Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Meyve Bağ Yetiştiriciliği

Dersin Kodu : TBP205

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. SEMİH TANGOLAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Meyvecilik ve Bağcılıkla ilgili temel kavramları bilir.
Meyveler ve Bağın yetiştirilme tekniklerini bilir.
Meyve bahçesi ve Bağ kurabilir.
Meyvelerin ve asmaların çoğaltılmasını bilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Meyvecilik ve bağcılıktaki bazı ilke ve kavramları, meyve tür ve çeşitlerini, dünya ve Türkiye´ deki meyve ve üzüm üretim alanı ve miktarları ile meyve ve üzüm yetiştiriciliğini etkileyen bazı faktörleri öğretmektir.

Dersin İçeriği : Meyvecilik ve bağcılıktaki bazı ilke ve kavramları, meyve tür ve çeşitlerini, dünya ve Türkiye´ deki meyve ve üzüm üretim alanı ve miktarları ile meyve ve üzüm yetiştiriciliğini etkileyen faktörler

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Tarla Bitkileri Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin içeriği, Türkiye ve Dünya’da Meyvecilik Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
2 Türkiye ve Dünya’da meyve ticareti Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
3 Türkiye’nin meyvecilik iklim bölgeleri ile bu bölgelerin özellikleri Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
4 Meyvelerin genel sınıflaması Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
5 Meyve ağaçlarında çiçek tomurcuğu oluşumu , meyve ağaçlarında dinlenme, çiçeklerin açılması Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
6 Meyve ağaçlarında tozlanma, döllenme, meyve tutumu, periyodisite Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
7 Meyve ağaçlarında çoğaltma Meyve ağaçlarının budanması Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
8 Meyve bahçesi kurulması Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
9 1. Ara sınav 1.Ara sınav hazırlığı Yazılı sınav
10 Bağcılığın tarihçesi ve Asmanın coğrafik dağılımı Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
11 Türkiye Bağcılığı, Üzümlerin ticari sınıflandırılması, besin değeri Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
12 Asmanın morfolojisi: Kök ve sürgün sistemi Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
13 Asmanın ekolojik istekleri, Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
14 Asmaların aşı ve çelikle çoğaltılması Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
15 2. Ara sınav 2. Ara sınav hazırlığı Yazılı sınav
16/17 Yıl sonu sınavı Final sınavı hazırlığı Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Çelık, H., Ağaoğlu, Y.S., Fidan, Y., Marasalı, B., Söylemezoğlu, G., 1998. Genel Bağcılık. Sunfidan A.Ş. Mesleki Kitaplar Serisi: 1, Ankara. 253 s
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı alanlarında bilgi sahibi olma. 2
2 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında problemleri saptama, tanımlama ve çözme. 3
3 Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanma. 2
4 Ziraat mühendisliği ile ilgili sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanma. 3
5 Sürdürülebilir tarım, çevre ve doğal kaynakların korunması, biyolojik çeşitlilik ve bitki gen kaynaklarının muhafazası konularında bilinç kazanma. 4
6 İklim ve toprağı en iyi şekilde kullanabilecek, bitkisel üretim sağlama yeteneği kazanma. 4
7 Tarla bitkileri ıslahı ve biyoteknolojisi konularının temel esaslarını öğrenme. 2
8 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma. 3
9 Amaca uygun araştırma denemesi kurabilme ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yorumlayabilme özelliği kazanma. 3
10 Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanma. 3
11 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseme. 2
12 Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurmak ve iletişim teknolojilerini kullanma. 3
13 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
14 Meslek etiğine saygılı olma. 3
15 Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma. 2
16 Ziraat Mühendisliği alanında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek yetkinliğe sahip olma. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 2 32
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 8 16
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü: 92
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.68
Dersin AKTS Kredisi: 4