|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tarla Bitkileri |
|
Dersin Kodu |
: |
TYP211 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. A.EMİN ANLARSAL Doç.Dr. CELALEDDİN BARUTÇULAR Doç.Dr. ÖZGÜL GÖRMÜŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Farklı iklim bölgelerine uygun tarla bitkileri ve yetiştiriciliği
Pazar ekonomisine uygun tarla ürünü elde edilmesi.
Tarla bitkileri ile ilgili temel kavramları sentezleme becerisi kazanır.
Farklı ekolojik koşullar için bitki türü veya çeşit önerebilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
ALAN İÇİ SEÇMELİ DERSLER
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tarla bitkilerini içeren endüstri bitkileri, tahıllar yem bitkileri ve yemeklik dane bitkilerinin tanınması, kullanım alanları, ekonomik önemleri, yetiştirme teknikleri ve karşılaşılan sorunlar konularında genel bilgilerin verilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tarla bitkilerini oluşturan ve ekonomik değeri yüksek olan tüm bitkiler kullanım alanlarına göre ayrı ayrı ele alınarak, morfolojik özellikleri ve adaptasyon istekleri ile yetiştirme teknikleri açıklanacaktır.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, Laboratuar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Serin iklim tahıllarını oluşturan bitki türlerinin sistematiği, ekonomik önemi ve adaptasyon istekleri.
|
Kaynak kitap ve notlardan hazırlanmak |
Ders anlatımı, münazara
|
|
2 |
Serin iklim tahıllarında büyüme gelişme özellikleri ve morfolojik özellikleri ve yetiştirme tekniklerinin anlatımı.
|
Kaynak kitap ve notlardan hazırlanmak |
Ders anlatımı, münazara
|
|
3 |
Sıcak iklim tahıllarını oluşturan bitki türlerinin sistematiği, adaptasyon istekleri ve ekonomik önemi,
|
Kaynak kitap ve notlardan hazırlanmak |
Ders anlatımı, münazara
|
|
4 |
Sıcak iklim tahıllarını oluşturan bitki türlerinin ve yetiştirme teknikleri büyüme gelişme özellikleri ve morfolojik özelliklerinin anlatımı.
|
Kaynak kitap ve notlardan hazırlanmak |
Ders anlatımı, münazara
|
|
5 |
Lif bitkilerini oluşturan bitki türlerinin sistematiği, ekonomik önemi ve adaptasyon istekleri.
|
Kaynak kitap ve notlardan hazırlanmak |
Ders anlatımı, münazara
|
|
6 |
Yağ bitkilerini oluşturan bitki türlerinin sistematiği, ekonomik önemi, adaptasyon istekleri ve yetiştirme tekniklerinin tanıtımı
|
Kaynak kitap ve notlardan hazırlanmak |
Ders anlatımı, münazara
|
|
7 |
Nişasta ve şeker bitkilerini oluşturan bitki türlerinin sistematiği, ekonomik önemi ve adaptasyon istekleri ve yetiştirme tekniklerinin tanıtımı
|
Kaynak kitap ve notlardan hazırlanmak |
Ders anlatımı, münazara
|
|
8 |
Tıbbi ve aromatik bitki türlerinin sistematiği, ekonomik önemi, adaptasyon istekleri ve yetiştirme tekniklerinin tanıtımı.
|
Kaynak kitap ve notlardan hazırlanmak |
Ders anlatımı, münazara
|
|
9 |
ARA SINAVI |
Önceki konulardan hazırlanmak |
Yazılı sınav |
|
10 |
Tütün ve keyf bitki türlerinin sistematiği, ekonomik önemi, adaptasyon istekleri ve yetiştirme tekniklerinin tanıtımı.
|
Kaynak kitap ve notlardan hazırlanmak |
Ders anlatımı, münazara
|
|
11 |
Yemeklik Tane baklagillerin Ekonomik Önemi, Sistematiği.
|
Kaynak kitap ve notlardan hazırlanmak |
Ders anlatımı, münazara
|
|
12 |
Yemeklik dane baklagillerin Adaptasyon İstekleri, yetiştirme tekniklerinin tanıtımı.
|
Kaynak kitap ve notlardan hazırlanmak |
Ders anlatımı, münazara
|
|
13 |
Baklagil yembitkilerinin önemi, sistamatiği,bitkisel özellikleri, adaptasyonu, yetiştirme tekniği.
