Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Çiftlik Yönetimi |
|
Dersin Kodu |
: |
TBP201 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. NURİ SEZER SİNAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Çiftlik yerinin seçimini bilir Çiftlikte tarla ürünlerinin planlamasını bilir Çiftliği her konuda optimum kullanımsını bilir Çiftliklerin türk tarımındaki önemini öğrenir Çiftlikteki tarla ürünlerinin pazara hazırlanmasını ve depolanmasını bilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Çiftliklerde; çiftlik yerinin seçimi, tarla ürünlerinin üretilmesinde iş planlaması, uygun tarım tekniklerinin seçimi, depolama teknikleri, ekim nöbeti uygulamalarının belirlenmesi, bilgisayarda üretim tekniklerinin takibi, üretilen ürünlerin pazarlama standartlarının oluşturulmasını öğretmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Çiftliklerde; çiftlik yerinin seçimi, tarla ürünlerinin üretilmesinde iş planlaması, uygun tarım tekniklerinin seçimi, ekim nöbeti uygulamalarının belirlenmesi. Depolama teknikleri ve bilgisayarda üretim tekniklerinin takibinin yapılması |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Çiftlik yerinin seçiminde dikkat edilecek faktörler |
Ders notundaki İlgili konular |
Teorik olarak sınıfta öğrencilerle tartışarak interaktif bir şekilde yapılması |
|
2 |
Çiftlik hedeflerinin belirlenmesi |
Ders notundaki İlgili konular |
Teorik olarak sınıfta öğrencilerle tartışarak interaktif bir şekilde yapılması |
|
3 |
Tarla ürünlerinin üretiminin planlanması |
Ders notundaki İlgili konular |
Teorik olarak sınıfta öğrencilerle tartışarak interaktif bir şekilde yapılması |
|
4 |
Kullanılacak tarım teknikleri |
Ders notundaki İlgili konular |
Teorik olarak sınıfta öğrencilerle tartışarak interaktif bir şekilde yapılması |
|
5 |
Çiflikteki iş dağılımının düzenlemesi |
Ders notundaki İlgili konular |
Teorik olarak sınıfta öğrencilerle tartışarak interaktif bir şekilde yapılması |
|
6 |
Çiftlikteki ekim nöbetinin önemi ve bu konu hakkında ödev verilecektir |
Ders notundaki İlgili konular |
Teorik olarak sınıfta öğrencilerle tartışarak interaktif bir şekilde yapılması |
|
7 |
Çiftlikteki ekim nöbetinin uygulama modelleri |
Ders notundaki İlgili konular |
Teorik olarak sınıfta öğrencilerle tartışarak interaktif bir şekilde yapılması |
|
8 |
Çiftlik yönetiminde otomasyonun önemi |
Ders notundaki İlgili konular |
Teorik olarak sınıfta öğrencilerle tartışarak interaktif bir şekilde yapılması |
|
9 |
Ara sınavı |
Bu haftaya kadar incelenen ders konularının önerilen kaynaklar ve ders notlarından çalışması |
Yazılı sınav |
|
10 |
Çiftlikte ikinci ürün yetiştirme olanakları |
Ders notundaki İlgili konular |
Teorik olarak sınıfta öğrencilerle tartışarak interaktif bir şekilde yapılması |
|
11 |
Çiftlikte ikinci ürün tarım teknikleri |
Ders notundaki İlgili konular |
Teorik olarak sınıfta öğrencilerle tartışarak interaktif bir şekilde yapılması |
|
12 |
Çiftlikte organik tarımın ve tohumluk üretiminin önemi ve bu konu hakkında ödev verilecektir |
Ders notundaki İlgili Konular |
Teorik olarak sınıfta öğrencilerle tartışarak interaktif bir şekilde yapılması |
|
13 |
Çiftlikte üretilen ürünlerin pazara hazırlanması |
Ders notundaki İlgili konular |
Teorik olarak sınıfta öğrencilerle tartışarak interaktif bir şekilde yapılması |
|
14 |
Çiftlikte üretilen ürünlerin depolanma teknikleri |
Ders notundaki İlgili konular |
Teorik olarak sınıfta öğrencilerle tartışarak interaktif bir şekilde yapılması |
|
15 |
Yıl sonu sınavı |
Dönem boyunca incelenen ders konularının önerilen kaynaklar ve ders notlarından çalışması |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı alanlarında bilgi sahibi olma.
|
1 |
|
2 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında problemleri saptama, tanımlama ve çözme. |
0 |
|
3 |
Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanma. |
4 |
|
4 |
Ziraat mühendisliği ile ilgili sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanma. |
5 |
|
5 |
Sürdürülebilir tarım, çevre ve doğal kaynakların korunması, biyolojik çeşitlilik ve bitki gen kaynaklarının muhafazası konularında bilinç kazanma. |
0 |
|
6 |
İklim ve toprağı en iyi şekilde kullanabilecek, bitkisel üretim sağlama yeteneği kazanma. |
4 |
|
7 |
Tarla bitkileri ıslahı ve biyoteknolojisi konularının temel esaslarını öğrenme. |
0 |
|
8 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma. |
0 |
|
9 |
Amaca uygun araştırma denemesi kurabilme ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yorumlayabilme özelliği kazanma. |
0 |
|
10 |
Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanma. |
5 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseme. |
4 |
|
12 |
Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurmak ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
4 |
|
13 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
1 |
|
14 |
Meslek etiğine saygılı olma. |
4 |
|
15 |
Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma. |
4 |
|
16 |
Ziraat Mühendisliği alanında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek yetkinliğe sahip olma. |
2 |
|
17 |
Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|