|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Genel Zootekni |
|
Dersin Kodu |
: |
TYP410 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ULVİYE KUMOVA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
hayvan ırkları, bafllıca hayvansal ürünler ve etkileyen faktörler, yetişltirme metotları,
seleksiyon, kuluçka bilgisi, hayvan barınakları ve hayvancılıkta yeni yaklaşımlar
konusunda temel bilgi ve beceriler
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilere genel hayvan yetiştirme kurallarını vermek |
|
Dersin İçeriği |
: |
bölüm öğrencilerine başllıca yetişltiricilik tanımları, hayvan ırkları, bafllıca hayvansal ürünler ve etkileyen faktörler, yetişltirme metotları,
seleksiyon, kuluçka bilgisi, hayvan barınakları ve hayvancılıkta yeni yaklaşımlar konusunda temel bilgi ve beceriler kazandırmaktır.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Çiftlik hayvanlarında Zoolojik Sistem ve
sınıflama, hayavncılık işletmeleri, |
yok |
yok |
|
2 |
Çiftlik hayvanlarında sindirim sistemi,
anatomisi, fonksiyonu |
yok |
yok |
|
3 |
hayvancılık işletmeleri, işletme Yapıları,
barınak ve hayvanın çevre ile
interaksiyonları |
yok |
yok |
|
4 |
Hayvan Islahı,seleksiyon, ayıklama, bilgi
kaynakları |
yok |
yok |
|
5 |
Sindirim sıvıları, sindirim sistemi kontrolü,
besin maddelerinin emilimi |
yok |
yok |
|
6 |
Besin Maddeleri (Su ve Karbonhidratlar ve
Proteinler), Fonksiyonları ve Metabolizması |
yok |
yok |
|
7 |
Hayvan Islahı, döl kontrolü, melezleme,
akrabalı yetiştirme, hetrozis |
yok |
yok |
|
8 |
Sınav |
yok |
Yazılı sınav |
|
9 |
Besin Maddeleri (Lipitler, Vitaminler ve
Mineraller) Fonksiyonları ve Metabolizması
Besin madde gereksinmeleri ile ilgili
kavramlar, tanımlar ve yem tüketimi |
yok |
yok |
|
10 |
Yemler ve Yemlerin besleme değerinin
takdiri
Yemlerin değerini etkileyen faktörler
Yemlerin sınıflandırılması ve yem
hammaddeleri |
yok |
yok |
|
11 |
üreme organlar anatomisi ve fizyolojisi,
çiftleştirme gebelik, doğum ve yapay
tohumlama |
yok |
yok |
|
12 |
İşletme ziyareti |
yok |
yok |
|
13 |
Kaba yemler ve silaj
Kesif yemler ve Karma Yem
Rasyon hazırlama prensipleri ve teknikleri |
yok |
yok |
|
14 |
Kaba yemler ve silaj
Kesif yemler ve Karma Yem
Rasyon hazırlama prensipleri ve teknikleri |
yok |
yok |
|
15 |
Genel değerlendirme |
yok |
yok |
|
16/17 |
sınav |
yok |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Genel Hayvan Besleme Ders Notu (Ç.Ü. Ziraat Fak. Zootekni Böl. Adana-2007) 2. Hayvan Besleme ile ilgili tüm kaynaklar 3. http://www.zootekni.org.tr 4. Büyükbaş hayvan yetiştirme ders kitabı
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme |
3 |
|
2 |
Sulama şebekelerinin işletme, bakım ve onarımlarına ilişkin faaliyetleri planlar; izleme ve değerlendirilmesine yönelik proje formülasyonları geliştirir, sulama şebekelerini işletir. |
2 |
|
3 |
Toprak -Bitki -Su ilişkileri ve toprağın mühendislik özelliklerini kullanarak sulama programlarını geliştirir ve uygulayabilir. |
3 |
|
4 |
Atık sular, drenaj suları, yüzey akış suları, arıtılmış atık sular gibi geleneksel olmayan suların çevreyi olumsuz yönde etkilemeden yeniden kullanılması için stratejiler geliştirir ve uygular, suların sulamaya uygunluğu ve tuzlu alkali toprakların ıslahı ile ilgili laboratuvar analizlerini yapar ve rapor hazırlar. |
3 |
|
5 |
Toprak su yapıları, hayvan barınakları, depo yapıları ile bitkisel üretim yapılarının projelerini hazırlar. Statik, mukavemet yönünden analiz eder. Yapımda kullanılacak malzeme özelliklerini belirler, malzemeler ile ilgili testleri yapar. |
3 |
|
6 |
Bitkisel üretim yapılarını tasarlar, çevre içi koşulları denetler ve işletir; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar.
|
3 |
|
7 |
Tarım alanlarında drenaj etütlerini yapar; drenaj sistemlerini planlar, projelerini hazırlar ve uygulamasını yapar; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar
|
3 |
|
8 |
Toprak ve su koruma (erozyon) ve su hasadı konularında sorunları ortaya koyar, proje hazırlar ve uygular.
|
3 |
|
9 |
Gölet ve küçük barajları tasarlar projeler geliştirir. Entegre havza yönetimi kapsamında kuraklık ve taşkın eylem planlarını hazırlar uygular.
|
3 |
|
10 |
Bağımsız Çalışabilir ve Sorumluluk Alabilir |
3 |
|
11 |
Sürdürülebilir tarımsal üretim ve su kaynaklarının korunması amaçlarına uygun su yönetimi stratejilerini geliştirir ve uygular |
2 |
|
12 |
Sulama sistemlerinin mühendislik tasarımını ve aplikasyonunu yapar; bu sistemlerde kullanılacak malzemelerin testini yapar ve rapor hazırlar. |
2 |
|
13 |
Arazi toplulaştırma projeleri hazırlar, uygular. Tarla içi geliştirme hizmetlerini gerçekleştirir. Kırsal kalkınma projelerini hazırlar ve uygular.
|
3 |
|
14 |
Sürdürülebilir tarımsal üretim için pratik, etkin çözümler üretir.
|
3 |
|
15 |
Temel mühendislik, temel tarım mühendisliği ile tarımsal yapılar ve sulama mühendisliği bilgilerini kullanarak toprak, su gibi doğal kaynaklarını korunması amacıyla projeler geliştirir ve toplum yararına sunar
|
3 |
|
16 |
Mesleki konularda sorunları tanıma karar verme ve çözümleme yeteneğine sahip olur.
|
3 |
|
17 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 58 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.32 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|