktır
6 Tarım traktörleri ve termik motorlarda güç ve verim ilişkileri Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere yüz yüze aktarılacaktır
7 1. Ara Sınav Ders kitabını okuyarak sınava hazırlanma Sınav sorularını yazılı olarak cevaplamak
8 Toprak işleme makinaları Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere yüz yüze aktarılacaktır
9 Ekim, dikim ve gübreleme makinaları Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere yüz yüze aktarılacaktır
10 Bitki koruma makinaları Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere yüz yüze aktarılacaktır
11 Sulama makinaları Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere yüz yüze aktarılacaktır.
12 Hasat ve harmanlama makinaları Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere yüz yüze aktarılacaktır
13 Tohum temizleme ve sınıflama makinaları Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere yüz yüze aktarılacaktır.
14 Konular ilgili problemlerin çözümü Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere yüz yüze aktarılacaktır
15 2. Ara Sınavı Ders kitabını okuyarak sınava hazırlanma Sınav sorularını yazılı olarak cevaplamak
16/17 Yarıyıl Sonu Sınavı Ders kitabını okuyarak sınava hazırlanma Sınav sorularını yazılı olarak cevaplamak


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Tarım Makinaları I ve II. Nobel Kitabevi. Adana
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 100
    Ödev/Proje/Diğer 3 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı alanlarında bilgi sahibi olma. 2
2 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında problemleri saptama, tanımlama ve çözme. 3
3 Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanma. 0
4 Ziraat mühendisliği ile ilgili sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanma. 4
5 Sürdürülebilir tarım, çevre ve doğal kaynakların korunması, biyolojik çeşitlilik ve bitki gen kaynaklarının muhafazası konularında bilinç kazanma. 3
6 İklim ve toprağı en iyi şekilde kullanabilecek, bitkisel üretim sağlama yeteneği kazanma. 4
7 Tarla bitkileri ıslahı ve biyoteknolojisi konularının temel esaslarını öğrenme. 0
8 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma. 5
9 Amaca uygun araştırma denemesi kurabilme ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yorumlayabilme özelliği kazanma. 1
10 Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanma. 1
11 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseme. 1
12 Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurmak ve iletişim teknolojilerini kullanma. 2
13 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 1
14 Meslek etiğine saygılı olma. 2
15 Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma. 1
16 Ziraat Mühendisliği alanında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek yetkinliğe sahip olma. 2
17 Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 5 15
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 5 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 77
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.08
Dersin AKTS Kredisi: 3