|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Botanik |
|
Dersin Kodu |
: |
TYP101 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. HALİL ÇAKAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Botanik bilim dalı ile ilgili içeriğe ilişkin konularda terminolojiyi hakim olma Bitki ve hayvan hücresi arasındaki farklar, bitki sistematiğinin temel kurallarını anlama ve kullanma yeteneğine sahip olur. Bitkilerin genel botaniksel özelliklerini kavrayarak mesleki dersler için ön hazırlık yapmış olmak
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tarımsal Yapılar Bölümünde eğitime başlayan öğrencilerin ilk yılında Botanik bilim disiplini ile ilgili temel kavram ve bilgilerin öğretilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sistematik botaniğe giriş-Bitkiler alemi, günümüze kadar bitkilerin farklı sınıflandırma sistemleri, Prokaryotik ve ökaryotik hücre, bitki hücresi ve organelleri, virüsler, bakteriler, mantarlar, algler, karayosunları, eğreltiler, kozalaklı bitkiler, kapalı tohumlular- çevre koşullarına bitkilerin adapatasyonları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Botanik Biliminin sınıflandırılması |
|
anlatım |
|
2 |
Sitoloji-Hücre bilimi |
|
anlatım |
|
3 |
Hücre organelleri |
|
anlatım |
|
4 |
Hücre bölünmesi-mitoz, amitoz, mayoz |
|
anlatım |
|
5 |
Histoloji-Doku bilimi |
|
anlatım |
|
6 |
Dokuların sınıflandırılması |
|
anlatım |
|
7 |
Meristem dokular |
|
anlatım |
|
8 |
Sürekli dokular |
|
anlatım |
|
9 |
vize sınavı |
|
test |
|
10 |
Organografi-Organ bilimi. Büyüme organları (Vejetatif organlar); Kök, Gövde, yaprak |
|
anlatım-arazi çalışması |
|
11 |
Üreme Organları (generatif organlar): Çiçek, meyva, tohum |
|
anlatım-arazi çalışmas |
|
12 |
Çiçeklede tozlaşma ve döllenme |
|
anlatım-arazi çalışmas |
|
13 |
Bitkilerde üreme, Eşeyli ve Eşeysiz |
|
anlatım |
|
14 |
Bitki Sistematiği |
|
anlatım |
|
15 |
Büyük Bitki gruplarının Genel özellikleri. Büyüme ve gelişme fizyolojisi |
|
anlatım |
|
16/17 |
final sınavı |
|
test |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Bozcuk, S, 1995. Genel Botanik. Hatipoğlu yayınları. ISBN 975-7527-61-0
Akman, Y. 2006. Botanik (Bitki Biyolojisi), Palme yayınevi. Ankara
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Yıldız, B., Akoklu, E., 2010. Bitki sistematiği . Palme yayın evi, Ankara
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme |
5 |
|
2 |
Sulama şebekelerinin işletme, bakım ve onarımlarına ilişkin faaliyetleri planlar; izleme ve değerlendirilmesine yönelik proje formülasyonları geliştirir, sulama şebekelerini işletir. |
1 |
|
3 |
Toprak -Bitki -Su ilişkileri ve toprağın mühendislik özelliklerini kullanarak sulama programlarını geliştirir ve uygulayabilir. |
2 |
|
4 |
Atık sular, drenaj suları, yüzey akış suları, arıtılmış atık sular gibi geleneksel olmayan suların çevreyi olumsuz yönde etkilemeden yeniden kullanılması için stratejiler geliştirir ve uygular, suların sulamaya uygunluğu ve tuzlu alkali toprakların ıslahı ile ilgili laboratuvar analizlerini yapar ve rapor hazırlar. |
2 |
|
5 |
Toprak su yapıları, hayvan barınakları, depo yapıları ile bitkisel üretim yapılarının projelerini hazırlar. Statik, mukavemet yönünden analiz eder. Yapımda kullanılacak malzeme özelliklerini belirler, malzemeler ile ilgili testleri yapar. |
0 |
|
6 |
Bitkisel üretim yapılarını tasarlar, çevre içi koşulları denetler ve işletir; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar.
|
3 |
|
7 |
Tarım alanlarında drenaj etütlerini yapar; drenaj sistemlerini planlar, projelerini hazırlar ve uygulamasını yapar; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar
|
0 |
|
8 |
Toprak ve su koruma (erozyon) ve su hasadı konularında sorunları ortaya koyar, proje hazırlar ve uygular.
|
5 |
|
9 |
Gölet ve küçük barajları tasarlar projeler geliştirir. Entegre havza yönetimi kapsamında kuraklık ve taşkın eylem planlarını hazırlar uygular.
|
0 |
|
10 |
Bağımsız Çalışabilir ve Sorumluluk Alabilir |
1 |
|
11 |
Sürdürülebilir tarımsal üretim ve su kaynaklarının korunması amaçlarına uygun su yönetimi stratejilerini geliştirir ve uygular |
3 |
|
12 |
Sulama sistemlerinin mühendislik tasarımını ve aplikasyonunu yapar; bu sistemlerde kullanılacak malzemelerin testini yapar ve rapor hazırlar. |
3 |
|
13 |
Arazi toplulaştırma projeleri hazırlar, uygular. Tarla içi geliştirme hizmetlerini gerçekleştirir. Kırsal kalkınma projelerini hazırlar ve uygular.
|
0 |
|
14 |
Sürdürülebilir tarımsal üretim için pratik, etkin çözümler üretir.
|
5 |
|
15 |
Temel mühendislik, temel tarım mühendisliği ile tarımsal yapılar ve sulama mühendisliği bilgilerini kullanarak toprak, su gibi doğal kaynaklarını korunması amacıyla projeler geliştirir ve toplum yararına sunar
|
5 |
|
16 |
Mesleki konularda sorunları tanıma karar verme ve çözümleme yeteneğine sahip olur.
|
3 |
|
17 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
5 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 125 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|