Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Genel Ekonomi |
|
Dersin Kodu |
: |
TBP121 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. DİLEK BOSTAN BUDAK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Ekonomiyle ilgili temel kavramları tanımlayabilir
Ekonominin temel sorunu olan kaynakların etkin kullanımına yönelik ilkeleri açıklayabilir
Arz-talep, piyasa yapısı, fiyat oluşumu ve bunlar üzerinde etkili faktörleri yorumlayabilir Makro ekonomik değişkenler ile aralarındaki ilişkileri tartışabilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Ekonominin temel kavramlarını ve sorunlarını, ekonomik sistemleri ve ekonominin ilgilendiği temel konuları inceleyerek mikro ve makro ekonomi düzeyinde bilgi birikimi sağlamak; bu bilgilere bağlı olarak tarım ekonomisi disiplinindeki ekonomi içerikli derslere temel hazırlamak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Ekonomi ile ilgili temel kavramlar, piyasa çeşitleri, fiyat oluşumu, tüketici davranışları teorisi, üretim teorisi, bölüşüm teorisi, milli gelir, istihdam, para ve banka, dış ticaret |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ekonomi İle İlgili temel bilgiler (sorunlar, ekonomik sistemler, doktrinler) |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Görsel-işitsel destekli sunum |
|
2 |
Ekonomi İle İlgili temel kavramlar (ihtiyaç,mal ve hizmet, kıymet, fayda) |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Görsel-işitsel destekli sunum |
|
3 |
Ekonomi İle İlgili temel kavramlar (üretim faktörleri) |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Görsel-işitsel destekli sunum |
|
4 |
Piyasa çeşitleri (piyasa kavramı, tam rekabet piyasası, diğer piyasa çeşitleri) |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Görsel-işitsel destekli sunum |
|
5 |
Fiyatın oluşumu (talep) |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Görsel-işitsel destekli sunum |
|
6 |
Fiyatın oluşumu (arz) |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Görsel-işitsel destekli sunum |
|
7 |
Fiyatın oluşumu (esneklik, fiyat oluşumu, tarımda periyodik fiyat hareketleri) |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Görsel-işitsel destekli sunum |
|
8 |
Tüketici davranışları teorisi |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Görsel-işitsel destekli sunum |
|
9 |
Üretim teorisi |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Görsel-işitsel destekli sunum |
|
10 |
Bölüşüm teorisi |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Görsel-işitsel destekli sunum |
|
11 |
Ara sınav |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Görsel-işitsel destekli sunum |
|
12 |
Milli gelir ve istihdam |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Görsel-işitsel destekli sunum |
|
13 |
Para ve banka |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Görsel-işitsel destekli sunum |
|
14 |
Dış ticaret, ekonomik büyüme, kalkınma |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Görsel-işitsel destekli sunum |
|
15 |
Genel tekrar |
Tüm ders notları ve kaynaklar |
Görsel-işitsel destekli sunum |
|
16/17 |
Final sınavı |
Tüm ders notları ve kaynaklar |
Görsel-işitsel destekli sunum |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı alanlarında bilgi sahibi olma.
|
0 |
|
2 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında problemleri saptama, tanımlama ve çözme. |
0 |
|
3 |
Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanma. |
0 |
|
4 |
Ziraat mühendisliği ile ilgili sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanma. |
0 |
|
5 |
Sürdürülebilir tarım, çevre ve doğal kaynakların korunması, biyolojik çeşitlilik ve bitki gen kaynaklarının muhafazası konularında bilinç kazanma. |
0 |
|
6 |
İklim ve toprağı en iyi şekilde kullanabilecek, bitkisel üretim sağlama yeteneği kazanma. |
0 |
|
7 |
Tarla bitkileri ıslahı ve biyoteknolojisi konularının temel esaslarını öğrenme. |
0 |
|
8 |
Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma. |
0 |
|
9 |
Amaca uygun araştırma denemesi kurabilme ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yorumlayabilme özelliği kazanma. |
3 |
|
10 |
Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanma. |
3 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseme. |
0 |
|
12 |
Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurmak ve iletişim teknolojilerini kullanma. |
0 |
|
13 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
14 |
Meslek etiğine saygılı olma. |
0 |
|
15 |
Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma. |
0 |
|
16 |
Ziraat Mühendisliği alanında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek yetkinliğe sahip olma. |
2 |
|
17 |
Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|