Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Karşılaştırmalı Dünya Ekomisi |
|
Dersin Kodu |
: |
EC 404 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. HAKKI ÇİFTÇİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Dünya ekonomileri hakkında bilgi sahibi olur Siyasi ve ekonomik açıdan ülke ekonomilerini karşılaştırır Dünyada ekonomik değerlerin uluslar arasındaki ilişkileri nasıl etkilediğini anlar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dünya Ekonomisindeki gelişmeleri tarihsel bir yaklaşımla inceleyerek öğrencinin dünya ekonomisindeki günümüzdeki ve gelecekteki gelişmeleri öngörerek analiz edebilme yeteneğine kavuşturulması |
|
Dersin İçeriği |
: |
Dünya Ekonomisinin tarihsel süreçteki genel trendlerini ortaya koyarak; ticaret, finans ve üretim odaklı analizlerinin yapılması ve yansımaları
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fakülte Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Karşılaştırmalı Dünya Ekonomisi Tanımı ve Değişen Dünya Ekonomisinde Gelişen Trendler |
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz anlatım |
|
2 |
Piyasa Kapitalizmi, Marksizm ve Sosyalizm, İslami Ekonomiler ve Diğer bölge ekonomileri |
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz anlatım |
|
3 |
Amerika Ekonomisi: Piyasa Kapitalizmi Lideri |
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz anlatım |
|
4 |
Japonya Ekonomisi: Planlı piyasa ekonomisi ve geleneksel elementler |
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz anlatım |
|
5 |
Fransa Dosyası: Yön Gösteren Planlama |
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz anlatım |
|
6 |
İsveç Ekonomisi: Kriz, reform ve sosyal piyasa refah durumu |
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz anlatım |
|
7 |
Almanya’nın birleşmesi ve Avrupa’nın birleşmesi |
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz anlatım |
|
8 |
Ara sınav |
sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
9 |
Eski Sovyetler Birliği ve Rusya’nın ekonomik dönüşümü |
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz anlatım |
|
10 |
Polonya Ekonomisi ve Macaristan Ekonomisi |
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz anlatım |
|
11 |
Yugoslavya ve Slovenya Ekonomisi: İşçi yönetiminde Piyasa Sosyalizmi |
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz anlatım |
|
12 |
Çin Sosyalist Piyasa Ekonomisi ve Hindistan Ekonomisi |
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz anlatım |
|
13 |
İran Yeni Geleneksel İslam Ekonomisi |
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz anlatım |
|
14 |
Meksika Ekonomisinin dönüşümü ve reformu |
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz anlatım |
|
15 |
Kuzey ve Güney Kore Ekonomileri |
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz anlatım |
|
16/17 |
Final sınavı |
sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklama. |
5 |
|
2 |
Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. |
2 |
|
3 |
Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlayabilme. |
3 |
|
4 |
Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılayabilme. |
3 |
|
5 |
Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilme. |
2 |
|
6 |
Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak model kurma, çözme ve yorumlama. |
2 |
|
7 |
İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanma. |
1 |
|
8 |
Bilgisayar programlarını kullanma, sentez yapabilme, ve hazırlanan bilgiyi etkin sunabilme.
|
1 |
|
9 |
İktisadi analiz yöntemlerini uygulama. |
1 |
|
10 |
Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerisi elde edinebilmek. |
1 |
|
11 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma. |
1 |
|
12 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. |
1 |
|
13 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma. |
1 |
|
14 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma. |
5 |
|
15 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlama ve yorumlama; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade etme. |
1 |
|
16 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama. |
1 |
|
17 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanıma ve uygulama. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|