|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Mikro İktisat I |
|
Dersin Kodu |
: |
EC 201 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SANLI ATEŞ Doç.Dr. NEŞE ALGAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. TOLGA KABAŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrencilere öncelikle ekonomiye mikro düzeyde bakabilmeyi kavrar Öğrencinin piyasadaki yerinin ne olduğunu anlatarak tüketici olarak konumunu ve ekonomiye katkısını vurgulamak suretiyle daha geniş boyutta düşünebilir Tüketici teorisi ve üretici teorisini kapsamlı olarak anlar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Mikro iktisat I dersinşn amacı, ekonomiyi mikro düzeyde ele alarak mikro kavramları açıklamak ve bu çerçevede üretici ve tüketici davranışlarının analizini sunmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste iktisadi sistem sorunu, iktisadi olay, iktisadi olayın tarafları, bunların davranış tarzları, tüketici teorisi ve fayda maksimizasyonu, firma teorisi ve kar maksimizasyonu, firmaların farklı piyasalardaki karar alma süreçleri ile faktör piyasası analiz edilecektir.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslikler |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Arz ve Talep |
Kaynakları okuma |
Düz Anlatım |
|
2 |
Piyasa Dengesi |
Kaynakları okuma |
Düz Anlatım |
|
3 |
Tüketici Davranışları ve Talep Teorisi |
Kaynakları okuma |
Düz Anlatım, Problem çözme |
|
4 |
Zamanlar Arası Tüketici Teorisi |
Kaynakları okuma |
Düz Anlatım, Problem çözme |
|
5 |
Üretim Teknolojisi ve Teorisi |
Kaynakları okuma |
Düz Anlatım, Problem çözme |
|
6 |
Üretim Fonksiyonu ve Verim Analizi |
Kaynakları okuma |
Düz Anlatım, Problem çözme |
|
7 |
Kısa Dönem ve Azalan Verimler Kanunu; Uzun Dönem ve Ölçeğe Göre Getiri |
Kaynakları okuma |
Düz Anlatım, Problem çözme |
|
8 |
Vize Haftası |
sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
9 |
Eş Ürün Analizi |
Kaynakları okuma |
Düz Anlatım, Problem çözme |
|
10 |
Eş Maliyet Doğrusu, Maliyet Eğrileri |
Kaynakları okuma |
Düz Anlatım, Problem çözme |
|
11 |
Maliyet Teorisi |
Kaynakları okuma |
Düz Anlatım, Problem çözme |
|
12 |
Maliyet Minimizasyonu |
Kaynakları okuma |
Düz Anlatım, Problem çözme |
|
13 |
Üretim Maksimizasyonu |
Kaynakları okuma |
Düz Anlatım, Problem çözme |
|
14 |
Firma ve Endüstri Arzı |
Kaynakları okuma |
Düz Anlatım, Problem çözme |
|
15 |
Genel DEğerlendirme |
Kaynakları okuma |
Düz Anlatım, Problem çözme |
|
16/17 |
Final Haftası |
sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Erdal Ünsal, Mikro İktisat, Ankara, İmaj Yayıncılık.
Tümay Ertek, Mikroekonomi Teorisi, Beta, 2009.
İsmail Bulmuş, Mikro İktisat, Ankara.
Zeynel Dinler, Mikro İktisat, Bursa, Ekin Yayınları.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklama. |
5 |
|
2 |
Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. |
4 |
|
3 |
Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlayabilme. |
4 |
|
4 |
Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılayabilme. |
3 |
|
5 |
Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilme. |
4 |
|
6 |
Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak model kurma, çözme ve yorumlama. |
1 |
|
7 |
İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanma. |
5 |
|
8 |
Bilgisayar programlarını kullanma, sentez yapabilme, ve hazırlanan bilgiyi etkin sunabilme.
|
1 |
|
9 |
İktisadi analiz yöntemlerini uygulama. |
3 |
|
10 |
Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerisi elde edinebilmek. |
4 |
|
11 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma. |
1 |
|
12 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. |
3 |
|
13 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma. |
2 |
|
14 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma. |
1 |
|
15 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlama ve yorumlama; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade etme. |
2 |
|
16 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama. |
2 |
|
17 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanıma ve uygulama. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
6 |
84 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 143 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|