|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Mikro İktisat II |
|
Dersin Kodu |
: |
EC 202 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. NEŞE ALGAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. SANLI ATEŞ Prof.Dr. HÜSEYİN MAHİR FİSUNOĞLU Dr.Öğr. ÜyesiDr. TOLGA KABAŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Eksik rekabet piyasalarının genel olarak öğrenilmesi Bu piyasalarda fiyatlama, üretim kararları ve refah kaybının anlaşılması. Bu piyasalara yönelik iktisat politikaları araçlarının öğrenilmesi. Faktör piyasaları (işgücü ve sermaye) kavramının anlaşılması, rekabet ve eksik rekabet koşulları altında davranışları Tam rekabet piyasalarından uzaklaşmanın nedenleri, hükümetin, bilginin ve kamusal malların öneminin anlaşılması ve politika önerileri Genel denge ve refah ekonomisi kavramlarının incelenmesi.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı; Mikro iktisat 1 dersinin devamı olarak; eksik rekabet piyasalarını tanıma, bu piyasalarda üretim ve fiyatlama politikalarını anlama, bu piyasalarda uygulanacak iktisat politikaları araçlarını öğrenme; faktör piyasalarını anlama, yatırım ve sermaye piyasaları ile zaman kavramının bu piyasalardaki önemi; tam rekabet piyasalarından sapmaların anlaşılması ve bu sapmaların "düzeltilme" tekniklerini öğrenmektir. Ayrıca genel denge ve refah ekonomisi konuları da ele alınmaktadır |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu dersin amacı; Mikro iktisat 1 dersinin devamı olarak; eksik rekabet piyasalarını tanıma, bu piyasalarda üretim ve fiyatlama politikalarını anlama, bu piyasalarda uygulanacak iktisat politikaları araçlarını öğrenme; faktör piyasalarını anlama, yatırım ve sermaye piyasaları ile zaman kavramının bu piyasalardaki önemi; tam rekabet piyasalarından sapmaların anlaşılması ve bu sapmaların "düzeltilme" tekniklerini öğrenmektir. Ayrıca genel denge ve refah ekonomisi konuları da ele alınmaktadır |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Eksik rekabet piyasası: Monopol
|
Kaynak okuma |
Düz anlatım
|
|
2 |
Monopol (devam)
|
Kaynak okuma |
Düz anlatım, Problem çözme
|
|
3 |
Eksik rekabet piyasası: Monopson, monopolcü rekabet
|
Kaynak okuma |
Düz anlatım, Problem çözme
|
|
4 |
Eksik rekabet piyasası: Fiyatlama politikaları
|
Kaynak okuma |
Düz anlatım, Problem çözme
|
|
5 |
Eksik rekabet piyasaları: oligopol ve oyun teorisi
|
Kaynak okuma |
Düz anlatım, Problem çözme
|
|
6 |
Oligopol ve oyun teorisi (devam)
|
Kaynak okuma |
Düz anlatım, Problem çözme
|
|
7 |
Üretim faktörleri piyasası
|
Kaynak okuma |
Düz anlatım, Problem çözme
|
|
8 |
Ara sınav
|
sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
9 |
Yatırım ve sermaye piyasaları
|
Kaynak okuma |
Düz anlatım, Problem çözme
|
|
10 |
Genel denge
|
Kaynak okuma |
Düz anlatım, Problem çözme
|
|
11 |
Genel denge (devam)
|
Kaynak okuma |
Düz anlatım, Problem çözme
|
|
12 |
Asimetrik bilgi durumunda piyasa yapısı
|
Kaynak okuma |
Düz anlatım, Problem çözme
|
|
13 |
Asimetrik bilgi durumunda piyasa yapısı(devam),dışsallıklar
|
Kaynak okuma |
Düz anlatım, Problem çözme
|
|
14 |
Dışsallıklar (devam) ve kamusal mallar
|
Kaynak okuma |
Düz anlatım, Problem çözme
|
|
15 |
Refah Analizi:Refah Maliyetlerinin Ölçülmesi |
Kaynak okuma |
Düz anlatım, Problem çözme
|
|
16/17 |
Final Sınavı |
sınava hazılrık |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Mikroekonomi, Prof. Dr. Zeynel Dinler;Ekin Ktabevi, Bursa,son baskı.
Mikroiktisat, Prof. Dr. İsmail Bulmuş, cantekin Matbaası, Ankara, 1998, Dördüncü Baskı.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklama. |
5 |
|
2 |
Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. |
5 |
|
3 |
Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlayabilme. |
4 |
|
4 |
Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılayabilme. |
3 |
|
5 |
Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilme. |
4 |
|
6 |
Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak model kurma, çözme ve yorumlama. |
3 |
|
7 |
İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanma. |
4 |
|
8 |
Bilgisayar programlarını kullanma, sentez yapabilme, ve hazırlanan bilgiyi etkin sunabilme.
|
4 |
|
9 |
İktisadi analiz yöntemlerini uygulama. |
3 |
|
10 |
Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerisi elde edinebilmek. |
3 |
|
11 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma. |
3 |
|
12 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. |
3 |
|
13 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma. |
2 |
|
14 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma. |
2 |
|
15 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlama ve yorumlama; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade etme. |
3 |
|
16 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama. |
2 |
|
17 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanıma ve uygulama. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
7 |
98 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 143 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|