Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Çiftlik Yönetimi

Dersin Kodu : TBP201

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. NURİ SEZER SİNAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Çiftlik yerinin seçimini bilir
Çiftlikte tarla ürünlerinin planlamasını bilir
Çiftliği her konuda optimum kullanımsını bilir
Çiftliklerin türk tarımındaki önemini öğrenir
Çiftlikteki tarla ürünlerinin pazara hazırlanmasını ve depolanmasını bilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Çiftliklerde; çiftlik yerinin seçimi, tarla ürünlerinin üretilmesinde iş planlaması, uygun tarım tekniklerinin seçimi, depolama teknikleri, ekim nöbeti uygulamalarının belirlenmesi, bilgisayarda üretim tekniklerinin takibi, üretilen ürünlerin pazarlama standartlarının oluşturulmasını öğretmek

Dersin İçeriği : Çiftliklerde; çiftlik yerinin seçimi, tarla ürünlerinin üretilmesinde iş planlaması, uygun tarım tekniklerinin seçimi, ekim nöbeti uygulamalarının belirlenmesi. Depolama teknikleri ve bilgisayarda üretim tekniklerinin takibinin yapılması

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Çiftlik yerinin seçiminde dikkat edilecek faktörler Ders notundaki İlgili konular Teorik olarak sınıfta öğrencilerle tartışarak interaktif bir şekilde yapılması
2 Çiftlik hedeflerinin belirlenmesi Ders notundaki İlgili konular Teorik olarak sınıfta öğrencilerle tartışarak interaktif bir şekilde yapılması
3 Tarla ürünlerinin üretiminin planlanması Ders notundaki İlgili konular Teorik olarak sınıfta öğrencilerle tartışarak interaktif bir şekilde yapılması
4 Kullanılacak tarım teknikleri Ders notundaki İlgili konular Teorik olarak sınıfta öğrencilerle tartışarak interaktif bir şekilde yapılması
5 Çiflikteki iş dağılımının düzenlemesi Ders notundaki İlgili konular Teorik olarak sınıfta öğrencilerle tartışarak interaktif bir şekilde yapılması
6 Çiftlikteki ekim nöbetinin önemi ve bu konu hakkında ödev verilecektir Ders notundaki İlgili konular Teorik olarak sınıfta öğrencilerle tartışarak interaktif bir şekilde yapılması
7 Çiftlikteki ekim nöbetinin uygulama modelleri Ders notundaki İlgili konular Teorik olarak sınıfta öğrencilerle tartışarak interaktif bir şekilde yapılması
8 Çiftlik yönetiminde otomasyonun önemi Ders notundaki İlgili konular Teorik olarak sınıfta öğrencilerle tartışarak interaktif bir şekilde yapılması
9 Ara sınavı Bu haftaya kadar incelenen ders konularının önerilen kaynaklar ve ders notlarından çalışması Yazılı sınav
10 Çiftlikte ikinci ürün yetiştirme olanakları Ders notundaki İlgili konular Teorik olarak sınıfta öğrencilerle tartışarak interaktif bir şekilde yapılması
11 Çiftlikte ikinci ürün tarım teknikleri Ders notundaki İlgili konular Teorik olarak sınıfta öğrencilerle tartışarak interaktif bir şekilde yapılması
12 Çiftlikte organik tarımın ve tohumluk üretiminin önemi ve bu konu hakkında ödev verilecektir Ders notundaki İlgili Konular Teorik olarak sınıfta öğrencilerle tartışarak interaktif bir şekilde yapılması
13 Çiftlikte üretilen ürünlerin pazara hazırlanması Ders notundaki İlgili konular Teorik olarak sınıfta öğrencilerle tartışarak interaktif bir şekilde yapılması
14 Çiftlikte üretilen ürünlerin depolanma teknikleri Ders notundaki İlgili konular Teorik olarak sınıfta öğrencilerle tartışarak interaktif bir şekilde yapılması
15 Yıl sonu sınavı Dönem boyunca incelenen ders konularının önerilen kaynaklar ve ders notlarından çalışması Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  American Agricultural Economics Association>A Survey of Agricultural Economics Literature Volume 1: Traditional Fields of Agricultural Economics 1940s to 1970s
  Differential effects of landscape and management on diversity and density of ground-dwelling farmland spiders MARTIN H. SCHMIDT* INDRA ROSCHEWITZ CARSTEN THIES, TEJA TSCHARNTKE
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 4 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı alanlarında bilgi sahibi olma. 1
2 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında problemleri saptama, tanımlama ve çözme. 0
3 Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanma. 4
4 Ziraat mühendisliği ile ilgili sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanma. 5
5 Sürdürülebilir tarım, çevre ve doğal kaynakların korunması, biyolojik çeşitlilik ve bitki gen kaynaklarının muhafazası konularında bilinç kazanma. 0
6 İklim ve toprağı en iyi şekilde kullanabilecek, bitkisel üretim sağlama yeteneği kazanma. 4
7 Tarla bitkileri ıslahı ve biyoteknolojisi konularının temel esaslarını öğrenme. 0
8 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma. 0
9 Amaca uygun araştırma denemesi kurabilme ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yorumlayabilme özelliği kazanma. 0
10 Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanma. 5
11 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseme. 4
12 Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurmak ve iletişim teknolojilerini kullanma. 4
13 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 1
14 Meslek etiğine saygılı olma. 4
15 Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma. 4
16 Ziraat Mühendisliği alanında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek yetkinliğe sahip olma. 2
17 Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 2 8
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 68
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.72
Dersin AKTS Kredisi: 3