Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Genel Ekonomi

Dersin Kodu : TBP121

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. DİLEK BOSTAN BUDAK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Ekonomiyle ilgili temel kavramları tanımlayabilir Ekonominin temel sorunu olan kaynakların etkin kullanımına yönelik ilkeleri açıklayabilir Arz-talep, piyasa yapısı, fiyat oluşumu ve bunlar üzerinde etkili faktörleri yorumlayabilir Makro ekonomik değişkenler ile aralarındaki ilişkileri tartışabilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Ekonominin temel kavramlarını ve sorunlarını, ekonomik sistemleri ve ekonominin ilgilendiği temel konuları inceleyerek mikro ve makro ekonomi düzeyinde bilgi birikimi sağlamak; bu bilgilere bağlı olarak tarım ekonomisi disiplinindeki ekonomi içerikli derslere temel hazırlamak

Dersin İçeriği : Ekonomi ile ilgili temel kavramlar, piyasa çeşitleri, fiyat oluşumu, tüketici davranışları teorisi, üretim teorisi, bölüşüm teorisi, milli gelir, istihdam, para ve banka, dış ticaret

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Ekonomi İle İlgili temel bilgiler (sorunlar, ekonomik sistemler, doktrinler) Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Görsel-işitsel destekli sunum
2 Ekonomi İle İlgili temel kavramlar (ihtiyaç,mal ve hizmet, kıymet, fayda) Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Görsel-işitsel destekli sunum
3 Ekonomi İle İlgili temel kavramlar (üretim faktörleri) Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Görsel-işitsel destekli sunum
4 Piyasa çeşitleri (piyasa kavramı, tam rekabet piyasası, diğer piyasa çeşitleri) Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Görsel-işitsel destekli sunum
5 Fiyatın oluşumu (talep) Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Görsel-işitsel destekli sunum
6 Fiyatın oluşumu (arz) Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Görsel-işitsel destekli sunum
7 Fiyatın oluşumu (esneklik, fiyat oluşumu, tarımda periyodik fiyat hareketleri) Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Görsel-işitsel destekli sunum
8 Tüketici davranışları teorisi Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Görsel-işitsel destekli sunum
9 Üretim teorisi Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Görsel-işitsel destekli sunum
10 Bölüşüm teorisi Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Görsel-işitsel destekli sunum
11 Ara sınav Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Görsel-işitsel destekli sunum
12 Milli gelir ve istihdam Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Görsel-işitsel destekli sunum
13 Para ve banka Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Görsel-işitsel destekli sunum
14 Dış ticaret, ekonomik büyüme, kalkınma Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri Görsel-işitsel destekli sunum
15 Genel tekrar Tüm ders notları ve kaynaklar Görsel-işitsel destekli sunum
16/17 Final sınavı Tüm ders notları ve kaynaklar Görsel-işitsel destekli sunum


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Öğretim üyesince hazırlanan ve sürekli güncellenen ders notları - Temel Ekonomi (Prof.Dr. Hakkı İNAN) - Mikroekonomiye Giriş (Prof.Dr. Tümay ERTEK) - Genel Ekonomi (Prof.Dr. Kenan ÇELİK) - Genel Ekonomi (Prof.Dr. M.Asım ÇUBUKÇU) - Genel Ekonomi (Prof.Dr. Yaşar GÜRGEN) - Ekonomi (Prof.Dr. Selahattin ERAKTAN, Prof.Dr. A.Fethi AÇIL) - Ekonomiye Giriş (Prof. Dr. Tevfik PEKİN) - İktisada Giriş (ALKİN E., YILDIRIM, K., ÖZER, M.) - Mikro Ekonomi (Prof.Dr. Zeynel DİNLER) - İşletme ve iktisat fakültelerinin ders kitapları, ekonomi ile ilgili internet siteleri. - Yazılı ve görsel medya kaynakları (İnternet kaynakları ve güncel ekonomik haberler)
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 50
    Ödev/Proje/Diğer 0 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı alanlarında bilgi sahibi olma. 0
2 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında problemleri saptama, tanımlama ve çözme. 0
3 Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanma. 0
4 Ziraat mühendisliği ile ilgili sorunları tanıma, karar verme ve çözümleme konularında inisiyatif kullanma. 0
5 Sürdürülebilir tarım, çevre ve doğal kaynakların korunması, biyolojik çeşitlilik ve bitki gen kaynaklarının muhafazası konularında bilinç kazanma. 0
6 İklim ve toprağı en iyi şekilde kullanabilecek, bitkisel üretim sağlama yeteneği kazanma. 0
7 Tarla bitkileri ıslahı ve biyoteknolojisi konularının temel esaslarını öğrenme. 0
8 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma. 0
9 Amaca uygun araştırma denemesi kurabilme ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yorumlayabilme özelliği kazanma. 3
10 Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanma. 3
11 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseme. 0
12 Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurmak ve iletişim teknolojilerini kullanma. 0
13 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
14 Meslek etiğine saygılı olma. 0
15 Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma. 0
16 Ziraat Mühendisliği alanında plan ve proje yapabilecek, uygulayabilecek, yönetebilecek ve izleyebilecek yetkinliğe sahip olma. 2
17 Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü: 56
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.24
Dersin AKTS Kredisi: 2