|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İstatistik II |
|
Dersin Kodu |
: |
EM 202 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SEDA ŞENGÜL Dr.Öğr. ÜyesiDr. GÜLSEN KIRAL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bazı sürekli dağılımları öğrenmeli Örneklem ve örneklem seçimi yöntemlerini öğrenmeli Verilerin düzenlenmesi ve analizini yapabilmeli Merkezi eğilim ölçüleri ve dağılım ölçülerini kavramalı Örnekleme dağılımlarını ve özelliklerini kavramalı Tahmin yöntemlerini ve kullanımlarını öğrenmeli
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bazı sürekli dağılımları kavratmak, Örneklem ve örneklem seçimi yöntemlerini öğretmek, Verilerin düzenlenmesi ve analizini yapmak, Merkezi eğilim ölçüleri ve dağılım ölçülerini kavratmak, Örnekleme dağılımları ve tahmin yöntemlerini öğretmek, Hipotez testlerini kavratmak, Ki-kareye dayanan testleri uygulayabilmek
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Bazı sürekli dağılımları öğrenmeli ,Örneklem ve örneklem seçimi yöntemlerini öğrenmeli ,Verilerin düzenlenmesi ve analizini yapabilmeli ,Merkezi eğilim ölçüleri ve dağılım ölçülerini kavramalı ,Örnekleme dağılımlarını ve özelliklerini kavramalı ,Tahmin yöntemlerini ve kullanımlarını öğrenmeli |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Normal Dağılım ,Standart Normal Dağılım, Binom Dağılımına Normal Yaklaşım |
İlgili Okuma |
Ders Anlatımı |
|
2 |
Önemli Sürekli Rastgele Değişkenler ve Dağılımları, Problem Çözümü |
İlgili Okuma, Problem Seti ve Uygulama |
Ders Anlatımı ve Problem Çözme |
|
3 |
Basit Rastgele Örneklemler, Sistematik, Tabakalı Örneklemler, Rastgele Küme Örneklemesi |
İlgili Okuma, Problem Seti ve Uygulama |
Ders Anlatımı ve Problem Çözme |
|
4 |
Verilerin Düzenlenmesi, Frekans Dağılımı, Grafiksel Gösterimler |
İlgili Okuma, Problem Seti ve Uygulama |
Ders Anlatımı ve Problem Çözme |
|
5 |
Merkezsel Eğilim Ölçüleri, Merkezsel Eğilim Ölçülerinin Karşılaştırılması |
İlgili Okuma, Problem Seti ve Uygulama |
Ders Anlatımı ve Problem Çözme |
|
6 |
Dağılım Ölçüleri, Değişim Katsayısı, Problem Çözme |
İlgili Okuma, Problem Seti ve Uygulama |
Ders Anlatımı ve Problem Çözme |
|
7 |
Örneklem Ortalaması ve Varyansının Bazı Özellikleri, Nokta Tahmini, Güven Aralığı |
İlgili Okuma, Problem Seti ve Uygulama |
Ders Anlatımı ve Problem Çözme |
|
8 |
Ara sınav |
|
|
|
9 |
Örneklem Büyüklüğünün Bulunması, İki Kitlenin Varyanslarının Oranı İçin Güven Aralığı |
İlgili Okuma, Problem Seti ve Uygulama |
Ders Anlatımı ve Problem Çözme |
|
10 |
İki Kitlenin Ortalamaları Farkı, Oran ve Oranlar Farkı İçin Güven Aralığı |
İlgili Okuma, Problem Seti ve Uygulama |
Ders Anlatımı ve Problem Çözme |
|
11 |
Kitle Ortalaması , Kitle Varyansı , İki Kitlenin Varyanslarının Eşitliği için hipotezler |
İlgili Okuma |
Ders Anlatımı ve Problem Çözme |
|
12 |
İki Kitlenin Ortalamaları Farkı ,Oran ve Oranlar Farkı İçin Hipotez Testleri |
İlgili Okuma, Problem Seti ve Uygulama |
Ders Anlatımı ve Problem Çözme |
|
13 |
Uyum Testleri |
İlgili Okuma, Problem Seti ve Uygulama |
Ders Anlatımı ve Problem Çözme |
|
14 |
Bağımsızlık Testleri |
İlgili Okuma, Problem Seti ve Uygulama |
Ders Anlatımı ve Problem Çözme |
|
15 |
Bağımsızlık Testleri |
İlgili Okuma, Problem Seti ve Uygulama |
Ders Anlatımı ve Problem Çözme |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
ÜNVER, Ö ve GAMGAM, H. (2008), Uygulamalı Temel İstatistil Yöntemler. Seçkin Kitabevi.
AKDENİZ, F. (2010), Olasılık ve İstatistik. Nobel Kitabevi
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
ÇİL, B. (2008), İstatistik. Detay Yayıncılık
ERSOY, N ve Erbaş, S. O., (1996), Olasılık ve İstatistiğe Giriş. Gazi Kitabevi.
GÜRSAKAL, N. (2008), Betimsel İstatistik. Dora Yayıncılık
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklama. |
1 |
|
2 |
Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. |
1 |
|
3 |
Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlayabilme. |
1 |
|
4 |
Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılayabilme. |
1 |
|
5 |
Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilme. |
1 |
|
6 |
Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak model kurma, çözme ve yorumlama. |
5 |
|
7 |
İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanma. |
2 |
|
8 |
Bilgisayar programlarını kullanma, sentez yapabilme, ve hazırlanan bilgiyi etkin sunabilme.
|
2 |
|
9 |
İktisadi analiz yöntemlerini uygulama. |
1 |
|
10 |
Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerisi elde edinebilmek. |
1 |
|
11 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma. |
1 |
|
12 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. |
1 |
|
13 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma. |
1 |
|
14 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma. |
1 |
|
15 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlama ve yorumlama; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade etme. |
1 |
|
16 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama. |
1 |
|
17 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanıma ve uygulama. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
6 |
12 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
16 |
16 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
18 |
18 |
|
Toplam İş Yükü: | 130 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.2 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|