Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Bitki Fizyolojisi

Dersin Kodu : TBP203

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. MENŞURE ÖZGÜVEN
Prof.Dr. MÜJDE KOÇ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bitki fizyolojisinin temel ilke ve kavramlarını bilir
Bitkileri yaşayan bir organizma olarak kavrar
Hücreden bitki düzeyine dek işlevlerin birbiriyle nasıl ilişkili olduğunu açıklar
Difüzyon, osmoz, su potansiyeli kavramlarını ve bunların hücre işleyişine etkisini anlar
Su alımı, hareketi ve transpirasyonu ile ilgili teorileri yorumlar ve açıklar
Enerji dönüşümü, kullanımı ve gıda üretiminin temel mekanizmalarını anlar
Azot örneğinde minerallerin asimilasyonunu anlar
Asimilatların translokasyon mekanizmalarını açıklar
Bitkilerde büyüme ve gelişme seyir ve süreçlerini kavrar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bitkinin temel yaşam süreçleri, çalışması ve büyüme ve gelişmesi hakkında öğrenciye genel bilgi vermek

Dersin İçeriği : Yüksek bitkilerdeki başlıca fizyolojik süreçler ele alınmaktadır. Bitkilerin yapı, organizasyonu ve farklı düzeyde fonksiyonları ana hatları ile ele alındıktan sonra, bitki-su ilişkileri, fotosentez, solunum, fotosolunum, azot metabolizması, asimilatların taşınması gibi temel metabolik süreçler açıklanacak; daha sonra bitkilerde büyüme ve gelişme ile ilgili süreçlerin fizyolojik esasları üzerinde durulacaktır

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Bitkilerinin yapısı, organizasyonu ve farklı düzeydeki fizyolojik fonksiyonları Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
2 Bitki-su ilişkileri, genel özellikler, su potansiyeli Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
3 Bitki-su ilişkileri, suyun bitkideki hareketi Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
4 Bitkilerde fotosentez, fotosentetik sistem Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
5 Bitkilerde fotosentez, ışığa bağlı süreçler Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
6 Bitkilerde fotosentez, karbondioksit asimilasyonu ve bu konu hakkında ödev verilecektir Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
7 Bitkilerde foto-solunum Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
8 Bitkilerde solunum Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
9 Ara sınav Ara sınava kadar işlenmiş olan konuları verilen ders notu, diğer kaynaklar ve sunulardan sınava Çoktan seçmeli sınav
10 Bitkilerde asimilatların taşınması Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
11 Bitkilerde azot metabolizması Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
12 Bitkilerde lipid metabolizması Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
13 Bitkilerde büyüme ve gelişme, temel esaslar Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
14 Bitkilerde büyüme ve gelişme, gelişmenin kontrolü Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
15 Bitkilerde büyüme ve gelişme, düzenleyici ve hormonlar: teşvik ediciler Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
16/17 Yıl sonu sınavı Dönem süresince işlenmiş olan konuları verilen ders notu, diğer kaynaklar ve sunulardan sınava Çoktan seçmeli sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  KACAR, B., KATKAT, A.V. ve ÖZTÜRK, Ş. 2010. Bitki Fizyolojisi. Nobel Yayın No: 848, 4. Baskı, s.556, Ankara
 SALISBURY, F.B. and C.W. ROSS (1992). Plant Physiology. 4th ed. pp. 1-682. Wadsworth Publishing Company, Belmont, California, U.S.A.
 TAIZ, L. and E. ZEIGER (1998). Plant Physiology. 2nd ed. pp. 1-792. Sinauer Associates, Inc., Publishers, Sunderland, Massachusetts, U.S.A
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 4 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı alanlarında bilgi sahibi olma. 3
2 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında problemleri saptama, tanımlama ve çözme. 3
3 Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanma. 2
4 Ziraat mühendisliği ile ilgili sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanma. 0
5 Sürdürülebilir tarım, çevre ve doğal kaynakların korunması, biyolojik çeşitlilik ve bitki gen kaynaklarının muhafazası konularında bilinç kazanma. 0
6 İklim ve toprağı en iyi şekilde kullanabilecek, bitkisel üretim sağlama yeteneği kazanma. 4
7 Tarla bitkileri ıslahı ve biyoteknolojisi konularının temel esaslarını öğrenme. 0
8 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma. 0
9 Amaca uygun araştırma denemesi kurabilme ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yorumlayabilme özelliği kazanma. 1
10 Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanma. 0
11 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseme. 0
12 Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurmak ve iletişim teknolojilerini kullanma. 0
13 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
14 Meslek etiğine saygılı olma. 0
15 Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma. 0
16 Ziraat Mühendisliği alanında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek yetkinliğe sahip olma. 0
17 Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 4 16
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 90
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.6
Dersin AKTS Kredisi: 4