Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Karşılaştırmalı Dünya Ekomisi

Dersin Kodu : EC 404

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. HAKKI ÇİFTÇİ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Dünya ekonomileri hakkında bilgi sahibi olur
Siyasi ve ekonomik açıdan ülke ekonomilerini karşılaştırır
Dünyada ekonomik değerlerin uluslar arasındaki ilişkileri nasıl etkilediğini anlar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Dünya Ekonomisindeki gelişmeleri tarihsel bir yaklaşımla inceleyerek öğrencinin dünya ekonomisindeki günümüzdeki ve gelecekteki gelişmeleri öngörerek analiz edebilme yeteneğine kavuşturulması

Dersin İçeriği : Dünya Ekonomisinin tarihsel süreçteki genel trendlerini ortaya koyarak; ticaret, finans ve üretim odaklı analizlerinin yapılması ve yansımaları

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Fakülte Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Karşılaştırmalı Dünya Ekonomisi Tanımı ve Değişen Dünya Ekonomisinde Gelişen Trendler Öğrenci ders kitabını okuyacak Düz anlatım
2 Piyasa Kapitalizmi, Marksizm ve Sosyalizm, İslami Ekonomiler ve Diğer bölge ekonomileri Öğrenci ders kitabını okuyacak Düz anlatım
3 Amerika Ekonomisi: Piyasa Kapitalizmi Lideri Öğrenci ders kitabını okuyacak Düz anlatım
4 Japonya Ekonomisi: Planlı piyasa ekonomisi ve geleneksel elementler Öğrenci ders kitabını okuyacak Düz anlatım
5 Fransa Dosyası: Yön Gösteren Planlama Öğrenci ders kitabını okuyacak Düz anlatım
6 İsveç Ekonomisi: Kriz, reform ve sosyal piyasa refah durumu Öğrenci ders kitabını okuyacak Düz anlatım
7 Almanya’nın birleşmesi ve Avrupa’nın birleşmesi Öğrenci ders kitabını okuyacak Düz anlatım
8 Ara sınav sınava hazırlık yazılı sınav
9 Eski Sovyetler Birliği ve Rusya’nın ekonomik dönüşümü Öğrenci ders kitabını okuyacak Düz anlatım
10 Polonya Ekonomisi ve Macaristan Ekonomisi Öğrenci ders kitabını okuyacak Düz anlatım
11 Yugoslavya ve Slovenya Ekonomisi: İşçi yönetiminde Piyasa Sosyalizmi Öğrenci ders kitabını okuyacak Düz anlatım
12 Çin Sosyalist Piyasa Ekonomisi ve Hindistan Ekonomisi Öğrenci ders kitabını okuyacak Düz anlatım
13 İran Yeni Geleneksel İslam Ekonomisi Öğrenci ders kitabını okuyacak Düz anlatım
14 Meksika Ekonomisinin dönüşümü ve reformu Öğrenci ders kitabını okuyacak Düz anlatım
15 Kuzey ve Güney Kore Ekonomileri Öğrenci ders kitabını okuyacak Düz anlatım
16/17 Final sınavı sınava hazırlık yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  J. Barkley Rosser, Jr., Marina V. Rosser; Comperative Economics In A Transforming World Economy
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklama. 5
2 Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. 2
3 Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlayabilme. 3
4 Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılayabilme. 3
5 Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilme. 2
6 Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak model kurma, çözme ve yorumlama. 2
7 İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanma. 1
8 Bilgisayar programlarını kullanma, sentez yapabilme, ve hazırlanan bilgiyi etkin sunabilme. 1
9 İktisadi analiz yöntemlerini uygulama. 1
10 Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerisi elde edinebilmek. 1
11 Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma. 1
12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. 1
13 Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma. 1
14 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma. 5
15 İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlama ve yorumlama; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade etme. 1
16 Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama. 1
17 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanıma ve uygulama. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 101
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.04
Dersin AKTS Kredisi: 4