Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tarımsal Mekanizasyon |
|
Dersin Kodu |
: |
TBP209 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. HASAN HÜSEYİN ÖZTÜRK Prof.Dr. ALİ BAYAT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Tarımsal üretimde kullanılan kuvvet kaynakları ve iş makinalarını tanı. Tarımsal işlerde kullanılan makinaları kullanır ve bakımını yapar Tarımsal mekanizasyon işlemlerini öğrenir ve uygular
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Termik motorların özellikleri ve çalışma ilkeleri, tarım traktörleri ve özellikleri, tarımsal mekanizasyon uygulamaları, tarımsal üretimde kullanılan kuvvet kaynakları ve iş makinalarının tanıtılması, kullanımı, ayarlanması, bakımı ve işletilmesi konularında öğrenciye teorik ve pratik bilgiler verilmektedir
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Tarımsal mekanizasyon göstergeleri, tarımda güç kaynakları, termik motorlar ve yapısal özellikleri, tarım traktörleri ve yapısal özellikleri, tarım traktörleri ve termik motorlarda güç ve verim ilişkileri, toprak işleme makinaları, ekim-dikim-gübreleme makinaları, bitki koruma makinaları, sulama makinaları, hasat ve harmanlama makinaları, tohum temizleme ve sınıflama makinaları
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, termik motorlar laboratuarı, tarım makinaları bölümü atölye ve laboratuarları
|
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tarımsal mekanizasyon tanımı ve yararları |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere yüz yüze aktarılacaktır |
|
2 |
Tarımsal mekanizasyon göstergeleri |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere yüz yüze aktarılacaktır |
|
3 |
Tarımsal üretimde kullanılan enerji ve güç kaynakları |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere yüz yüze aktarılacaktır |
|
4 |
Termik motorlar ve yapısal özellikleri |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere yüz yüze aktarılacaktır. |
|
5 |
Termik motorlar ve yapısal özellikleri |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere yüz yüze aktarılacaktır |
|
6 |
Tarım traktörleri ve termik motorlarda güç ve verim ilişkileri |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere yüz yüze aktarılacaktır |
|
7 |
1. Ara Sınav |
Ders kitabını okuyarak sınava hazırlanma |
Sınav sorularını yazılı olarak cevaplamak |
|
8 |
Toprak işleme makinaları |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere yüz yüze aktarılacaktır |
|
9 |
Ekim, dikim ve gübreleme makinaları |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere yüz yüze aktarılacaktır |
|
10 |
Bitki koruma makinaları |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere yüz yüze aktarılacaktır |
|
11 |
Sulama makinaları |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere yüz yüze aktarılacaktır. |
|
12 |
Hasat ve harmanlama makinaları |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere yüz yüze aktarılacaktır |
|
13 |
Tohum temizleme ve sınıflama makinaları |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere yüz yüze aktarılacaktır. |
|
14 |
Konular ilgili problemlerin çözümü |
Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme |
Dersin teorik esasları, program akışına uygun olarak öğrencilere yüz yüze aktarılacaktır |
|
15 |
2. Ara Sınavı |
Ders kitabını okuyarak sınava hazırlanma |
Sınav sorularını yazılı olarak cevaplamak |
|
16/17 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
Ders kitabını okuyarak sınava hazırlanma |
Sınav sorularını yazılı olarak cevaplamak |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı alanlarında bilgi sahibi olma.
|
2 |
|
2 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında problemleri saptama, tanımlama ve çözme. |
3 |
|
3 |
Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanma. |
0 |
|
4 |
Ziraat mühendisliği ile ilgili sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanma. |
4 |
|
5 |
Sürdürülebilir tarım, çevre ve doğal kaynakların korunması, biyolojik çeşitlilik ve bitki gen kaynaklarının muhafazası konularında bilinç kazanma. |
3 |
|
6 |
İklim ve toprağı en iyi şekilde kullanabilecek, bitkisel üretim sağlama yeteneği kazanma. |
4 |
|
7 |
Tarla bitkileri ıslahı ve biyoteknolojisi konularının temel esaslarını öğrenme. |
0 |
|
8 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma. |
5 |
|
9 |
Amaca uygun araştırma denemesi kurabilme ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yorumlayabilme özelliği kazanma. |
1 |
|
10 |
Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanma. |
1 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseme. |
1 |
|
12 |
Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurmak ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
2 |
|
13 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
1 |
|
14 |
Meslek etiğine saygılı olma. |
2 |
|
15 |
Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma. |
1 |
|
16 |
Ziraat Mühendisliği alanında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek yetkinliğe sahip olma. |
2 |
|
17 |
Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|