|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bitki sistematiğinin tanıtılması |
Ders notunun okunması |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
2 |
Gymnosperm ve angisperm´lere ait familyaların, genusların ve türlerin anlatılması |
Ders notunun okunması |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
3 |
Bitki yapısındaki organik bileşikler: Karbohidratlar (monosakkaritler, disakkaritler ve polisakkaritler ve bunların tayini) |
Ders notunun okunması |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
4 |
Bitki yapısındaki organik bileşikler: Proteinler ve tayin yöntemleri |
Ders notunun okunması |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
5 |
Bitki yapısındaki organik bileşikler: Lipidler (gerçek ve eterik yağların tayini) |
Ders notunun okunması |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
6 |
Esas elementlerin bitkilerdeki spesifik işlevleri |
Ders notunun okunması |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
7 |
Bitkilerde su metabilzması |
Ders notunun okunması |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
8 |
Ara sınav |
Ara sınav |
Ara sınav |
|
9 |
Bitkilerde su metabilzması |
Ders notunun okunması |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
10 |
Bitkilerin besin elementlerini alması |
Ders notunun okunması |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
11 |
Bitkilerin besin elementlerini alması |
Ders notunun okunması |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
12 |
Bitkilerde su, mineral tuzlar ve organik bileşiklerin taşınması |
Ders notunun okunması |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
13 |
Bitkilerde su, mineral tuzlar ve organic bileşiklerin taşınması |
Ders notunun okunması |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
14 |
Fotosentez ve solunum |
Ders notunun okunması |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
15 |
Büyüme ve gelişme fizyolojisi |
Ders notunun okunması |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
16/17 |
Final sınavı |
Final sınavı |
Final sınavı |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı alanlarında bilgi sahibi olma.
|
4 |
|
2 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında problemleri saptama, tanımlama ve çözme. |
4 |
|
3 |
Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanma. |
4 |
|
4 |
Ziraat mühendisliği ile ilgili sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanma. |
4 |
|
5 |
Sürdürülebilir tarım, çevre ve doğal kaynakların korunması, biyolojik çeşitlilik ve bitki gen kaynaklarının muhafazası konularında bilinç kazanma. |
4 |
|
6 |
İklim ve toprağı en iyi şekilde kullanabilecek, bitkisel üretim sağlama yeteneği kazanma. |
4 |
|
7 |
Tarla bitkileri ıslahı ve biyoteknolojisi konularının temel esaslarını öğrenme. |
4 |
|
8 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma. |
4 |
|
9 |
Amaca uygun araştırma denemesi kurabilme ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yorumlayabilme özelliği kazanma. |
4 |
|
10 |
Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanma. |
4 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseme. |
4 |
|
12 |
Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurmak ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
4 |
|
13 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
4 |
|
14 |
Meslek etiğine saygılı olma. |
4 |
|
15 |
Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma. |
4 |
|
16 |
Ziraat Mühendisliği alanında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek yetkinliğe sahip olma. |
4 |
|
17 |
Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|