Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Botanik

Dersin Kodu : TYP101

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. HALİL ÇAKAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Botanik bilim dalı ile ilgili içeriğe ilişkin konularda terminolojiyi hakim olma
Bitki ve hayvan hücresi arasındaki farklar, bitki sistematiğinin temel kurallarını anlama ve kullanma yeteneğine sahip olur.
Bitkilerin genel botaniksel özelliklerini kavrayarak mesleki dersler için ön hazırlık yapmış olmak

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Tarımsal Yapılar Bölümünde eğitime başlayan öğrencilerin ilk yılında Botanik bilim disiplini ile ilgili temel kavram ve bilgilerin öğretilmesi

Dersin İçeriği : Sistematik botaniğe giriş-Bitkiler alemi, günümüze kadar bitkilerin farklı sınıflandırma sistemleri, Prokaryotik ve ökaryotik hücre, bitki hücresi ve organelleri, virüsler, bakteriler, mantarlar, algler, karayosunları, eğreltiler, kozalaklı bitkiler, kapalı tohumlular- çevre koşullarına bitkilerin adapatasyonları

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Botanik Biliminin sınıflandırılması anlatım
2 Sitoloji-Hücre bilimi anlatım
3 Hücre organelleri anlatım
4 Hücre bölünmesi-mitoz, amitoz, mayoz anlatım
5 Histoloji-Doku bilimi anlatım
6 Dokuların sınıflandırılması anlatım
7 Meristem dokular anlatım
8 Sürekli dokular anlatım
9 vize sınavı test
10 Organografi-Organ bilimi. Büyüme organları (Vejetatif organlar); Kök, Gövde, yaprak anlatım-arazi çalışması
11 Üreme Organları (generatif organlar): Çiçek, meyva, tohum anlatım-arazi çalışmas
12 Çiçeklede tozlaşma ve döllenme anlatım-arazi çalışmas
13 Bitkilerde üreme, Eşeyli ve Eşeysiz anlatım
14 Bitki Sistematiği anlatım
15 Büyük Bitki gruplarının Genel özellikleri. Büyüme ve gelişme fizyolojisi anlatım
16/17 final sınavı test


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Bozcuk, S, 1995. Genel Botanik. Hatipoğlu yayınları. ISBN 975-7527-61-0
 Akman, Y. 2006. Botanik (Bitki Biyolojisi), Palme yayınevi. Ankara
Diğer Kaynaklar  Yıldız, B., Akoklu, E., 2010. Bitki sistematiği . Palme yayın evi, Ankara


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme 5
2 Sulama şebekelerinin işletme, bakım ve onarımlarına ilişkin faaliyetleri planlar; izleme ve değerlendirilmesine yönelik proje formülasyonları geliştirir, sulama şebekelerini işletir. 1
3 Toprak -Bitki -Su ilişkileri ve toprağın mühendislik özelliklerini kullanarak sulama programlarını geliştirir ve uygulayabilir. 2
4 Atık sular, drenaj suları, yüzey akış suları, arıtılmış atık sular gibi geleneksel olmayan suların çevreyi olumsuz yönde etkilemeden yeniden kullanılması için stratejiler geliştirir ve uygular, suların sulamaya uygunluğu ve tuzlu alkali toprakların ıslahı ile ilgili laboratuvar analizlerini yapar ve rapor hazırlar. 2
5 Toprak su yapıları, hayvan barınakları, depo yapıları ile bitkisel üretim yapılarının projelerini hazırlar. Statik, mukavemet yönünden analiz eder. Yapımda kullanılacak malzeme özelliklerini belirler, malzemeler ile ilgili testleri yapar. 0
6 Bitkisel üretim yapılarını tasarlar, çevre içi koşulları denetler ve işletir; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar. 3
7 Tarım alanlarında drenaj etütlerini yapar; drenaj sistemlerini planlar, projelerini hazırlar ve uygulamasını yapar; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar 0
8 Toprak ve su koruma (erozyon) ve su hasadı konularında sorunları ortaya koyar, proje hazırlar ve uygular. 5
9 Gölet ve küçük barajları tasarlar projeler geliştirir. Entegre havza yönetimi kapsamında kuraklık ve taşkın eylem planlarını hazırlar uygular. 0
10 Bağımsız Çalışabilir ve Sorumluluk Alabilir 1
11 Sürdürülebilir tarımsal üretim ve su kaynaklarının korunması amaçlarına uygun su yönetimi stratejilerini geliştirir ve uygular 3
12 Sulama sistemlerinin mühendislik tasarımını ve aplikasyonunu yapar; bu sistemlerde kullanılacak malzemelerin testini yapar ve rapor hazırlar. 3
13 Arazi toplulaştırma projeleri hazırlar, uygular. Tarla içi geliştirme hizmetlerini gerçekleştirir. Kırsal kalkınma projelerini hazırlar ve uygular. 0
14 Sürdürülebilir tarımsal üretim için pratik, etkin çözümler üretir. 5
15 Temel mühendislik, temel tarım mühendisliği ile tarımsal yapılar ve sulama mühendisliği bilgilerini kullanarak toprak, su gibi doğal kaynaklarını korunması amacıyla projeler geliştirir ve toplum yararına sunar 5
16 Mesleki konularda sorunları tanıma karar verme ve çözümleme yeteneğine sahip olur. 3
17 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 5 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 125
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5
Dersin AKTS Kredisi: 5