|
Kaynak kitap ve notlardan hazırlanmak |
Ders anlatımı, münazara
|
|
14 |
Baklagil yembitkilerinin önemi, sistamatiği,bitkisel özellikleri, adaptasyonu, yetiştirme tekniği.
|
Kaynak kitap ve notlardan hazırlanmak |
Ders anlatımı, münazara
|
|
15 |
Buğdaygil yembitkilerinin önemi, sistamatiği, bitkisel özellikleri, adaptasyonu, yetiştirme tekniği.
|
Kaynak kitap ve notlardan hazırlanmak |
Ders anlatımı, münazara
|
|
16/17 |
Final sınavı |
Önceki konulardan hazırlanmak |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
http://eogrenme.anadolu.edu.tr/eKitap/TRM104U.pdf
http://eogrenme.anadolu.edu.tr/eKitap/TRM205U.pdf
http://www.tibassempozyum.com/downloads/bildiri_kitabi.pdf
http://www.albiyobir.org.tr/files/bdizel/yagli_tohum.pdf
http://www.omafra.gov.on.ca/english/crops/pub811/p811toc.html
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme |
3 |
|
2 |
Sulama şebekelerinin işletme, bakım ve onarımlarına ilişkin faaliyetleri planlar; izleme ve değerlendirilmesine yönelik proje formülasyonları geliştirir, sulama şebekelerini işletir. |
1 |
|
3 |
Toprak -Bitki -Su ilişkileri ve toprağın mühendislik özelliklerini kullanarak sulama programlarını geliştirir ve uygulayabilir. |
3 |
|
4 |
Atık sular, drenaj suları, yüzey akış suları, arıtılmış atık sular gibi geleneksel olmayan suların çevreyi olumsuz yönde etkilemeden yeniden kullanılması için stratejiler geliştirir ve uygular, suların sulamaya uygunluğu ve tuzlu alkali toprakların ıslahı ile ilgili laboratuvar analizlerini yapar ve rapor hazırlar. |
3 |
|
5 |
Toprak su yapıları, hayvan barınakları, depo yapıları ile bitkisel üretim yapılarının projelerini hazırlar. Statik, mukavemet yönünden analiz eder. Yapımda kullanılacak malzeme özelliklerini belirler, malzemeler ile ilgili testleri yapar. |
1 |
|
6 |
Bitkisel üretim yapılarını tasarlar, çevre içi koşulları denetler ve işletir; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar.
|
3 |
|
7 |
Tarım alanlarında drenaj etütlerini yapar; drenaj sistemlerini planlar, projelerini hazırlar ve uygulamasını yapar; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar
|
2 |
|
8 |
Toprak ve su koruma (erozyon) ve su hasadı konularında sorunları ortaya koyar, proje hazırlar ve uygular.
|
2 |
|
9 |
Gölet ve küçük barajları tasarlar projeler geliştirir. Entegre havza yönetimi kapsamında kuraklık ve taşkın eylem planlarını hazırlar uygular.
|
2 |
|
10 |
Bağımsız Çalışabilir ve Sorumluluk Alabilir |
2 |
|
11 |
Sürdürülebilir tarımsal üretim ve su kaynaklarının korunması amaçlarına uygun su yönetimi stratejilerini geliştirir ve uygular |
2 |
|
12 |
Sulama sistemlerinin mühendislik tasarımını ve aplikasyonunu yapar; bu sistemlerde kullanılacak malzemelerin testini yapar ve rapor hazırlar. |
1 |
|
13 |
Arazi toplulaştırma projeleri hazırlar, uygular. Tarla içi geliştirme hizmetlerini gerçekleştirir. Kırsal kalkınma projelerini hazırlar ve uygular.
|
2 |
|
14 |
Sürdürülebilir tarımsal üretim için pratik, etkin çözümler üretir.
|
3 |
|
15 |
Temel mühendislik, temel tarım mühendisliği ile tarımsal yapılar ve sulama mühendisliği bilgilerini kullanarak toprak, su gibi doğal kaynaklarını korunması amacıyla projeler geliştirir ve toplum yararına sunar
|
3 |
|
16 |
Mesleki konularda sorunları tanıma karar verme ve çözümleme yeteneğine sahip olur.
|
3 |
|
17 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
11 |
33 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
6 |
6 |
|
Toplam İş Yükü: | 87 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|