Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Botanik 2

Dersin Kodu : TBP102

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. CENGİZ DARICI

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bitki metabolizmasının temel kavramlarını algılayıp bitkileri daha iyi ve daha verimli yetişmesi için gerekli temel bilgilerin kazandırılması

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bitki fizyolojisinin tanımı ve günümüzdeki önemi, canlılarla cansızlar arasındaki farklar,fizyolojinin kısımlarının anlatılması

Dersin İçeriği : Metabolizma fizyolojisi, fotosentez, solunum, büyüme ve gelişme fizyolojisi ve hareket fizyolojisi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Bitki sistematiğinin tanıtılması Ders notunun okunması Projeksiyon ve ders notları ile anlatım
2 Gymnosperm ve angisperm´lere ait familyaların, genusların ve türlerin anlatılması Ders notunun okunması Projeksiyon ve ders notları ile anlatım
3 Bitki yapısındaki organik bileşikler: Karbohidratlar (monosakkaritler, disakkaritler ve polisakkaritler ve bunların tayini) Ders notunun okunması Projeksiyon ve ders notları ile anlatım
4 Bitki yapısındaki organik bileşikler: Proteinler ve tayin yöntemleri Ders notunun okunması Projeksiyon ve ders notları ile anlatım
5 Bitki yapısındaki organik bileşikler: Lipidler (gerçek ve eterik yağların tayini) Ders notunun okunması Projeksiyon ve ders notları ile anlatım
6 Esas elementlerin bitkilerdeki spesifik işlevleri Ders notunun okunması Projeksiyon ve ders notları ile anlatım
7 Bitkilerde su metabilzması Ders notunun okunması Projeksiyon ve ders notları ile anlatım
8 Ara sınav Ara sınav Ara sınav
9 Bitkilerde su metabilzması Ders notunun okunması Projeksiyon ve ders notları ile anlatım
10 Bitkilerin besin elementlerini alması Ders notunun okunması Projeksiyon ve ders notları ile anlatım
11 Bitkilerin besin elementlerini alması Ders notunun okunması Projeksiyon ve ders notları ile anlatım
12 Bitkilerde su, mineral tuzlar ve organik bileşiklerin taşınması Ders notunun okunması Projeksiyon ve ders notları ile anlatım
13 Bitkilerde su, mineral tuzlar ve organic bileşiklerin taşınması Ders notunun okunması Projeksiyon ve ders notları ile anlatım
14 Fotosentez ve solunum Ders notunun okunması Projeksiyon ve ders notları ile anlatım
15 Büyüme ve gelişme fizyolojisi Ders notunun okunması Projeksiyon ve ders notları ile anlatım
16/17 Final sınavı Final sınavı Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Botanik-2 (2012) Prof. Dr. Cengiz DARICI, Nacide KIZILDAĞ, Burak KOÇAK Çukurova Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Teksir No: B2012-006
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 10 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı alanlarında bilgi sahibi olma. 4
2 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında problemleri saptama, tanımlama ve çözme. 4
3 Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanma. 4
4 Ziraat mühendisliği ile ilgili sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanma. 4
5 Sürdürülebilir tarım, çevre ve doğal kaynakların korunması, biyolojik çeşitlilik ve bitki gen kaynaklarının muhafazası konularında bilinç kazanma. 4
6 İklim ve toprağı en iyi şekilde kullanabilecek, bitkisel üretim sağlama yeteneği kazanma. 4
7 Tarla bitkileri ıslahı ve biyoteknolojisi konularının temel esaslarını öğrenme. 4
8 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma. 4
9 Amaca uygun araştırma denemesi kurabilme ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yorumlayabilme özelliği kazanma. 4
10 Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanma. 4
11 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseme. 4
12 Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurmak ve iletişim teknolojilerini kullanma. 4
13 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
14 Meslek etiğine saygılı olma. 4
15 Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma. 4
16 Ziraat Mühendisliği alanında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek yetkinliğe sahip olma. 4
17 Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 4 64
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 10 1 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 104
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.16
Dersin AKTS Kredisi: 4