|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Genel Ekonomi |
|
Dersin Kodu |
: |
TYP106 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. Üyesi ARZU SEÇER |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Ekonomiyle ilgili temel kavramları tanımlayabilir. Ekonominin temel sorunu olan kaynakların etkin kullanımına yönelik ilkeleri açıklayabilir Arz-talep, piyasa yapısı, fiyat oluşumu ve bunlar üzerinde etkili faktörleri yorumlayabilir. Makro ekonomik değişkenler ile aralarındaki ilişkileri tartışabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Ekonominin temel kavramlarını ve sorunlarını, ekonomik sistemleri ve ekonominin ilgilendiği temel konuları inceleyerek mikro ve makro ekonomi düzeyinde bilgi birikimi sağlamak; bu bilgilere bağlı olarak tarım ekonomisi disiplinindeki ekonomi içerikli derslere temel hazırlamak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Ekonomi ile ilgili temel kavramlar, piyasa çeşitleri, fiyat oluşumu, tüketici davranışları teorisi, üretim teorisi, bölüşüm teorisi, milli gelir, istihdam, para ve banka, dış ticaret. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ekonomi İle İlgili Temel Bilgiler (sorunlar, ekonomik sistemler, doktrinler) |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
2 |
Ekonomi İle İlgili Temel Kavramlar (İhtiyaç, mal ve hizmet, kıymet, fayda) |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
3 |
Ekonomi İle İlgili Temel Kavramlar (Üretim faktörleri) |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
4 |
Piyasa Çeşitleri (piyasa kavramı, tam rekabet piyasası, diğer piyasa çeşitleri) |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
5 |
Fiyatın Oluşumu (talep) |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
6 |
Fiyatın Oluşumu (arz) |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
7 |
Fiyatın Oluşumu (esneklik, fiyat oluşumu, tarımda periyodik fiyat hareketleri) |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
8 |
Tüketici Davranışları Teorisi |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
9 |
Üretim Teorisi |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
10 |
Bölüşüm Teorisi |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
11 |
Ara Sınav |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Yazılı Sınav |
|
12 |
Milli Gelir ve İstihdam |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
13 |
Para ve Banka |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
14 |
Dış Ticaret, Ekonomik Büyüme, Kalkınma |
Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri |
Anlatım |
|
15 |
Genel Tekrar |
Tüm ders notu ve kaynaklar |
Anlatım |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Tüm ders notu ve kaynaklar |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Öğretim üyesince hazırlanan ve sürekli güncellenen ders notları
Temel Ekonomi (Prof.Dr. Hakkı İnan)
Mikroekonomiye Giriş (Prof.Dr. Tümay ERTEK)
Genel Ekonomi (Prof.Dr. Kenan ÇELİK)
Genel Ekonomi (Prof.Dr. M.Asım ÇUBUKÇU)
- Genel Ekonomi (Prof.Dr. Yaşar GÜRGEN)
- Ekonomi (Prof.Dr. Selahattin ERAKTAN, Prof.Dr. A.Fethi AÇIL)
Ekonomiye Giriş (Prof. Dr. Tevfik PEKİN)
İktisada Giriş (Alkin E., Yıldırım, K., Özer, M.)
Mikro Ekonomi (Prof.Dr. Zeynel Dinler)
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme |
0 |
|
2 |
Sulama şebekelerinin işletme, bakım ve onarımlarına ilişkin faaliyetleri planlar; izleme ve değerlendirilmesine yönelik proje formülasyonları geliştirir, sulama şebekelerini işletir. |
0 |
|
3 |
Toprak -Bitki -Su ilişkileri ve toprağın mühendislik özelliklerini kullanarak sulama programlarını geliştirir ve uygulayabilir. |
0 |
|
4 |
Atık sular, drenaj suları, yüzey akış suları, arıtılmış atık sular gibi geleneksel olmayan suların çevreyi olumsuz yönde etkilemeden yeniden kullanılması için stratejiler geliştirir ve uygular, suların sulamaya uygunluğu ve tuzlu alkali toprakların ıslahı ile ilgili laboratuvar analizlerini yapar ve rapor hazırlar. |
0 |
|
5 |
Toprak su yapıları, hayvan barınakları, depo yapıları ile bitkisel üretim yapılarının projelerini hazırlar. Statik, mukavemet yönünden analiz eder. Yapımda kullanılacak malzeme özelliklerini belirler, malzemeler ile ilgili testleri yapar. |
0 |
|
6 |
Bitkisel üretim yapılarını tasarlar, çevre içi koşulları denetler ve işletir; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar.
|
0 |
|
7 |
Tarım alanlarında drenaj etütlerini yapar; drenaj sistemlerini planlar, projelerini hazırlar ve uygulamasını yapar; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar
|
0 |
|
8 |
Toprak ve su koruma (erozyon) ve su hasadı konularında sorunları ortaya koyar, proje hazırlar ve uygular.
|
0 |
|
9 |
Gölet ve küçük barajları tasarlar projeler geliştirir. Entegre havza yönetimi kapsamında kuraklık ve taşkın eylem planlarını hazırlar uygular.
|
0 |
|
10 |
Bağımsız Çalışabilir ve Sorumluluk Alabilir |
0 |
|
11 |
Sürdürülebilir tarımsal üretim ve su kaynaklarının korunması amaçlarına uygun su yönetimi stratejilerini geliştirir ve uygular |
0 |
|
12 |
Sulama sistemlerinin mühendislik tasarımını ve aplikasyonunu yapar; bu sistemlerde kullanılacak malzemelerin testini yapar ve rapor hazırlar. |
0 |
|
13 |
Arazi toplulaştırma projeleri hazırlar, uygular. Tarla içi geliştirme hizmetlerini gerçekleştirir. Kırsal kalkınma projelerini hazırlar ve uygular.
|
0 |
|
14 |
Sürdürülebilir tarımsal üretim için pratik, etkin çözümler üretir.
|
0 |
|
15 |
Temel mühendislik, temel tarım mühendisliği ile tarımsal yapılar ve sulama mühendisliği bilgilerini kullanarak toprak, su gibi doğal kaynaklarını korunması amacıyla projeler geliştirir ve toplum yararına sunar
|
0 |
|
16 |
Mesleki konularda sorunları tanıma karar verme ve çözümleme yeteneğine sahip olur.
|
0 |
|
17 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
0 |
0 |
0 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
|
Toplam İş Yükü: | 56 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.24 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|