Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İstatistik II

Dersin Kodu : EM 202

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. SEDA ŞENGÜL
Dr.Öğr. ÜyesiDr. GÜLSEN KIRAL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bazı sürekli dağılımları öğrenmeli
Örneklem ve örneklem seçimi yöntemlerini öğrenmeli
Verilerin düzenlenmesi ve analizini yapabilmeli
Merkezi eğilim ölçüleri ve dağılım ölçülerini kavramalı
Örnekleme dağılımlarını ve özelliklerini kavramalı
Tahmin yöntemlerini ve kullanımlarını öğrenmeli

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bazı sürekli dağılımları kavratmak, Örneklem ve örneklem seçimi yöntemlerini öğretmek, Verilerin düzenlenmesi ve analizini yapmak, Merkezi eğilim ölçüleri ve dağılım ölçülerini kavratmak, Örnekleme dağılımları ve tahmin yöntemlerini öğretmek, Hipotez testlerini kavratmak, Ki-kareye dayanan testleri uygulayabilmek

Dersin İçeriği : Bazı sürekli dağılımları öğrenmeli ,Örneklem ve örneklem seçimi yöntemlerini öğrenmeli ,Verilerin düzenlenmesi ve analizini yapabilmeli ,Merkezi eğilim ölçüleri ve dağılım ölçülerini kavramalı ,Örnekleme dağılımlarını ve özelliklerini kavramalı ,Tahmin yöntemlerini ve kullanımlarını öğrenmeli

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Normal Dağılım ,Standart Normal Dağılım, Binom Dağılımına Normal Yaklaşım İlgili Okuma Ders Anlatımı
2 Önemli Sürekli Rastgele Değişkenler ve Dağılımları, Problem Çözümü İlgili Okuma, Problem Seti ve Uygulama Ders Anlatımı ve Problem Çözme
3 Basit Rastgele Örneklemler, Sistematik, Tabakalı Örneklemler, Rastgele Küme Örneklemesi İlgili Okuma, Problem Seti ve Uygulama Ders Anlatımı ve Problem Çözme
4 Verilerin Düzenlenmesi, Frekans Dağılımı, Grafiksel Gösterimler İlgili Okuma, Problem Seti ve Uygulama Ders Anlatımı ve Problem Çözme
5 Merkezsel Eğilim Ölçüleri, Merkezsel Eğilim Ölçülerinin Karşılaştırılması İlgili Okuma, Problem Seti ve Uygulama Ders Anlatımı ve Problem Çözme
6 Dağılım Ölçüleri, Değişim Katsayısı, Problem Çözme İlgili Okuma, Problem Seti ve Uygulama Ders Anlatımı ve Problem Çözme
7 Örneklem Ortalaması ve Varyansının Bazı Özellikleri, Nokta Tahmini, Güven Aralığı İlgili Okuma, Problem Seti ve Uygulama Ders Anlatımı ve Problem Çözme
8 Ara sınav
9 Örneklem Büyüklüğünün Bulunması, İki Kitlenin Varyanslarının Oranı İçin Güven Aralığı İlgili Okuma, Problem Seti ve Uygulama Ders Anlatımı ve Problem Çözme
10 İki Kitlenin Ortalamaları Farkı, Oran ve Oranlar Farkı İçin Güven Aralığı İlgili Okuma, Problem Seti ve Uygulama Ders Anlatımı ve Problem Çözme
11 Kitle Ortalaması , Kitle Varyansı , İki Kitlenin Varyanslarının Eşitliği için hipotezler İlgili Okuma Ders Anlatımı ve Problem Çözme
12 İki Kitlenin Ortalamaları Farkı ,Oran ve Oranlar Farkı İçin Hipotez Testleri İlgili Okuma, Problem Seti ve Uygulama Ders Anlatımı ve Problem Çözme
13 Uyum Testleri İlgili Okuma, Problem Seti ve Uygulama Ders Anlatımı ve Problem Çözme
14 Bağımsızlık Testleri İlgili Okuma, Problem Seti ve Uygulama Ders Anlatımı ve Problem Çözme
15 Bağımsızlık Testleri İlgili Okuma, Problem Seti ve Uygulama Ders Anlatımı ve Problem Çözme
16/17 Final Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  ÜNVER, Ö ve GAMGAM, H. (2008), Uygulamalı Temel İstatistil Yöntemler. Seçkin Kitabevi.
 AKDENİZ, F. (2010), Olasılık ve İstatistik. Nobel Kitabevi
Diğer Kaynaklar  ÇİL, B. (2008), İstatistik. Detay Yayıncılık
 ERSOY, N ve Erbaş, S. O., (1996), Olasılık ve İstatistiğe Giriş. Gazi Kitabevi.
 GÜRSAKAL, N. (2008), Betimsel İstatistik. Dora Yayıncılık


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklama. 1
2 Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. 1
3 Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlayabilme. 1
4 Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılayabilme. 1
5 Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilme. 1
6 Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak model kurma, çözme ve yorumlama. 5
7 İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanma. 2
8 Bilgisayar programlarını kullanma, sentez yapabilme, ve hazırlanan bilgiyi etkin sunabilme. 2
9 İktisadi analiz yöntemlerini uygulama. 1
10 Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerisi elde edinebilmek. 1
11 Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma. 1
12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. 1
13 Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma. 1
14 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma. 1
15 İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlama ve yorumlama; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade etme. 1
16 Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama. 1
17 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanıma ve uygulama. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 16 16
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü: 130
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.2
Dersin AKTS Kredisi: 5